PM-11S3 + NA8005 of PM8005 + NA-11S1

Gestart door erwinc, april 01, 2016, 09:34:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Zep

Citaat van: Brutus op april 19, 2016, 16:39:51
Ik zie het meer als een aanvulling dan het beconcurreren van je losse componenten.

Vandaar ook mijn knipoog, refereerde daarmee aan jouw eerder schrijven: "Maar deze is ook niet bedoelt om de concurrentie strijd aan te gaan met losse componenten.ยจ   :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Aha, die had ik gemist, zat waarschijnlijk te  :zzz:  :wink: :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Brutus

#62
Om nog even een beetje op het onderwerp terug te komen, ik zag net bij Alpha Audio een filmpje op genomen bij Metrum Acoustics. Ik ben toch aardig onder de indruk van deze dac's. Zou (persoonlijk) dan toch graag kiezen voor een Musette en dan nog even kijken wat er op streaming gebied komt. Ook de nieuwe Elac streamer incl. de gratis Roon software ziet er erg aantrekkelijk uit.

Dat aangesloten op een PM11s3 en je wordt volgens mij helemaal happy  pompom pompom

Check deze site even voor de Elac en kijk gelijk even het filmpje met uitleg over de Roon software, echt de moeite waard http://www.servi-q.nl/nieuws/elac-discovery-gateway-is-coming-soon/
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Op een aantal fora lees ik ook al minder lovende ervaringen aangaande de Musette. Metrum schijnt ook soundwise een wat andere weg te zijn ingeslagen.

Citaat van: Brutus op april 19, 2016, 23:17:17
Om nog even een beetje op het onderwerp terug te komen, ik zag net bij Alpha Audio een filmpje op genomen bij Metrum Acoustics. Ik ben toch aardig onder de indruk van deze dac's. Zou (persoonlijk) dan toch graag kiezen voor een Musette en dan nog even kijken wat er op streaming gebied komt. Ook de nieuwe Elac streamer incl. de gratis Roon software ziet er erg aantrekkelijk uit.

Dat aangesloten op een PM11s3 en je wordt volgens mij helemaal happy  pompom pompom

Check deze site even voor de Elac en kijk gelijk even het filmpje met uitleg over de Roon software, echt de moeite waard http://www.servi-q.nl/nieuws/elac-discovery-gateway-is-coming-soon/

hchifi.nl

Citaat van: Brutus op april 19, 2016, 23:17:17
Om nog even een beetje op het onderwerp terug te komen, ik zag net bij Alpha Audio een filmpje op genomen bij Metrum Acoustics. Ik ben toch aardig onder de indruk van deze dac's. Zou (persoonlijk) dan toch graag kiezen voor een Musette en dan nog even kijken wat er op streaming gebied komt. Ook de nieuwe Elac streamer incl. de gratis Roon software ziet er erg aantrekkelijk uit.

Dat aangesloten op een PM11s3 en je wordt volgens mij helemaal happy  pompom pompom

Check deze site even voor de Elac en kijk gelijk even het filmpje met uitleg over de Roon software, echt de moeite waard http://www.servi-q.nl/nieuws/elac-discovery-gateway-is-coming-soon/

Ik ben erg onder de indruk van de Chord Mojo en Hugo  :-)
Zeker de Mojo speelt echt zeer verrassend voor de centen (en het formaat)
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Brutus

De Chord Mojo is natuurlijk meer een koptelefoon dac gezien de uitgangen. De Hugo is aardig aan de prijs pffffh.
Of Metrum een andere weg ingeslagen is weet ik niet maar misschien maakt het voor mij niet zoveel uit, ik hoor gelukkig nooit zoveel verschillen als andere horen en dat terwijl mijn gehoor prima is  :-)
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

hchifi.nl

Citaat van: Brutus op april 20, 2016, 14:06:02
De Chord Mojo is natuurlijk meer een koptelefoon dac gezien de uitgangen. De Hugo is aardig aan de prijs pffffh.
Of Metrum een andere weg ingeslagen is weet ik niet maar misschien maakt het voor mij niet zoveel uit, ik hoor gelukkig nooit zoveel verschillen als andere horen en dat terwijl mijn gehoor prima is  :-)

De Mojo word door gebruikers vaak zat als dac voor thuis gebruikt hij heeft namelijk gewoon een Optische input.
Daarnaast zijn erg gewoon goede verloopkabels verkrijgbaar van mini-jack naar cinch dus dat mag de pret niet drukken  :-)

De Hugo koop je voor 1450,00 ongeveer.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Brutus

Phhf, ik vind het toch een hoop geld vinden voor zo'n plastic toverdoosje. Keek even naar het TT model van de Hugo maar viel bijna van de stoel af. Is dit echt zo goed? De nieuwe Audio Lab M+ mag er ook wel wezen en smoelt gewoon wat beter.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

polleke_cgc

Citaat van: Brutus op april 21, 2016, 03:28:21
Phhf, ik vind het toch een hoop geld vinden voor zo'n plastic toverdoosje. Keek even naar het TT model van de Hugo maar viel bijna van de stoel af. Is dit echt zo goed? De nieuwe Audio Lab M+ mag er ook wel wezen en smoelt gewoon wat beter.

Val toch ook van mijn stoel. Een NA8005 kost nu "officieel" 899 euro : en dat ding heeft meer mogelijkheden. Qua klank zal het waarschijnlijk iets minder zijn, maar ik ben er toch heel content van...

Zep

Citaat van: polleke_cgc op april 21, 2016, 09:19:28
Val toch ook van mijn stoel. Een NA8005 kost nu "officieel" 899 euro : en dat ding heeft meer mogelijkheden. Qua klank zal het waarschijnlijk iets minder zijn, maar ik ben er toch heel content van...

Heb voordat ik mijn NA6005 had even de Pioneer N-50A (met zijn Twin SABRE
32 Ultra DAC) thuis, krijgt echt zeer veel goede reviews, maar heb hem weer snel teruggestuurd.
De NA6005 klinkt voor mij veel aangenamer maar krijgt niet overal even goede beoordelingen...dus sja.
Ben wel van plan om eens een wat "duurdere" dac in huis te halen/testen.....of het echt zoveel beter kan maar dan blijft het nog een kwestie van smaak uiteraard.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

hchifi.nl

Citaat van: Brutus op april 21, 2016, 03:28:21
Phhf, ik vind het toch een hoop geld vinden voor zo'n plastic toverdoosje. Keek even naar het TT model van de Hugo maar viel bijna van de stoel af. Is dit echt zo goed? De nieuwe Audio Lab M+ mag er ook wel wezen en smoelt gewoon wat beter.

Mojo is trouwens geen plastic maar mooi cnc gefreesd aluminium, als je het in het echt gevoeld hebt dan merk je echt wel dat dit een kwaliteits product is.

Op gebied van DAC's heeft Chord Electronics echt een super reputatie, het is alleen even een mindset omdat je niet verwacht dat zo'n klein ding beter speelt dan apparaten die 20x zo groot zijn en 10x meer wegen
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

polleke_cgc

Citaat van: hchifi.nl op april 21, 2016, 11:19:09
Mojo is trouwens geen plastic maar mooi cnc gefreesd aluminium, als je het in het echt gevoeld hebt dan merk je echt wel dat dit een kwaliteits product is.

Op gebied van DAC's heeft Chord Electronics echt een super reputatie, het is alleen even een mindset omdat je niet verwacht dat zo'n klein ding beter speelt dan apparaten die 20x zo groot zijn en 10x meer wegen

Kan kloppen, maar persoonlijk kan ik het gebruiksgemak van een "ethernet"-ding toch moeilijk missen. 1 NAS en een 5-tal toestellen in huis die van die NAS streamen. Via USB is dat allemaal toch stukken ambetanter.

Zep

Citaat van: hchifi.nl op april 21, 2016, 11:19:09
Op gebied van DAC's heeft Chord Electronics echt een super reputatie, het is alleen even een mindset omdat je niet verwacht dat zo'n klein ding beter speelt dan apparaten die 20x zo groot zijn en 10x meer wegen

Hoe zou je de geluids signatuur van de Chord omschrijven? Veel dac's vind ik neigen naar over-analytisch en "scherp"....iets waar ik met de NA6005 geen last van heb.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: Zep op april 21, 2016, 12:56:10
Hoe zou je de geluids signatuur van de Chord omschrijven? Veel dac's vind ik neigen naar over-analytisch en "scherp"....iets waar ik met de NA6005 geen last van heb.

Geen antwoord is ook antwoord, Zep.
"Heb je gelijk in, Zep"
Anders zoek het zelf even op, Zep...duh.

Mojo had some treble prominence. If anything it sounded lean, but analytically detailed. Against our mains powered Oppo BDP-105D universal hi-res player, however, treble was more obvious. Brightly balanced loudspeakers or headphones may not suit Mojo; I'm afraid you'll need Dave and deeper pockets!

http://www.hi-fiworld.co.uk/index.php/cd-dvd-blu-ray/62-cd-reviews/776-chord-mojo-review.html?start=4
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

hchifi.nl

Citaat van: Zep op april 22, 2016, 09:21:36
Geen antwoord is ook antwoord, Zep.
"Heb je gelijk in, Zep"
Anders zoek het zelf even op, Zep...duh.

Mojo had some treble prominence. If anything it sounded lean, but analytically detailed. Against our mains powered Oppo BDP-105D universal hi-res player, however, treble was more obvious. Brightly balanced loudspeakers or headphones may not suit Mojo; I'm afraid you'll need Dave and deeper pockets!

http://www.hi-fiworld.co.uk/index.php/cd-dvd-blu-ray/62-cd-reviews/776-chord-mojo-review.html?start=4

Het is maar hoe je het ervaart, combinatie is meer belangrijk.
Ik vind het niet scherp of te analytisch klinken, moet wel bekennen dat ik van een open sound met goed detail houd, mijn speakers verbloemen niks en met Chord blijft het heerlijk ruimtelijk en strak (en klinkt het zeker niet vermoeiend)
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515