PM-11S3 + NA8005 of PM8005 + NA-11S1

Gestart door erwinc, april 01, 2016, 09:34:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Zep

Of met zoiets, de nieuwe Musical Fidelity M6 Encore 225 .....alles in 1  :wink:


*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

erwinc

Citaat van: Zep op april 16, 2016, 09:28:14
Of met zoiets, de nieuwe Musical Fidelity M6 Encore 225 .....alles in 1  :wink:




Ziet er inderdaad heel mooi uit. :-)

CBdicX

Met 5299,00 stevig aan de prijs, maar wel iets waar ik voor zou gaan als het van het huismerk is.
Afwachten maar.........

Zep

Citaat van: CBdicX op april 16, 2016, 10:21:52
Met 5299,00 stevig aan de prijs,

Ja, geen wisselgeld idd, maar daarentegen heb je verder niets meer nodig. Koop eens los een kwalitatieve versterker/DLNA-streamer/CD-speler/iHDD/CD-ripper/DAC  :|
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

CBdicX

Citaat van: Zep op april 16, 2016, 11:56:37
Ja, geen wisselgeld idd, maar daarentegen heb je verder niets meer nodig. Koop eens los een kwalitatieve versterker/DLNA-streamer/CD-speler/iHDD/CD-ripper/DAC  :|
Is inderdaad zo, een PM14S1 cq PM11S3 + een NA11S1 zet je ook +/- 5 - 6000 euro terug.
Yamaha heeft op dit moment 3 Stereo receivers (300 tot 700 euro), Onkyo heeft er 2 (400 tot 450 euro), die twee fabrikanten zien er dus wel brood in.
Denon en Marantz lopen op dit gebied wat achter, of ze willen het in 1x meteen goed doen......
Denk dat het een "nieuwe" stap gaat worden tegen het Atmos/DTS/Auro meer kanaal geweld.

hchifi.nl

Citaat van: Zep op april 16, 2016, 11:56:37
Ja, geen wisselgeld idd, maar daarentegen heb je verder niets meer nodig. Koop eens los een kwalitatieve versterker/DLNA-streamer/CD-speler/iHDD/CD-ripper/DAC  :|

Alles in 1 is op papier vaak een mooie oplossing maar ik ken eigenlijk geen systeem wat ik
hifitechnisch vergelijkbaar vond vergeleken met een set bestaande uit losse componenten. (in dezelfde prijsklasse)
Daarnaast heb ik niet zo'n goede ervaringen met de cd spelers van MF... deze geven helaas erg vaak de geest.
gaat er iets defect ben je gelijk je ''hele'' set kwijt.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Zep

Citaat van: hchifi.nl op april 16, 2016, 12:42:48
Alles in 1 is op papier vaak een mooie oplossing maar ik ken eigenlijk geen systeem wat ik
hifitechnisch vergelijkbaar vond vergeleken met een set bestaande uit losse componenten. (in dezelfde prijsklasse)
Daarnaast heb ik niet zo'n goede ervaringen met de cd spelers van MF... deze geven helaas erg vaak de geest.
gaat er iets defect ben je gelijk je ''hele'' set kwijt.

Yep, zit wat in.....zou het zelf ook bij losse componenten houden, voor mij is een versterker en een streamer/netwerkspeler sowieso voldoende.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

CBdicX

#52
Voor mij het zelfde, versterker, streamer (internet radio) en DAC, klaar......
En dat in een aantrekkelijk kastje, liefst met een zichtbaar scherm, en het top audio niveau van de PM 11-14/NA.

Marantz heeft natuurlijk de Melody serie maar dat is helaas op tienerkamer niveau.

Matt

Het speelt geen vinyl. Nope, die zal het niet worden  :schater:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Brutus

Maar deze is ook niet bedoelt om de concurrentie strijd aan te gaan met losse componenten. Het is toch een groeiende markt waar veel duurdere merken zich al bevinden, denk in dit geval aan de Hegel 300/360 of de AVM 5.2
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: Brutus op april 19, 2016, 03:53:09
Maar deze is ook niet bedoelt om de concurrentie strijd aan te gaan met losse componenten. Het is toch een groeiende markt waar veel duurdere merken zich al bevinden, denk in dit geval aan de Hegel 300/360 of de AVM 5.2

Heb je gelijk in, maar er zullen waarschijnlijk toch genoeg mensen zijn die op een "alles in 1" oplossing overstappen. Beconcurreren fabrikanten in feite hun eigen losse componenten  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

polleke_cgc

Citaat van: CBdicX op april 16, 2016, 13:46:58
Voor mij het zelfde, versterker, streamer (internet radio) en DAC, klaar......
En dat in een aantrekkelijk kastje, liefst met een zichtbaar scherm, en het top audio niveau van de PM 11-14/NA.

Marantz heeft natuurlijk de Melody serie maar dat is helaas op tienerkamer niveau.

Is dan toch wel voor de veeleisende tiener ;). Heb zo'n MC-R 603 in mijn slaapkomer (op B&W 686 luidsprekertjes) en dat Classe D versterkertje en netwerkspelertje doet toch behoorlijk zijn ding.

Met een PM/NA11 moet je het niet vergelijken natuurlijk ;), maar die heb ik ook niet in huis : ik houdt het op een NA8005 en wat Kenwood-spullen van 22 jaar oud (en een paar B&W 620i luidsprekers).

Zep

Citaat van: polleke_cgc op april 19, 2016, 13:09:25
Is dan toch wel voor de veeleisende tiener ;). Heb zo'n MC-R 603 in mijn slaapkomer (op B&W 686 luidsprekertjes) en dat Classe D versterkertje en netwerkspelertje doet toch behoorlijk zijn ding.

Met een PM/NA11 moet je het niet vergelijken natuurlijk ;), maar die heb ik ook niet in huis : ik houdt het op een NA8005 en wat Kenwood-spullen van 22 jaar oud (en een paar B&W 620i luidsprekers).

Tieners zijn veeleisend tegenwoordig  :wink:
En niets mis met jouw set toch? Ja kan altijd "beter", ook met een  PM/NA11  :-P

Hoewel ik me op momenten oprecht afvraag, als ik naar muziek luister met mijn set, of het echt nog zoveel beter kan? Dan zit je eigenlijk al goed, maar toch weet ik dat het ergens een keer weer gaat kriebelen  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Citaat van: Zep op april 19, 2016, 09:28:16
Heb je gelijk in, maar er zullen waarschijnlijk toch genoeg mensen zijn die op een "alles in 1" oplossing overstappen. Beconcurreren fabrikanten in feite hun eigen losse componenten  :wink:

Ik denk dat dit nog wel mee valt, degene die besloten hebben dat ze nog maar een apparaat willen zullen niet meer naar losse componenten kijken, als deze dan niet in je range hebt zitten gaan ze naar een concurrent die dat wel heeft.
Ik zie het meer als een aanvulling dan het beconcurreren van je losse componenten.

Als fabrikant zul je moeten hebben/maken waar de markt naar vraagt, kijk eens naar hoeveel fabrikanten de productie van de platenspeler weer hebben opgestart in de laatste 2 jaar.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20