Bluetooth schakelt automatisch in

Gestart door imanh, maart 31, 2016, 23:16:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

imanh

Met mijn NR1605 heb ik het volgende probleem. Als ik mijn laptop met Bluetooth (gepaired en gekoppeld met de NR1605) aan zet, schakelt de NR1605 automatisch naar het weergeven van het bluetooth signaal. Dit onderbreekt dan dus de op dat moment ingeschakelde weergave en is zeer ongewenst. De enige remedie die ik tot nu toe gevonden heb, is het uitschakelen van de Bluetooth driver op mijn laptop, wat ik eigenlijk ook niet wil.
Ervaringen / suggesties zijn van harte welkom.

Maus

Ik kan in de instellingen in m'n laptop kiezen voor automatisch AV verbinden of niet. Wellicht die?
Zodra je dan je verbinding wilt gebruiken verbind je hem.


imanh

Maus, zeer bedankt voor je reactie. Helaas ontbreekt bij mij een dergelijke mogelijkheid. Ik draai met Windows 10 Home op een HP laptop met een Intel Wireless Bluetooth interface. Het enige wat ik kan doen is de hele Bluetooth functie aan/uit zetten. Dat kan dan alleen via Settings, niet via het bluetooth icoontje op de taakbalk. Aan de Marantz valt ook niet veel te doen. Ik heb wel de 'IP Control' parameter op 'Off in Standby' gezet gezet. Dat voorkomt in ieder geval dat de Marantz automatisch inschakelt in Bluetooth mode als ik mijn PC (met Bluetooth ingeschakeld) aanzet.
Hopelijk komt er nog iemand met een slim idee en anders zullen we er mee moeten leven. Naar mijn idee is het een wat ondoordacht gedrag van de Marantz.

Brutus

Mag ik het meer een gebrek vinden van je laptop, je paired toch bewust je Marantz apparaat met je laptop zodat wanneer ze elkaar zien, verbinding maken. Dat er geen simpele aan/uit knop op je toetsenbord zit vind ik eerder een gebrek van HP.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Marvin

Volgens mij kan je met het schuifje van de wifi op je laptop ook je bleutooth uitzetten.

sjoek

En anders is er vaak wel een toetsencombinatie zoals bv de fn knop en 1 van de f toetsen bovenaan het toetsenbord.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

imanh

Beste mensen,
Op mijn laptop zit geen WiFi aan/uit schuifje en geen toetsencombinatie om WiFi en/of Bluetooth uit te schakelen. Ik kan BT alleen aan en uit zetten via Settings. Dat is niet zo zeer het probleem. Het probleem is het volgende: als ik BT aan zet, kan mijn laptop gepaired zijn met meerdere apparaten. Als ik nu BT aan zet om met een ander apparaat dan mijn Marantz te communiceren, vind ik het niet prettig dat mijn Marantz plotseling in de BT mode springt (terwijl ik b.v. naar internet radio zat te luisteren). Dat zou hij m.i. alleen mogen doen als ik daar zelf opdracht voor geef

Gerard SR7007

Bij de hoofdtelefoon staat "Driver Error", heb je wel de nieuwste drivers voor je PC?

sjoek

Citaat van: Gerard SR7007 op april 15, 2016, 19:50:21
Bij de hoofdtelefoon staat "Driver Error", heb je wel de nieuwste drivers voor je PC?

:gp:  en anders eens opnieuw installeren
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

imanh

Ik heb idd een wat ongelukkige screenshot meegestuurd, waarin een driver error voorkomt. Dit is gewoonlijk niet het geval, maar jullie hebben gelijk: het hoort niet en kan duiden op een oudere versie.
Ik had idd een iets oudere versie dan de meest recente en heb deze vervangen. Het betreft een Intel Wireless Bluetooth driver, geupdate van 18.1.1551.2884 naar 18.1.1611.3223.
Vervolgens heb ik mijn DECT telefoon (Siemens SL37) ook gepaired, zodat er 2 actieve BT devices zijn (zie bijgevoegd screenshot). Het probleem blijft echter hetzelfde: zodra ik op mijn PC BT aan zet (om b.v. iets met mijn SL37 te gaan doen, springt de NR1605 naar BT (terwijl mijn echtgenote TV zit te kijken).