Vandaag de HD-AMP1 eindelijk geïnstalleerd! Als bron gebruik ik een Heos Link met Spotify en internet radio die digitaal optisch aan de HD-AMP1 is gekoppeld.
Ik heb pas kort geluisterd, maar de HD-AMP1 is echt een flinke stap vooruit van mijn oude SR7300! De muziek klinkt een stuk ruimtelijker en dynamischer (minder gecomprimeerd). Voor mijn KEF XQ40 heeft de HD-AMP1 in ieder geval meer dan genoeg vermogen! Erg tevreden dus!
Voor de volume regeling zoek ik wel nog een oplossing, dus als iemand tips heeft, graag.
De Marantz heeft een lage ingangsgevoeligheid waardoor de bruikbare range van de volume knop loopt van 7 uur (uit) tot 10 uur (al erg hard). Dit zorgt er voor dat het volume niet nauwkeurig met de afstandbediening te regelen valt. Na wat research begrijp ik dat veel versterkers hier tegenwoordig last van hebben.
Analoge bronnen zou je met een line-in attenuator kunnen dempen, maar ik gebruik uitsluitend digitale bronnen. Op de Heos Link wil ik liever niet het volume verlagen omdat dit zorgt voor een reductie in dynamic range van het digitaal signaal (er worden immers bits niet meer gebruikt om het lager volume te realiseren).
Voor de hoofdtelefoon kan de gain van de volume knop ingesteld worden op low / mid / high, helaas niet voor de speaker outputs.