Ervaringen met HD-AMP1

Gestart door bolio, maart 31, 2016, 14:31:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zep

Binnenkort de ervaringen van Bolio dan?  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Siddartha

Nou bolio, laat t het eens weten! [emoji1]
Marantz PM7004 - Cambridge Audio DAC Magic
Marantz CD6005 - Marantz ST7001 - Akai AS2000 draaitafel - Shure M44-7 element
Netgear ReadyNas Duo - Mac Mini
Boston Acoustics VS260S - Samsung 40F6400 Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm

Zep

#47
Citaat van: Siddartha op april 16, 2016, 12:23:54
Nou bolio, laat t het eens weten! [emoji1]

Was je net voor, Siddartha...paar seconden  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

hchifi.nl

Hij was volgens mij aankomende week naar Amerika voor zn werk.
Daarna zullen we wel meer van hem horen  :-)
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Siddartha

Citaat van: Zep op april 16, 2016, 12:24:49
Was je net voor, Siddartha...paar seconden  :-P
Twee zielen.... [emoji6]
Marantz PM7004 - Cambridge Audio DAC Magic
Marantz CD6005 - Marantz ST7001 - Akai AS2000 draaitafel - Shure M44-7 element
Netgear ReadyNas Duo - Mac Mini
Boston Acoustics VS260S - Samsung 40F6400 Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm

bolio

#50
Citaat van: hchifi.nl op april 16, 2016, 12:43:35
Hij was volgens mij aankomende week naar Amerika voor zn werk.
Daarna zullen we wel meer van hem horen  :-)

Ik zit deze week inderdaad in de US voor werk. De HD-AMP1 heb ik na beluisteren direct meegenomen maar hij is de doos nog niet uitgekomen. Als ik terug ben dan ga ik hem op mijn gemak installeren. Wat me in ieder geval op viel tijdens het lusiteren was de mate waarin de muziek echt los kwam van de speakers en hoe ruimtelijk het klonk.

De Quads van Marcel waar ik mee geluisterd heb, zijn in gevoeligheid vergelijkbaar met mijn KEF XQ40 speakers en daar ga je met "maar" 35watt van de HD-AMP1 iig niets te kort komen kwa vermogen.

Overigens nog complimenten voor Marcel en zijn winkel. Geweldig dat dit soort winkels gerunt door liefhebbers nog bestaan!

Zep

Citaat van: bolio op april 19, 2016, 05:07:02
Ik zit deze week inderdaad in de US voor werk. De HD-AMP1 heb ik na beluisteren direct meegenomen maar hij is de doos nog niet uitgekomen. Als ik terug ben dan ga ik hem op mijn gemak installeren. Wat me in ieder geval op viel tijdens het lusiteren was de mate waarin de muziek echt los kwam van de speakers en hoe ruimtelijk het klonk.

De Quads van Marcel waar ik mee geluisterd heb, zijn in gevoeligheid vergelijkbaar met mijn KEF XQ40 speakers en daar ga je met "maar" 35watt van de HD-AMP1 iig niets te kort komen kwa vermogen.

Overigens nog complimenten voor Marcel en zijn winkel. Geweldig dat dit soort winkels gerunt door liefhebbers nog bestaan!

Gefeliciteerd, Bolio  pompom
Werk ze in de US en waarschijnlijk vernemen we nog wel iets van je HD-AMP1  :yes:
Of niet....dat je geen tijd meer hebt met al het luisteren van de muziek  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

bolio

Vandaag de HD-AMP1 eindelijk geïnstalleerd! Als bron gebruik ik een Heos Link met Spotify en internet radio die digitaal optisch aan de HD-AMP1 is gekoppeld.

Ik heb pas kort geluisterd, maar de HD-AMP1 is echt een flinke stap vooruit van mijn oude SR7300! De muziek klinkt een stuk ruimtelijker en dynamischer (minder gecomprimeerd). Voor mijn KEF XQ40 heeft de HD-AMP1 in ieder geval meer dan genoeg vermogen! Erg tevreden dus!

Voor de volume regeling zoek ik wel nog een oplossing, dus als iemand tips heeft, graag.
De Marantz heeft een lage ingangsgevoeligheid waardoor de bruikbare range van de volume knop loopt van 7 uur (uit) tot 10 uur (al erg hard). Dit zorgt er voor dat het volume niet nauwkeurig met de afstandbediening te regelen valt. Na wat research begrijp ik dat veel versterkers hier tegenwoordig last van hebben.

Analoge bronnen zou je met een line-in attenuator kunnen dempen, maar ik gebruik uitsluitend digitale bronnen. Op de Heos Link wil ik liever niet het volume verlagen omdat dit zorgt voor een reductie in dynamic range van het digitaal signaal (er worden immers bits niet meer gebruikt om het lager volume te realiseren).

Voor de hoofdtelefoon kan de gain van de volume knop ingesteld worden op low / mid / high, helaas niet voor de speaker outputs.

xander32

Super dat het zo goed uitpakt. Maar een SR7003 is onderwijl dan ook hoog bejaard he  :-).
Is verder alles in de keten gelijk gebleven, ook de bron?

jgvh

@bolio de moeilijke volume regeling is mijns inziens een marantz euvel heb een pm 500* gehad en heb t zelfde ondervonden. Mn huidige pioneer a20 heeft dit euvel niet, groet JG

Zep

Op de front zit ook een usb toch?
Neem aan ook afspelen vanaf usb stick/hdd?
Of welke bronnen gebruik je voornamelijk?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

bolio

Citaat van: xander32 op april 25, 2016, 06:26:23
Super dat het zo goed uitpakt. Maar een SR7003 is onderwijl dan ook hoog bejaard he  :-).
Is verder alles in de keten gelijk gebleven, ook de bron?

De bron is hetzelfde gebleven: Spotify, echter nu wel via de Heos Link (optisch) ipv voorheen de PS4 (ook optisch). Verwacht dat dit niet een wereld van verschil uitmaakt (Heos is vooral gekocht als vervanger van de radio tuner).

Citaat van: Zep op april 25, 2016, 19:32:05
Op de front zit ook een usb toch?
Neem aan ook afspelen vanaf usb stick/hdd?
Of welke bronnen gebruik je voornamelijk?

Afspelen van files van USB stick / HDD is mogelijk met de USB aansluiting aan de voorzijde, maar heb ik nog niet geprobeerd. Tegenwoordig komt al mijn muziek van Spotify (zelfs die wat ik ook op CD in de kast heb staan).


Vanavond tussen het werken door wat verder aan het luisteren. Tot nu toe ben ik erg tevreden over de upgrade! Veel betere stereo performance. Ik merk wel dat ik mijn speakers opnieuw moet finetunen wat betreft positie (de SR had speakers distance settings).

Ik las vandaag dat Denon met een nieuwe versie van de Heos serie komt (HS2) komt met support voor meer formaten en Bluetooth, jammer dat ik nog net op de valreep een oude heb gekocht  shutup

xander32

Genieten maar; een tevreden HD-AMP1 gebruiker  :yes:.

Zep

Citaat van: bolio op april 25, 2016, 22:22:44
Afspelen van files van USB stick / HDD is mogelijk met de USB aansluiting aan de voorzijde, maar heb ik nog niet geprobeerd. Tegenwoordig komt al mijn muziek van Spotify (zelfs die wat ik ook op CD in de kast heb staan).

Niets mis met Spotify, ik ontdek er erg veel muziek mee.....maar een goede flac op usb laat je toch wel veel meer horen. Zou je HD-AMP meer recht aan doen  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

polleke_cgc

Eigenlijk vreemd hoe de ene "zweert" bij analoog geluid en we dus een revival hebben van de onhandige LP's en de ander dan weer gecomprimeerde Spotify-files gebruikt, als hij evengoed CD's kan opleggen (die toch duidelijk beter zijn in kwaliteit).

Hier wordt Spotify gebruikt voor achtergrondmuziek en om nieuwe dingen te ontdekken. Voor de rest prefereer ik toch ook flacskes en CD's (als die nog niet op de NAS staan).