Technisch gezien zou opschalen geen beeldverbetering moeten geven, maar ik hoor toch van veel mensen dat het wel beter wordt qua perceptie, en daar gaat het om uiteindelijk.
Ik gebruik zelf trouwens een Vu+ Ultimo voor mijn Ziggo kabelsignaal, en ben erg tevreden met dit beeld. Vorige maand heb ik voor de hobby maar eens mijn Humax decoder uitgepakt die al een jaar of 2 op de planken lag en ik schrok oprecht van de beeldkwaliteit van dit apparaat. Er zat een lik boter over het beeld, niet normaal meer. Alles leek wel softer en een flink zogenaamd soapeffect was goed waar te nemen. Terug naar de Ultimo en gelukkig weer goed beeld. Alles nagekeken in de Humax, maar alle instellingen waren prima (er waren er ook niet zoveel).
Dusss, als je goede beeldkwaliteit wilt, geen Humax! Ik neem aan dat alle Enigma decoders met een DVB-C tuner een beter beeld geven dan Humax, dus ik zou daar voor gaan. Bedenk ook dat als je de Humax eerst op je SR7010 aansluit je HDMI passthrough moet aan hebben staan en dat dat betekent dat je SR meer stroom in standby gebruikt. En dat telt wel op over een jaar gemeten.