Marantz KI Pearl LE en PMC Twenty luidsprekers

Gestart door erwinc, maart 10, 2016, 14:40:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

erwinc

Heeft er iemand ervaring hebben met Marantz versterker/cd speler en luidsprekers uit de  PMC Twenty reeks?
Ik ben van plan dat de komende weken te testen maar wou graag eens weten of er hier personen zijn die deze combinatie hebben (beluisterd).

xander32

De Pearls klinken voor Marantz begrippen heel neutraal, tegen het frisse aan. Indien de PCM ls. ook enigzins fris klinken, zou dat voor velen wel eens te fris kunnen worden. Maar dat betreft smaak. Het enige wat er toe doet is dat jij het zelf mooi gaat vinden  :yes:.

erwinc

#2
Ik gebruik nu een Naim UnitiLite met mijn PMC Twenty 22 luidsprekers. Naim klinkt fris volgens de meesten. Volgens mij klinkt Naim eerder neutraal.

Ik dacht dat de Marantz KI Pearl warmer dan mijn Naim zou klinken en wou deze daarom proberen.

Ik vind de meningen over de PM KI Pearl nogal verdeeld. Sommige vinden deze een van de warmere Marantz versterkers, andere vinden deze een van de neutralere Marantz versterkers.

xander32

De keren dat ik een Pearl set hoorde, heb ik die als enigzins fris ervaren, zeker niet warm. E.e.a. is uiteraard sterk afhankelijk van de gebruikte ls., persoonlijke voorkeuren en referenties. Wat ook steevast opviel; diens transparantie resolutie. Dat is dik in orde.


Citaat van: erwinc op maart 10, 2016, 15:00:08
Ik gebruik nu een Naim UnitiLite met mijn PMC Twenty 22 luidsprekers. Naim klinkt fris volgens de meesten. Volgens mij klinkt Naim eerder neutraal.

Ik dacht dat de Marantz KI Pearl warmer dan mijn Naim zou klinken en wou deze daarom proberen.

Ik vind de meningen over de PM KI Pearl nogal verdeeld. Sommige vinden deze een van de warmere Marantz versterkers, andere vinden deze een van de neutralere Marantz versterkers.

erwinc

Bedankt voor de feedback.

Ik had mij gebaseerd op de review in Stereophile. Daarin stond "The PM-KI-Pearl's basic character was warm and inviting, yet well-textured and airy enough to avoid a smothering sensation."

En ook op die in Hifi+: "It sounds in keeping with many of the better Marantz amplifiers over the years, with a quintessential house style of warmth and grace, without ever sounding sloppy or lacking in precision."

xander32

Ga zelf luisteren en laat je niet enkel leiden door reviews of ervaringen van anderen.

Citaat van: erwinc op maart 10, 2016, 15:21:47
Bedankt voor de feedback.

Ik had mij gebaseerd op de review in Stereophile. Daarin stond "The PM-KI-Pearl's basic character was warm and inviting, yet well-textured and airy enough to avoid a smothering sensation."

En ook op die in Hifi+: "It sounds in keeping with many of the better Marantz amplifiers over the years, with a quintessential house style of warmth and grace, without ever sounding sloppy or lacking in precision."


erwinc

Ik heb de KI Pearl set intussen al uitgebreid kunnen beluisteren en vind de Marantz KI Pearl componenten zeker niet warm klinken. Volgens mij klinken ze redelijk neutraal, minimaal fris.
De combinatie is mooi muzikaal, met veel drive en veel detail. Het stereobeeld is ook breed en diep. Een geslaagde combinatie volgens mij.

Welke merken luidsprekers passen goed bij Marantz Premium versterking?

xander32

Combi's welke ik lekker vind klinken zijn o.a. Tannoy, Totem, Usher, AP, Dynaudio.


Citaat van: erwinc op maart 17, 2016, 13:14:04
Ik heb de KI Pearl set intussen al uitgebreid kunnen beluisteren en vind de Marantz KI Pearl componenten zeker niet warm klinken. Volgens mij klinken ze redelijk neutraal, minimaal fris.
De combinatie is mooi muzikaal, met veel drive en veel detail. Het stereobeeld is ook breed en diep. Een geslaagde combinatie volgens mij.

Welke merken luidsprekers passen goed bij Marantz Premium versterking?



erwinc

Citaat van: xander32 op maart 17, 2016, 21:27:59
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m1032144403-marantz-pm-ki-en-sa-ki-pearl.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr


:roll:

Ik heb de KI Pearl set inderdaad verkocht. Ik was heel tevreden met het geluid maar kan geen CD speler gebruiken. Daarom ging ik initieel alleen de CD speler verkopen. Ik vond het echter zonde om zo een set te splitsen en heb daarom de versterker en cd speler als set verkocht.

Ik ben wel nog altijd op zoek naar voor mij de beste/flexibele combinatie van een Marantz (of tweedehands Accuphase)  versterker en een streamer of streamer plus dac. Het is een lange zoektocht ..... :wink:

xander32


erwinc

#13
Citaat van: xander32 op april 28, 2016, 17:27:47
Wat is er voor in de plaats gekomen?

Ben nog aan het twijfelen. Een Marantz PM-11S3 of tweedehands Accuphase versterker. Dit in combinatie met een streamer (Denon Heos) plus DAC (Chord).
Ik denk ook aan een Marantz NA-11S1 als  streamer samen met een PM-14S1SE. Maar ik vrees een beetje dat Marantz misschien een NA-11S2 zou uitbrengen.

Mijn opties zijn dus voor een budget tussen de 3500 en 4000 Euro:

Marantz PM-11S3 + Denon Heos Link + Chord Mojo of 2Qute
Marantz PM-14S1SE + Marantz NA-11S1
Tweedehands Accuphase met DAC-30 of DAC-40 plugin kaart + Denon Heos Link


En intussen gebruik ik mijn Naim UnitiLite. Die is ook niet slecht. :wink: