PM14S1 special edition komt niet meer uit standby

Gestart door CBdicX, maart 06, 2016, 14:29:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Hallo,
ik heb een vreemd probleem, de 2e PM14 komt niet meer uit standby (Bi-amp opstelling met 2x PM14's en 1x Na11S1
Deze is op standby gezet dmv "auto standby" na 30 minuten, maar de 2e (Slave) wil niet meer aan !
Los gekoppeld, alles eraf maar ho maar, blijft in standby staan en reageert ook niet op de remote.
Standby lampje blijft branden, knippert dus niet !
Wat zou er aan de hand zijn en hoe op te lossen ?
Staat niets over in de manual....... :-(

Ik heb garantie (nieuw gekocht bij Marcel), PM is net een paar dagen in gebruik, maar wil deze uiteraard niet opsturen en 3-4 weken kwijt te zijn voor zo iets onzinnigs......  :no:

Maus


CBdicX

Citaat van: Maus op maart 06, 2016, 22:17:56
Stekker er al een tijdje uit gehad?
Ja, zo'n uurtje of 2, en wat is een tijdje als 2 uur niet voldoende is ?

Marvin

Een tijdje langer. [emoji4]
Gewoon eruit trekken en lekker gaan slapen, of iets anders, -en morgen weer eens proberen. Een tijdje langer dus....

Maus


CBdicX

#5
Citaat van: Maus op maart 06, 2016, 22:32:34
Doet de AB het wel...?
Absoluut wel want die zet wel de eerste PM aan en uit (ID1) maar niet de 2e (ID2 en SLAVE).
Ook zijn uiteraard de PM's verbonden met de 2 mini-jack kabeltjes voor de communicatie onderling.
Ik zal het morgen dan weer proberen, bedankt voor de tip, hoop dat het werkt, anders word het retour sturen.
Het "vreemde" is wel dat ik met de opstart wel het ID nummer kan veranderen (display ingedrukt houden tijden aan zetten), maar daarna met uitzetten gaat de SLAVE weer op standby.
Ook los gekoppeld blijft die PM op standby staan.
Maar goed, ik ga het morgen wel weer proberen, heb de stekker eruit, dus niet alleen met de knop uit gezet.

Vraag mij toch af wat dit veroorzaakt heeft ?

Maus

Als je hem op niet-slave zet, werkt hij dan ook niet? Wellicht (vrees van niet, maar wie weet) kabeltje tussen de 2 defect, of de Master geeft geen signaal dat de slave aan moet.

CBdicX

Citaat van: Maus op maart 06, 2016, 22:55:18
Als je hem op niet-slave zet, werkt hij dan ook niet? Wellicht (vrees van niet, maar wie weet) kabeltje tussen de 2 defect, of de Master geeft geen signaal dat de slave aan moet.
Hij word op Slave gezet op het moment dat er contact tussen de 2 is (en beide op Bi-amp staan), dat kan ik niet met ID regelen.
Kabeltjes hebben gewerkt, dit ontstond nadat beide in Standby kwamen na 30 minuten niet gebruiken.
Ik wilde kijken of dit werkte.
Nou, het werkt prima, alleen komt die een er niet meer uit  :wink:

CBdicX

Helaas, de PM blijft in standby  :-(
Maar nu de oplossing via D&M (Audio Service wist geen oplossing !), na het wachten op een download van een speciale service manual bij D&M kwam de volgen simpele handeling:

Op de PM het DISPLAY en ATT knopje ingedrukt houden, dan de PM AAN zetten, en PM gaat in service mode.
PM uitzetten en hoppa, alles weer zoals uit de fabriek, en probleem weg.
Zowel Audio Service als D&M hadden dit probleem nog niet eerder vernomen !

Marvin


Crooijmaster

goed dat het is opgelost. Ik zet een bookmarkje voor het geval mijn pm14s1 eens kuren krijgt
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

CBdicX

#11
Citaat van: Crooijmaster op maart 07, 2016, 20:32:38
goed dat het is opgelost. Ik zet een bookmarkje voor het geval mijn pm14s1 eens kuren krijgt
Hallo, ik zie dat je de Teufel Definion 5 gebruikt, bevalt deze speaker en word die probleemloos door de PM14 aangestuurd ?
"Normaal" of bij jou ook Bi-amp ?
Ik heb vandaag een set besteld bij Teufel, word hopelijk Donderdag of Vrijdag geleverd  :yes:

Crooijmaster

De speakers bevallen mij goed.
Ik stuur ze niet bi-amp of bi-wire aan. (bij gebrek aan A/B op de pm14s1)
Ik vind de Definion 5's goed klinken met deze versterker, maar ik vermoed dat er nog meer in het vat zit met een zwaardere versterker of een bi-amp opstelling. Wat dat betreft zit jij perfect met je bi-amp.

Ik heb deze speakers om meerdere redenen aangeschaft, maar de hoofdreden is dat het gesloten jongens zijn en ik in mijn huis niet teveel plaats heb om speakers ideaal 'vrij' te plaatsen.
Na de 8 weken proefperiode, heel veel luisteren en apparatuur uitwisselen mochten ze blijven staan :)

Het geluid vind ik heel gedetailleerd maar ook neutraal (duits?). (zie ook onder mbt DAC) Het eerste alternatief zou waarschijnlijk een set Focal Aria's zijn geworden. Een switch naar een muzikalere DAC heeft de speakers gered.
Later heb ik de speakers nog wat minder naar binnen gedraaid, wat de soundstage meteen een boost gaf. (had ik maar meteen naar die fu..friendly handleiding geluisterd)

een hele grote NB:
gun de speakers tijd om in te spelen, inspelen hebben ze echt nodig. De eerste keer luisteren was ik best teleurgesteld. (mede ook door mijn toenmalige Audiolabs M-DAC)

Qua bronmateriaal en bekabeling ben ik nog zoekende.
Ik gebruik een NA11S1 als bron en die lijkt het beste resultaat te geven als deze via USB achterop het toestel met data gevoed wordt. (Ik sta open voor een mac mini om er bij te zetten.)
Qua kabel ben ik van std. koper naar verzilverd koper gegaan dat IMHO het hoog teveel benadrukt, meer dan waar ik naar op zoek was. Het volgende experiment wordt een massief koperen installatiedraad.

De speakers geven iedere verandering in je keten weer, experimenteren loont met deze Teufels.

Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring en mening over de Definion 5's


Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

CBdicX

Citaat van: Crooijmaster op maart 08, 2016, 21:02:52
Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring en mening over de Definion 5's
Bedankt voor de reactie :-)
Zoals gemeld krijg ik ze Donderdag binnen als alles goed gaat, zou ook begin volgende week kunnen worden, ligt even aan de vervoerder.
Bij mij word het dan 2x de PM14S1se en ook een NA11S1.
Ik gebruik nu voor een Klipsch RP280FA puur koper voor hat laag en puur zilver voor het hoog.
Klinkt op deze speaker goed, alleen is dit een "Atmos" speaker met ingebouwde Atmos module bovenin (ik had een Atmos receiver en 7.1.4), daar ga ik dus niet mee verder en ga deze Klipschen verkopen.
Ik heb tussen de NA en de PM (ID1) een zilveren RCA zitten (jammer dat de PM geen XLR heeft) en van de TV waar al mijn HDMI bronnen op zitten, een Optisch kabel, niets spectaculair, gewoon een midden klasse kabel.
Wil dit misschien nog wel eens vervangen voor een Audioquest Vodka, maar nu nog niet.
Ik ben benieuwd als de Teufels er staan hoe het klinkt tov Klipsch, laat het hier weten........