De speakers bevallen mij goed.
Ik stuur ze niet bi-amp of bi-wire aan. (bij gebrek aan A/B op de pm14s1)
Ik vind de Definion 5's goed klinken met deze versterker, maar ik vermoed dat er nog meer in het vat zit met een zwaardere versterker of een bi-amp opstelling. Wat dat betreft zit jij perfect met je bi-amp.
Ik heb deze speakers om meerdere redenen aangeschaft, maar de hoofdreden is dat het gesloten jongens zijn en ik in mijn huis niet teveel plaats heb om speakers ideaal 'vrij' te plaatsen.
Na de 8 weken proefperiode, heel veel luisteren en apparatuur uitwisselen mochten ze blijven staan
Het geluid vind ik heel gedetailleerd maar ook neutraal (duits?). (zie ook onder mbt DAC) Het eerste alternatief zou waarschijnlijk een set Focal Aria's zijn geworden. Een switch naar een muzikalere DAC heeft de speakers gered.
Later heb ik de speakers nog wat minder naar binnen gedraaid, wat de soundstage meteen een boost gaf. (had ik maar meteen naar die fu..friendly handleiding geluisterd)
een hele grote NB:
gun de speakers tijd om in te spelen, inspelen hebben ze echt nodig. De eerste keer luisteren was ik best teleurgesteld. (mede ook door mijn toenmalige Audiolabs M-DAC)
Qua bronmateriaal en bekabeling ben ik nog zoekende.
Ik gebruik een NA11S1 als bron en die lijkt het beste resultaat te geven als deze via USB achterop het toestel met data gevoed wordt. (Ik sta open voor een mac mini om er bij te zetten.)
Qua kabel ben ik van std. koper naar verzilverd koper gegaan dat IMHO het hoog teveel benadrukt, meer dan waar ik naar op zoek was. Het volgende experiment wordt een massief koperen installatiedraad.
De speakers geven iedere verandering in je keten weer, experimenteren loont met deze Teufels.
Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring en mening over de Definion 5's