Weinig, geen opname selectknop meer
, voor de rest waarschijnlijk een commercieel blabla verhaal om de vernieuwde versie te kunnen verkopen, heb nooit echte serieuze verschillen kunnen vinden tussen de 1500, 1510 en 1520. Van de 1500 naar de 1510 is het logo en de belettering op de voorkant gewijzigd van goudkleurig naar zilverkleurig.
Dingen die echt van belang zijn heb ik geen verandering in gezien (d.w.z. in zoverre ik er technisch verstand van heb).
Nu, bij de 1600NE wat natuurlijk de kleinere broer van de 2500NE is (net zo als de 15XX serie dit van de 20XX serie was) is deze nu voorzien van een dac en daardoor waarschijnlijk ook een andere opbouw.
Of je het allemaal echt gaat horen is de vraag, handig als je een dac nodig hebt maar als deze niet nodig is zie ik weinig voordelen. Ik geloof dat de PMA 15XXAE serie een sterk onderschatte versterker is die echt zijn mannetje staat t.o.v. menig versterker die meer kost.
Gezien het model niet echt "lolliey" is en niet direct de wereld kostte (deze ging toen het model recent was tussen de 1000-1100 over de toonbank) werd deze vaak niet beschouwt als audiofiel genoeg. Ik geloof dat deze versterker echt in de top staat in deze prijsklasse!
Van boven naar onderen: 1500 - 1510 - 1520