Impedantie PM11s3

Gestart door Brutus, februari 20, 2016, 12:57:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Het begint met sm en eindigt op 1000.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

AkTeVox


SB_Marantz

Kleine hint.........midden jaren 70
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

AkTeVox

#34
510M -> 2 x 365w @ 8 Ohm.  :wink:


SB_Marantz

bingo!  :schater:

Het ging me er dus om om het belang van de capaciteit van de V/elco's te benadrukken.
Deze heeft dus ''slechts'' 10.000 uF per kanaal.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Matt

Citaat van: SB_Marantz op februari 26, 2016, 20:17:44
bingo!  :schater:

Het ging me er dus om om het belang van de capaciteit van de V/elco's te benadrukken.
Deze heeft dus ''slechts'' 10.000 uF per kanaal.

Ik ben een echte leek, wat doet 10.000uF ???
Je mag ook gerust een link geven met wat leesvoer, ik lees het ook graag zelf... Vind alleen weinig omdat ik niet weet waarnaar ik moet zoeken.

Greetz
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

jaguarlover

enlighten us....
zit momenteel redelijk te geilen op die 2*47000 van de Accuphase E600...?  :-o

Als ik het goed heb is puur wattage toch minder belangrijk dan een stabiele voeding + capacitors ?
Meer wattage "op papier" en minder voeding + capacitors lijkt me zoals een 1300cc met turbo vergelijken met een 3.0V6 turbodiesel met dezelfde PK (die dus meer voeding + capacitorkwaliteit heeft).

Watt = het vermogen aan de eindtrap maar als voeding dit niet kan leveren ben je er niks mee.

Verbeter maar waar nodig.

211

#38
Een hele eenvoudige Jip & Janneke uitleg  :

Je versterker als geheel bestaat eigenlijk uit 2 delen :
1 - De voeding
2 - De elektronica om het vermogen van de voeding gedoseerd door te laten.

Ik gebruik hier bewust niet het woord versterken. Zie je voeding als je waterleiding en je "versterker" deel als een kraan.

Door de kraan open en dicht te draaien in het tempo van het binnenkomende signaal komt er "muziek" uit.
De mate waarin je de kraan opendraait is bepalend voor hoe hard je speelt.

Uiteindelijke is de combi van je waterleiding en je kraan bepalend voor de hoeveel water die je uiteindelijk krijgt (Analogie is hier : Het uitgangsvermogen van je versterker)

Een dikke waterleiding (voeding) en een pielig kraantje(eindtrappen) levert niks op, en andersom ook niet.
Kortom : wil je veel water (lees : vermogen) heb je èn een dikke waterleiding nodig voor de toevoer èn een kraan die dat allemaal kan regelen.

Nu is de aanvoer vanuit het waterleidingen-net niet constant en soms niet genoeg. Vandaar dat er achter je trafo een opvangbakje is gemaakt in de vorm van Elco's.

Hierdoor heb je dus in(!) je apparaat een voorraadbakje met water (energie) waardoor je kraan altijd kan beschikken over een constante stroom van water.
Ook als de aanvoer van buiten tijdelijk onvoldoende is, voorziet het bakje/reservoir de kraan van voldoende water.


  • Heb je nooit veel water nodig ? dan is een minimale toevoer (voeding), een klein reservoir(elco's) en een klein kraantje (eindtrap) genoeg.
  • Regelmatig veel water nodig ? dan is een dikke toevoer (voeding), een stevig reservoir(elco's) en een flinke kraan (eindtrap) nodig.

Staar je dus niet blind op een enkel component. Idealiter zijn ze goed op elkaar afgestemd.
Maar dat kost geld, mede afhankelijk van de gewenste hoeveelheid water en de gewenste duurzaamheid.

Uiteraard is de wereld iets complexer en zijn kwaliteitsparameters niet meegenomen maar in grote lijnen klopt dit verhaal wel.

Groet, 211.
Zolang je maar geniet....

Rob46

Lees niet veel van je 211, maar als je los gaat........ :-)  Duidelijke uitleg.....

Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op maart 01, 2016, 16:12:20
Lees niet veel van je 211, maar als je los gaat........ :-)  Duidelijke uitleg.....
:gp: :yes: pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

AkTeVox


Maus

Citaat van: SB_Marantz op februari 22, 2016, 20:23:39
En wat maken we hier van?

Eindversterker ( en ik zeg nog niet welke)  1,6 Kva transformator /2 x 100 Vdc 10.000 uF en een bult power torren parallel geschakeld.



:P

xander32

#44
Versterkertechniek in voor een ieder begrijpelijke taal, al was ik een gelijkende uitleg ook al eens elders tegen gekomen.

Citaat van: Rob46 op maart 01, 2016, 16:12:20
Lees niet veel van je 211, maar als je los gaat........ :-)  Duidelijke uitleg.....


:gp: