Knetteren en plopgeluiden bij mijn Marantz NR1501

Gestart door NR1501 MS, februari 15, 2016, 11:54:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

NR1501 MS

Vraagje😉
Eigenwijs dat ik ben heb ik weer mijn NR1501 aangesloten, hiervoor mijn Yamaha reciever die het nog goed doet😉
Mijn Marantz NR 1501 maakt als je hem aanzet rare druppelende geluiden dit duurd ongeveer een aantal sec.
Met als gevolg dat ik geen muziek of tv
geluid hoor😔
Ik dacht dat het eerst de hdmi aansluitingen waren, maar nu zelfs met analoog en spdif doet hij dit ook pfffff
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hij is niet zo oud dus vindt ik het zooo zonde om hem weg te zetten😔

HAL9000

Druppel geluiden?  gekraak?  gesputter?   Knallen?

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Ik heb even het internet geraadpleegd en zag dat er een spanning regulator vaak een rood cirkeltje krijgt  :roll:
zal wel weer over belast worden.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

NR1501 MS

Het is een knetterende en een soort plofgeluid.
Gisteren maar weer even aangezet met als resultaat dat dit probleem langer duurd😠
Vandaag maar weer mijn Yamaha aansluiten en deze Marantz ver weg zetten!
Ben gelijk genezen van het merk "Marantz", aangezien deze nog niet zo oud was en is en na de garantie problemen geeft.
Of reparatie nog de moeite waard is vanwege de kosten?
Als je googled dan kom je veel dezelfde problemen met deze nr1501 tegen, en eigenlijk zou marantz dit eigenlijk kostenloos moeten repareren.


HAL9000

ja ik ben er wel mee eens,  ik ben wel een liefhebber van marantz, maar ik vind dit ook niet kunnen. Dit is trouwens niet eens zo'n ingewikkelde HT receiver.  Zou ik hem over mogen nemen om te kijken als het repareerbaar is??
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

NR1501 MS

Dit schijnt vaak voor te komen met de NR1501 als ik zoek op google (trouble with marantz nr1501) na 5a6 jaar gebruik van deze reciever komen deze klachten pas! Zie deze http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=652221 en dan deze link his thread here, specifically post #354, 356, 358 & 359.
Na lang heen en weer berichten naar Marantz
Helaas geen kostenloze reparatie😔
Ik schat de reparatie kosten zo rond de 100 euro en dit vind ik teveel voor een aparaat van zo'n 5 a 6 jaar oud😔
Nu heb ik de mijn NR1501 maar 24/7 aanstaan en alles analoog aangesloten, want digitaal is het niks meer!
Teleurgesteld in het merk Marantz waarvan ik dacht een TOPMERK zou zijn!
Nu wachten totdat ik maar een ander merk HT reciever kan kopen!

AkTeVox

Een instappertje kan je helaas niet meer vergelijken met ééntje uit 1980, toen ging alles heeeeeel lang mee.
Helaas is het vandaag anders. Dit is niet alleen zo bij Marantz maar ook bij andere merken en zelfs bij niet hifi toestellen. Vaak zijn de gebruikte componenten iets te krap bemeten en krijg je als het ware een ingebouwde countdown timer  :wink: 

NR1501 MS

Instapmodel of niet ik mag een langere levensduur verwachten van een topmerk zoals Marantz😉
En waarom heeft de NR1501 serie deze problemen en waarom heeft Marantz hier niets mee gedaan?
Bv herstel aan te bieden zonder kosten?
Ik neem aan dat Marantz al deze klachten van de nr1501 terug krijgt?
Dit was het 😉

AkTeVox

Sucks4you. Wens je meer vreugde & luisterplezier met de Yam.   :wink: