Kwaliteit koptelefoonuitgang PM7000

Gestart door Grigio, februari 14, 2016, 16:42:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Grigio

Hallo,

Sinds jaar en dag heb ik een mooie Marantz-set op basis van en PM7000 die ik elke dag met plezier gebruik. Omdat ik af en toe alleen wil genieten van muziek (en niet samen met de buren) heb ik onlangs een koptelefoon aangeschaft. Niet de minste: een Philips Fidelio X2 die zeer goed uit de testen komt (directe concurrent Sennheiser HD600). Nu valt het geluid aangesloten op de versterker me wat tegen (ietsje dof), maar als ik hem direct aansluit op de CD-speler (CD6000OSE KI) is het top! Alleen is dat laatste geen optie aangezien je het geluid dan niet kan regelen. Heeft iemand ervaringen met de kwaliteit van de Phone-uitgang op de PM7000? Is deze wat matig??
PM7000
CD6000OSE KI
ST6000
DV6600 VM
Canton Vento 807 DC

VANZOMERENG

#1
Citaat van: Grigio op februari 14, 2016, 16:42:15
Hallo,

Sinds jaar en dag heb ik een mooie Marantz-set op basis van en PM7000 die ik elke dag met plezier gebruik. Omdat ik af en toe alleen wil genieten van muziek (en niet samen met de buren) heb ik onlangs een koptelefoon aangeschaft. Niet de minste: een Philips Fidelio X2 die zeer goed uit de testen komt (directe concurrent Sennheiser HD600). Nu valt het geluid aangesloten op de versterker me wat tegen (ietsje dof), maar als ik hem direct aansluit op de CD-speler (CD6000OSE KI) is het top! Alleen is dat laatste geen optie aangezien je het geluid dan niet kan regelen. Heeft iemand ervaringen met de kwaliteit van de Phone-uitgang op de PM7000? Is deze wat matig??

Als er een koptelefoonuitgang op zit moet deze beslist regelbaar zijn  :-o

Heb zelf een CD6000OSE gehad (zonder koptelefoon) en hier zat een afstandsbediening bij,
waarmee ik het uitgangsvolume naar de versterker kon regelen.

Het lijkt me zeer aannemelijk dat deze volumeregeling actief is, op de koptelefoonuitgang
zodra hier iets op aangesloten is.

Grigio

Hmmm... Dat is iets waar ik nog niet aan gedacht heb. Helaas kan ik het niet proberen, omdat ik geen aparte afstandsbediening heb, ik bedien alles met de afstandsbediening van de versterker  :-( Als ik het daarmee probeer (na op cd te hebben gedrukt) lukt het i.i.g. niet...
PM7000
CD6000OSE KI
ST6000
DV6600 VM
Canton Vento 807 DC

Maus

Dat kan niet bij iedere speler. Staan de EQ instellingen (bass/treble) goed?

Grigio

Ja, die staan goed. Ik gebruik overigens meestal "source direct", wat het sowieso vreemd maakt dat de uitgang op de versterker een minder goede weergave geeft dan de uitgang op de cd-speler.

Maar wat heb je aan een koptelefoonuitgang op de cd-speler als je het volume niet kan regelen?
PM7000
CD6000OSE KI
ST6000
DV6600 VM
Canton Vento 807 DC

Maus

Dat weet ik ook niet, zal iets met bezuinigingen zijn. Waarom ie anders klinkt dan de CD speler? Hoor je verder wel alles goed? Lijkt wel alsof ie geen massa maakt ofzo..

Maus

Vergeet niet dat een nieuwe koptelefoon nog in moet spelen. Kan zijn dat de uitgang van de versterker goed klinkt en de CD speler veel te veel hoog (of juist geen laag) heeft.

Grigio

Het is niet zo dat er iets niet klopt ofzo. De kwaliteit is gewoon minder. Misschien ben ik verwend met mijn speakers (Canton Vento 807) want daar ga je het toch mee vergelijken. En wat ik zeg, vanuit de Phone-uitgang van de CD6000OSE KI is het geluid duidelijk anders (ik vind: beter, sprankelender). Maar misschien heb je gelijk en veranderd het met de tijd...

Niemand heeft dezelfde ervaring met verschillende koptelefoon-aansluitingen?
PM7000
CD6000OSE KI
ST6000
DV6600 VM
Canton Vento 807 DC

Maus


Cornelis1921

Ik heb nu zelf een PM72OO met waarschijnlijk dezelfde hoodtelefoonuitgang als jouw PM7000 en deze bevalt mij prima. Misschien is er sprake van een mismatch tussen de versterkeruitgang en de hoofdtelefoon, dat kan. Je kunt ook gaan zoeken naar een voordelige hoofdtelefoonversterker, dan is het probleem zeker en in één keer opgelost. Succes en nog veel plezier! Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AkTeVox

#10
In het verleden had ik ook de PM7000 & CD6000. Met de HD600 was er geen verschil waarneembaar tussen versterker (source direct) en cd player. De CD6000 heeft inderdaad een regelbare hoofdtelefoon uitgang die je kan aanpassen via de AB. Default staat die steeds op het max. volume.


Deze moet je hebben:

RC6000CD


Grigio

Bedankt voor de reacties! Ik ga eerst maar eens op zoek naar de afstandsbediening. En anders is misschien een koptelefoonversterker wat voor mij. Waar sluit je die op aan? Op de versterker? Tips voor een betaalbaar exemplaar?
PM7000
CD6000OSE KI
ST6000
DV6600 VM
Canton Vento 807 DC

AkTeVox

Citaat van: Grigio op februari 15, 2016, 19:36:26
Bedankt voor de reacties! Ik ga eerst maar eens op zoek naar de afstandsbediening. En anders is misschien een koptelefoonversterker wat voor mij. Waar sluit je die op aan? Op de versterker? Tips voor een betaalbaar exemplaar?

Gewoon tussen de CD6000 & PM7000. 
Niet te snel gaan voor een externe can amp.  :wink:


Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude