Beste Xander32,
Master51 stelt de vraag of iemand ervaring heeft, daar antwoord ik op.
Ik ga er van uit dat hij dat niet alleen voor de look is gevallen.
En wellicht ook de set heeft beluisterd. Ik zou het zeer vreemd vinden, als hij door mijn ervaring blind deze set speakers gaat kopen.
Tevens geeft hij ook de rede aan waarom hij overweeg om de boel om te ruilen.
Het boeit mij even niet hoe zijn kamer er uit ziet en alle ander bijkomstigheden. Is niet aan de orde. En wat hij nu aan speakers heeft staan, zal zeker mooier klinken, als ik zo set zou hebben, zou ik het erg moeilijk vinden om dit om te ruilen voor die eitjes.
Ik heb ook een partij vloer-staande speakers in de woonkamer staan. Wij moeten met inrichten van de woonkamer altijd rekening houden met die speakers, dus misschien plak ik ook ooit kleine speakers aan de muur, of beter IN de muur.
Wat jij beschrijft, of adviseert zal wellicht beter klinken. Uiteraard zijn er andere alternatieven, dan die KEF set.
Hetgeen ik heb beluisterd, dan wel bij de Mediamarkt, was deze set met zgn. kleine speakers, het beste wat wij hebben gehoord. Nogmaals mijn ervaring is van wat ik heb gehoord, en niet wat een ander roept die deze set niet heb beluisterd. Maar op voorhand al vooroordelen hebben, dit soort gezwam veeg ik zo van tafel. Roepen om het roepen.( sander dit laatste slaat niet op jou)
@master51, ik ga er vanuit dat je eerst gaat luisteren. Maar als je kans ziet om je huidige set speakers te behouden, zou ik daarvoor gaan. En je kan ook als je dochter ligt te slapen, gewoon een film kijken, als je geluk heb slapen ze gewoon door het geweld heen.
Je heb je oog laten vallen op de eitjes van KEF, dit vanwege de SR 7007, m.a.w. blijf je toch naar films kijken, anders ga je niet voor een 5.1 set....toch? als dat zo is, niets veranderen. Of ook de SR 7007 eruit, de front speakers behouden, de rest op marktplaats en voor een conventionele stereo versterker gaan.