Home Cinema speakers vervangen voor...?

Gestart door master51, februari 13, 2016, 16:37:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

master51

Hallo Marantzliefhebbers,

Ik zou graag jullie advies willen.
Wij hebben een nieuwe woning.
Ik ben in bezit van een prachtige Marantz SR7007.
Nu wil ik eigenlijk mijn huidige speakers gaan vervangen voor een wat "compacter" systeem.
Op dit moment heb ik:
Front: Elac CL202
Center: Elac Center 203 jet
Back: Elac BS203.2 jet
Subwoofer: Rel T3

Omdat ik het toch allemaal wat massaal vind, en door de komst van een dochtertje het uitgebreide film kijken er bijna niet meer inzit wil ik deze set eventueel verkopen.

Nu is mijn oog gevallen op het volgende systeem. De Kef E305.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee..? Of misschien een beter advies in die range speakers?

Graag hoor ik het van jullie!

Groetjes,
Master51

Frits Denon

Tjonge, jij gaat in mijn ogen een enorme stap achteruit maken. Daar zou ik nog even goed over nadenken. nonono

Misschien kun je de surround in een aparte ruimte plaatsen (zolder of zo?) voor films kijken?

Dan kun je de tv in de kamer gebruiken met bv een stereo opstelling met een paar goede monitors. Kan voor luisteren naar muziek een openbaring zijn, terwijl je voor TV dan ook nog een redelijk geluid hebt.

Keuzes die je uiteraard zelf maakt.

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4