Advies gevraagd mbt overgang van SR 9600 naar PM 8005 en NR 1606

Gestart door JanvanO, februari 09, 2016, 20:10:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JanvanO

Hallo, ik ben al een aantal jaren de bezitter van een Marantz SR 9600.
Ik wil graag deze Reciever verkopen en overgaan naar een Marantz PM 8005 en een NR 1606. (poweramp combi)
De NR zit dan aangesloten op de PM en met een druk op de knop kun je film kijken in Dolby Digital.

Waarom?

De PM en NR zijn me gadviseerd door een Marantz dealer hier in de buurt.
Ik wil een kwalitatief goede stereo-versterker om analoog te draaien (Draaitafel, Tapedeck)
en digitale HD bestanden en Flac bestanden te spelen, plus nog CD en Minidisc.
Daarnaast wil om films te kijken graag een goede Dolby digital versterker.
Plus de voordelen van network radio, het gebruik van de ingebouwde DAC voor de Hd bestanden en het gebruik van de Marantz app, plus nog Dolby Atmos enz. enz.

Nu is mijn oude SR 9600 uitgerust met nogal wat vermogen (7 x 140 watt)
En de nieuwe PM geeft 2 x 70 wat en de NR 5 x 50 watt

Ik ben bang dat dat veel te weinig is om het geweldige overdonderende geluidsbeeld neer te zetten dat ik nu met de SR 9600 heb....of is dat niet zo?

Ik weet dat de Pm 8005 een heel goede versterker is, maar ik wil ook niet inleveren op mijn vermogen dat ik nu heb maar wil wel alle nieuwe features en het gebruiksgemak van o.a. de App en digitale radio.


Wat te doen?

Graag hoor ik wat de mrantz forum leden hiervan denken en of men advise kan geven.

mvg
Jan van Oews
Heeze
JanvanO

Maurice

Oei, zit even te worstelen in welke sectie deze vraag eigenlijk thuis hoort....

Ik vind het een raar advies van je dealer. De SR9600 zou ook een acceptabel stereogeluid moeten kunnen weergeven, en zou qua surround zeker beter moeten zijn dan de NR1606.
Als je Dolby Atmos zou willen, dan zou ik gewoon kijken naar een mooie actuele receiver, en wil je streamen, neem dan een streamer (evt een UD van marantz) erbij. Audyssey goed inregelen en gaan.
De receiver zal dacs aan boord hebben, dus die kun je gewoon gebruiken.

Wat voor speakers heb je nu?
En wat vind je nu niet goed klinken (wat zou je graag beter zien)?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JanvanO

Hoi, de SR 9600 geeft een heel goed stereo geluid veel beter dan de de nieuwe AV receIvers, dat is het punt niet.
Ik wil geen nieuwe AV receiver VAN Marantz omdat die dus qua stereo veel minder zijn.

Vandaar de keuze voor de PM 8005, EEN ECHTE STEREO VERSTERKER. volgens jou is de NR 1606 in dolby surround/digital minder dan mijn 7 jaar oude SR 9600.....

Ik heb Kef Q 50 frontspeakers een kef sub en kef surroundspeakers.

Ik wil dus een surround oplossing die ik in kan zetten icm de PM 8005.

Jan

JanvanO

Marvin

Ik zou gewoon een oplossing zoeken waarbij de 9600 ingezet kan worden. Dus een mediaspeler met een 5.1 analoge uitgang en de juiste decoders aan boord.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)