NR1604 beeld problemen

Gestart door Olrac.Srednjim, februari 03, 2016, 13:56:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Olrac.Srednjim

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een jaar of 2 de Marantz NR1604 welke goed bevalt.

Alleen heb ik al die tijd al een probleempje.

Als ik van tv zender verwissel dan gaat het beeld van de tv vaak op blauw, het blauwe scherm gaat weer weg als ik even een andere ingang selecteer en terug zet.
Het lijkt wanneer de NR1604 even geen signaal heeft hij naar een andere ingang springt (automatisch ingang zoeken)?

Ik heb ook het probleem als ik bijv. de mediaplayer aanzet, bij opstarten gewoon beeld maar op na ca. 5 sec wordt het beeld blauw en alleen het opnieuw instellen van het tv beeld werkt dan.

Ik dacht eerst dat het de tv was maar na het testen met een andere tv precies het zelfde probleem.

Ik heb het volgende aangesloten;
ps4, mediaplayer, ziggo reciever zijn aangesloten op de NR1604.
Vanaf de NR1604 loopt 1 HDMi kabel naar de tv.

De laatste firmware staat erop.

De HDMI kabels die gebruikt zijn, zijn merkloos.

Iemand die enig idee heeft?

bedankt alvast

Zep

Citaat van: Olrac.Srednjim op februari 03, 2016, 13:56:13
Vanaf de NR1604 loopt 1 HDMi kabel naar de tv.

Bij blauw beeld, trek dan eens (een paar keer) de hdmi kabel uit de NR1604 en weer terug. Zo ook met dezelfde kabel bij de tv uitgang.
Mocht je dan weer normaal beeld krijgen dan zou ik eens die HDMI kabel vervangen en even afwachten of het verdwenen is.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Olrac.Srednjim

Citaat van: Zep op februari 03, 2016, 14:06:50
Bij blauw beeld, trek dan eens (een paar keer) de hdmi kabel uit de NR1604 en weer terug. Zo ook met dezelfde kabel bij de tv uitgang.
Mocht je dan weer normaal beeld krijgen dan zou ik eens die HDMI kabel vervangen en even afwachten of het verdwenen is.

Ik heb de kabels al vervangen gewisseld en getest, ik denk echt dat het in de NR1604 zit  :-(

Zep

Citaat van: Olrac.Srednjim op februari 03, 2016, 14:09:36
Ik heb de kabels al vervangen gewisseld en getest, ik denk echt dat het in de NR1604 zit  :-(

Als het niet aan de kabel ligt dan kan het ook de aansluiting zelf zijn. Dan krijg je soms ook weer beeld als je de HDMI kabel bij de uitgang voorzichtig een beetje op en neer beweegt. Maar dat kan ook bij de tv zelf zijn.

Misschien dat er nog mensen op het forum zijn die meer weten, succes in ieder geval.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Olrac.Srednjim

Bedankt, ik ga verder opzoek en afwachten.

DansaN

Kijk even in je instellingen van tv en receiver of cec aan staat.
Indien deze aan staat, zet deze dan eens uit en kijk of het probleem zich nog steeds voordoet.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Olrac.Srednjim

Citaat van: DansaN op februari 03, 2016, 15:56:43
Kijk even in je instellingen van tv en receiver of cec aan staat.
Indien deze aan staat, zet deze dan eens uit en kijk of het probleem zich nog steeds voordoet.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ga ik straks even proberen.... bedankt alvast.

Olrac.Srednjim

Citaat van: DansaN op februari 03, 2016, 15:56:43
Kijk even in je instellingen van tv en receiver of cec aan staat.
Indien deze aan staat, zet deze dan eens uit en kijk of het probleem zich nog steeds voordoet.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ik heb gezocht maar kan geen cec vinden in de instellingen.... tevens nog een andere tv getest deze gaf hetzelfde resultaat... alleen pakte deze tv wel weer het signaal op maar je zag het beeld wel flikkeren.

Het gebeurd ook niet altijd, alleen op dat het net iets te lang duurt.

Nog verdere iedeen?

DansaN

Hoe staan de HDMI- en video instellingen van je receiver?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Olrac.Srednjim

#9
Ik heb maar even 2 foto's gemaakt van de instellingen.

http://imgur.com/8W09I9X



http://imgur.com/VYVCznd

Marvin

Ik zou de tv decoder en de mediaspeler gewoon direct op de tv aansluiten. Ben je waarschijnlijk van al dat gedonder verlost.

Olrac.Srednjim

Citaat van: marvin op februari 04, 2016, 14:27:56
Ik zou de tv decoder en de mediaspeler gewoon direct op de tv aansluiten. Ben je waarschijnlijk van al dat gedonder verlost.

Okee, maar hoe krijg ik dat geluid over mijn nr1604?

Marvin

Glasvezel/spdif of coax van decoder naar NR.

Marvin

Mis je wel de DTS HD formaten.

Olrac.Srednjim

Citaat van: marvin op februari 04, 2016, 23:27:54
Mis je wel de DTS HD formaten.

Tja weer wat kabels erbij... ik wil eigenlijk gewoon dat het op de bestaande situatie ook werkt.... :angel:
Kan toch niet zo zijn dat een apparaat van 500 euro hier niet mee om kan gaan?