Bi-Amping vraag NAD C356BEE - T748

Gestart door Radiant, januari 30, 2016, 19:30:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Radiant

Ik zit met een vraag.

Ik heb een T748 reciever van NAD. Ik heb op de T748 de pre outs van de front kanalen gebruikt, en deze op de main-in van de NAD 356BEE aangesloten. Zodoende worden de front luidsprekers aangestuurd door de 356.
Ik heb de Mission Volaree 63. (V63).

Nu wil ik deze bi-amping proberen aan te sluiten. Welke handelingen moet ik verrichten om dit tot een goed eind te brengen ?

Maus

Volgens mij een kwestie van het hoog op de ene versterker en laag op de andere..

Wat wil je precies bi ampen, hoog op de receiver en laag op die andere?

Radiant

#2
Is de optie hoe ik het nu heb het beste, of bi-ampen. Als je google moet geloven pak je met bi-ampen wel de nodige winst.

Ik heb de T748 via pre out aangesloten op de main in van de versterker ingang. Zijn dan de front-kanalen op de reciever dan niet "dood" omdat je de pre-outs op de reciever hebt gebruikt ?!

Reciever:




Versterker:



Willekeurige plaatjes van internet. Ik heb de reciever dus op de pre out / front kanalen uit op de reciever, en op de main in op de c356. (helemaal rechts op het plaatje)

Maus

In principe weet de receiver niet dat je de uitgangen gebruikt. Dus zou het kunnen zijn dat je gewoon nog signaal uit zijn interne eindversterker krijgt. Kom je snel genoeg achter als je daar een speaker op aansluit.

Daarna hang je de hoog aansluiting van de front speakers aan de receiver, de laag speakers aan de NAD eindtrap.

Ik denk dat je verschil in volumes krijgt tussen beide. Het zou bijzonder zijn als het geheel precies evenveel vermogen levert en dus zowel hoog als laag 'even hard' staan.

Radiant

Met andere woorden, je zou de moeite niet nemen ? Het volume van de NAD versterker is niet apart te regelen in mijn huidige setup.

Vraagje tussendoor , weet iemand of er veel verschil is tussen de volare 63 en de Mission 753 ?

Maus

Je kunt het altijd proberen, kwestie van een set extra speakerdraden aansluiten. Maar ik denk niet dat je veel gaat winnen. De speakers lijken me de lastigste niet en de NAD is een prima ding.

Maus

Citaat van: Radiant op januari 31, 2016, 14:47:48
Vraagje tussendoor , weet iemand of er veel verschil is tussen de volare 63 en de Mission 753 ?

Ze lijken me totaal anders. Er zitten ook best wat meer drivers in...

Radiant

Citaat van: Maus op januari 31, 2016, 15:00:43
Ze lijken me totaal anders. Er zitten ook best wat meer drivers in...
totaal anders in welke zin ?
Meer laag ?

Ik ben echt van de oude stempel Mission luidsprekers. Heb niet zoveel met de nieuwe varianten.

Dan zou je de hoge tonen dus op de front van de reciever moeten aansluiten en de lage op de versterker.
Geen kans dat de boel kapot gaat ?

Maus

Nee de filters zitten er nog tussen.

Wat betreft die andere speakers, het ziet er leuk uit maar of het ook klinkt? Meer laag zou kunnen, hoeft niet perse. Ik ben helemaal niet thuis in Mission op enkele oude kleintjes na.

Radiant

Als ik bv de NAD 356 niet meer voor de frontluidsprekers zou gebruiken maar ik zet daar een NAD eindversterker voor in , zou dat een verbetering zijn tov de 356 voor de frontluidsprekers ?

Maus

Je gebruikt de 356 nu ook als eindversterker toch?
Denk niet dat het heel veel uitmaakt. Ligt er ook weer aan welke eindversterker je inzet.

Radiant

De c270. Gaan de frontluidsprekers beter / "gecontroleerder" klinken met een c270 ?!

Maus

Vrees dat het weinig uit gaat maken. Mission is, naar mijn ervaring, geen lastige speaker. Proberen kan je altijd maar ik kan je niet vertellen of  het iets uitmaakt.