ST-17 Stereo Tuner alleen mono

Gestart door m.schenk, januari 29, 2016, 15:32:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

m.schenk

Ben in het bezit van een ST-17 stereo tuner die er ineens mee stopte om stereo geluid weer te geven?
Erg vreemd maar krijg er alleen nog geluid uit wanneer ik de mono knop indruk, beide kanalen werken dan gewoon
(in mono).
Wil ik stereo luisteren dan vallen beide kanalen weg, geheel stil.

Kent iemand dit probleem?

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

m.schenk

Klinkt opzich logisch, maar kent deze tuner een muting functie?
Zit dit deel op de frontprint of op de hoofdprint?
Zijn er van deze tuners schema's beschikbaar zodat ik gerichter kan zoeken?

Maus

Citaat van: m.schenk op januari 31, 2016, 14:10:43
Klinkt opzich logisch, maar kent deze tuner een muting functie?

Als je tijdens het zoeken naar zenders een stilte hoorde, ja. Hoorde je altijd, zoals bij draagbare radiootjes, een hoop storing en geruis dan mute ie niet.

m.schenk

Ah zo, deze mute hoor ik idd tijdens zender zoeken, maar dan alleen in de mono stand in stereo is er een constante mute. Kan iemand dit misschien schematisch verduidelijken?

Maus


m.schenk

Waar kan ik deze circuits vinden of eventueel nameten.
Waarschijnlijk bevind zich dit deel op de pcb aan de voorzijde waar de bedienknoppen mee verbonden zijn..?

m.schenk

Heeft iemand nog suggesties voor reparatie aan deze fout?

HAL9000

Ik denk dat de St17 niet kapot maar wellicht is het bereik waarin  de stereo decoder  aan schakelt  verlopen.
Ik weet van een St62 (weet niet zeker het model meer)  dat daar een spoel losjes zat.  De digitale  tuners gaan eigenlijk zelden kapot, daar zijn ze  gewoon te goed voor gebouwd. Die oude meuk uit de 70's verlopen de spoelen (met ferriet kern), de  ic's zijn vaak  slecht.  Hier bij die nieuwe generatie zo vanaf mid 80's heb je veel betere decoders e.d.   
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!