PM8000 geen geluid via speakers en koptelefoon

Gestart door Fox84, januari 28, 2016, 15:06:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Fox84

Beste mensen,

Mogelijk dat iemand mij advies kan geven over de oorzaak van het defect en/of wat de best volgende stap is.

Wat is er aan de hand

Mijn PM8000 geeft geen output (ook geen zachte ruis oid) meer aan speakers of koptelefoon. Ongeacht welk input kanaal ik gebruik, of hoe de versterker is ingesteld (Class A / Source Direct / Speakers on/off). De power doet het wel (lampjes op front etc. en weerstandjes op het 'power' board zijn intact). Er is geen sprake geweest van brandlucht of iets anders bijzonders. Ook kan ik optisch binnenin de versterker geen vreemde dingen waarnemen.

Hoewel ik niet zeker weet of het ermee te maken heeft: Vorige week merkte ik dat er op willekeurige momenten een harde 'tik' (zoals je hoort wanneer je met je vinger op een aangesloten aux plug tikt) over de speakers kwam.

Benieuwd naar jullie inzichten!

Roeland

HAL9000

Roeland,

Ik denk dat jouw eindversterker  even door gesoldeerd moet worden. Wellicht  ook  gereviseerd voor betere en betrouwbare werking. Heeft deze unit in class A gestaan?

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Fox84

Beste Jon,

Bedankt voor je reactie. In antwoord op je vraag: De versterker heeft nauwelijks in Class A gestaan.

Ik benieuwd wat je wat je met 'even door solderen' bedoeld? Als je bedoeld dat alle connecties even langsgelopen moeten worden, wat zou dan een reden kunnen zijn dat er een connectie los is geraakt?

Weet je een kanaal waar ik dit kostenbewust kan laten doen?

Benieuwd!
Roeland

lo

@HAL9000 (Jon) is één van onze forum reparateurs, hij zit in regio Rotterdam.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Fox84

Helder. Is er ook een 'forum reparateur' bij jullie bekend in de regio Utrecht, waar ik contact mee kan leggen?

Maurice

Citaat van: Fox84 op februari 02, 2016, 13:13:54
Helder. Is er ook een 'forum reparateur' bij jullie bekend in de regio Utrecht, waar ik contact mee kan leggen?
Wel in Cuijk, maar is denk ik niet echt dichterbij...
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maus

Citaat van: Fox84 op februari 01, 2016, 15:35:26
Ik benieuwd wat je wat je met 'even door solderen' bedoeld? Als je bedoeld dat alle connecties even langsgelopen moeten worden, wat zou dan een reden kunnen zijn dat er een connectie los is geraakt?

Warm worden; uitzetten en krimpen.

HAL9000

door solderen, zijn alle soldeer punten nagaan met vers nieuw soldeer. Hierdoor zal het oude gekristalliseerde tin weer structureel nieuw zijn.
Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Fox84

Vriendelijk bedankt voor het meedenken allemaal! Het is mij duidelijk geworden wat de beste vervolgstap is (reparatie) en dat het de moeite waard is.