Marantz HD DAC1 vs KI Pearl Lite DAC

Gestart door DoctorJacoby, januari 27, 2016, 16:24:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

DoctorJacoby

Ik bezit momenteel de KI Pearl Lite die nu al enkele jaartjes oud is.

Ik gebruik de DAC van de SA-CD speler ook als DAC voor mijn streamer (coax-verbinding), en af en toe ook voor het afspelen van audio vanaf PC (usb).

De HD DAC 1 en KI Pearl Lite zouden dezelfde dac-chip hebben.

Ik vraag me nu af of de HD DAC 1 al dan niet superieur klinkt ten opzichte van de iets verouderde KI Pearl Lite?

In de buurt valt hij momenteel nergens te testen...

Iemand enig idee of dit een waardige upgrade is?

xander32

Daar ga je enkel achter komen door 1 op 1 te vergelijken ... Veroudering zal geen rol spelen; er zitten volgens mij maar weinig slijtagegevoelige delen aan een Dac.

Citaat van: DoctorJacoby op januari 27, 2016, 16:24:48
Ik bezit momenteel de KI Pearl Lite die nu al enkele jaartjes oud is.

Ik gebruik de DAC van de SA-CD speler ook als DAC voor mijn streamer (coax-verbinding), en af en toe ook voor het afspelen van audio vanaf PC (usb).

De HD DAC 1 en KI Pearl Lite zouden dezelfde dac-chip hebben.

Ik vraag me nu af of de HD DAC 1 al dan niet superieur klinkt ten opzichte van de iets verouderde KI Pearl Lite?

In de buurt valt hij momenteel nergens te testen...

Iemand enig idee of dit een waardige upgrade is?

pameijer

Eerlijk gezegd zou ik me we niet aan wagen. De HD DAC1 is gezien de vele reacties en technische analyses op het internet geen toppertje en zou je kunnen zien als een eerste poging van Marantz in een nieuw segment, met dus vele kinderfoutjes. Welke versterker gebruik je momenteel? En hoe ziet de rest van je set er uit?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

DoctorJacoby

Marantz PM-KI Pearl Lite versterker +  KI Pearl Lite cd/sacd/dac
+ Bluesound Vault Gen. 2 streamer

De bluesound hangt aan de DAC van de Marantz cd speler, aangezien dat me het meest bevalt qua geluid.
(alhoewel zonder tussenkomst dac ook niet slecht klinkt)

CD-rips klinken op Bluesound (via KI Pearl Lite DAC met coax) beduidend beter dan dezelfde cd in de Marantz cd-speler.

DoctorJacoby

Dan toch maar even doorsparen voor de NA11 s1.

Jammer, de HD DAC 1 staat nu al aan 577€ op bepaalde sites.

xander32

... ff geduld voor de NA11s2 of nu gaan voor bv. de NA8005 CineMike van het buurforum. Of een SA11s2/s3.

Citaat van: DoctorJacoby op januari 27, 2016, 20:14:08
Dan toch maar even doorsparen voor de NA11 s1.

Jammer, de HD DAC 1 staat nu al aan 577€ op bepaalde sites.

DoctorJacoby

Is de dac bij de NA8005 beter dan bij de sa ki pearl lite en hd dac 1?

VANZOMERENG

Citaat van: DoctorJacoby op januari 27, 2016, 22:03:54
Is de dac bij de NA8005 beter dan bij de sa ki pearl lite en hd dac 1?

Verschillen hiertussen is gerommel in de marge...

xander32

De dac chip is volgens mij bij alle drie hetzelfde, voedingsdeel en signaalwegen wijken mogelijk af. Note; in mijn voorgaande reply heb ik het over de NA8005 CineMike. Dat betreft een gemodificeerd exemplaar, niet te vergelijken met het origineel.

Ik zou het of bij het huidige houden, of de stap maken naar de 11 serie. Dan heb je de keuze tussen een NA en een SA. Met beiden ga je erop vooruit. Of je gaat voor een separate dac. Die optie heb ik recent ook onderzocht en was al tot een keuze gekomen (totdat er een onverlaat van dit forum mij op een NA op Marktplaats wees :-D).


Citaat van: DoctorJacoby op januari 27, 2016, 22:03:54
Is de dac bij de NA8005 beter dan bij de sa ki pearl lite en hd dac 1?

xander32