HT instellingen

Gestart door govi73, januari 15, 2016, 20:06:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

govi73

Als ik een DTS of HD master track luister, klopt het dan dat de handmatige instellingen zoals afstanden en volume dan niet werken? Wordt dts rechtstreeks afgespeeld zoals dat is opgenomen?

Is dit ook het geval wanneer ik een Dolby Digital track afspeel op "Direct"?

Perfect_audio

Citaat van: govi73 op januari 15, 2016, 20:06:35
Als ik een DTS of HD master track luister, klopt het dan dat de handmatige instellingen zoals afstanden en volume dan niet werken? Wordt dts rechtstreeks afgespeeld zoals dat is opgenomen?

Is dit ook het geval wanneer ik een Dolby Digital track afspeel op "Direct"?

De bron heeft niets te maken met hoe jouw specifieke luisteromging is ingericht. Sterker, om optimaal van de bron (stereo, DTS enz.) te kunnen genieten, moet je je installatie goed hebben ingeregeld. Dus van iedere luidspreker (inclusief de sub) moet afstand (of beter, vertraging), volume, x-over correct zijn.
De direct modus slaat alle aanpassingen over en dus zal het plaatje niet kloppen (is ook te horen). De direct modus gebruik je als je een externe processor gebruikt die de bovengenoemde correcties doet, al of niet met akoestiekcorrectie en/of andere apecten.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.