Ik wil "voller" geluid

Gestart door WiSe, januari 13, 2016, 14:02:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WiSe

Hallo allen
Ter vervanging van mijn Denon 3805 in combinatie met de Bose Acoustimass 16 heb ik mij de Marantz SR7005 met de KEF 3005 aangeschaft.
Nu heb ik al heel wat zitten knoeien met de instellingen, audissey, crossoverinstellingen,  ben ik nog altijd niet tevreden over het geluid, tot nu toe was mijn vorige, veel oudere set veel beter. Het klinkt allemaal wat hol vlak en leeg.

Iemand een tip hoe ik eventueel de sub meer kan laten werken, of de equalizer instellingen? Voor film valt het reuze mee, maar muziek daarentegen.
Ik heb deze set gekocht geleid door de vele lovende reviews van deze receiver en speakers.

TurboMarco

Heb je die Kef luidsprekers vooraf beluisterd en daarna pas tot de koop overgegaan ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Matt

Kan je je oude speakers niet eens testen op de nieuwe marantz?

Op reviews zou ik geen luidsprekers kopen... Luisteren kan je enkel zelf :-)

Greetz
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Maus

Denk inderdaad ook dat die Boses een stuk 'warmer' waren dan die Kef's.

Maurice

Begin eerst eens te luisteren met Audyssey uit. Een verkeerd afgeregelde audyssey kan ook een kil geluid veroorzaken. Door het uit te zetten leer je gelijk het karakter van de KEFs wat beter kennen.

Daarnaast kan het ook zijn dat je moet wennen aan het andere geluid. Bose wil hun luidsprekers vaak nogal "populair" afstemmen, waardoor ze heel dynamisch en vol overkomen. Kan mij voorstellen dat bij een eerste vergelijk je wat mist, maar mogelijk ga je nu andere dingen ontdekken die je voorheen anders beleefde.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WiSe

Ik heb ondertussen de audyssey uitgeschakeld en het klinkt al wat beter. Als ik instelling bekijk via mijn browser kan ik blijkbaar manueel alles naar wens zetten, echt kan ik nergens op klikken of aanpassen....

Zoldar

wat je ook kunt doen is audyysey EQ aanzetten, dat zet de lage tonen ook aan.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Perfect_audio

Citaat van: WiSe op januari 15, 2016, 09:32:57
Ik heb ondertussen de audyssey uitgeschakeld en het klinkt al wat beter. Als ik instelling bekijk via mijn browser kan ik blijkbaar manueel alles naar wens zetten, echt kan ik nergens op klikken of aanpassen....

Voor Audyssey moet je vooral weten wat je doet. Een beetje aanklikken en kijken wat er gebeurt, brengt je alleen maar verder van huis.
Als je de beperkingen van je nieuwe set zoveel mogelijk wilt compenseren, zul er ook "vol" voor moeten gaan en het professioneel laten inmeten met Audyssey Pro. Kost wat, maar dan heb je ook wat waarmee je weer gelukkig kunt zijn.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Marvin

Zal uiteraard wel een meerwaarde hebben het door jou te laten afstemmen. Maar ik ben toch wel van mening dat het ook zonder deze dienst haalbaar moet zijn een degelijk geluid te produceren.

SB_Marantz

Citaat van: Matt op januari 13, 2016, 19:20:45


Op reviews zou ik geen luidsprekers kopen... Luisteren kan je enkel zelf :-)

Greetz


:gp:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM