Marantz sa15s2 of marantz sa11s1

Gestart door Diede, januari 12, 2016, 06:24:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

pameijer

Ik zie eerlijk gezegd niet hoe SMarcel's post in contradictie is met die van Marcel (hchifi). Bedankt voor beide posts, jullie vullen elkaar mooi aan.  pompom
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

hchifi.nl

Citaat van: SMarcel op januari 19, 2016, 12:35:08
Ik wil hier geen hooglopende discussie over laten ontstaan, maar nu moet ik toch even ingrijpen.

Op het moment dat er op het apparaat of doos "Made in Japan" komt te staan betekent het dat dit apparaat wel daar geweest is.
Juridisch is het namelijk zo dat daar waar de laatste technische handeling aan het apparaat wordt uitgevoerd, ook het land van herkomst aangegeven moet worden.

Goed voorbeeld bijvoorbeeld is diverse merken die hun apparatuur in goedkope lonen landen laten produceren, maar in Engeland, Duitsland  of what ever de laatste handeling doen. Dit kan zich zelfs beperken tot het monteren van de zekering waardoor het juridisch toegestaan is om op het apparaat en doos te vermelden Made in the UK of EU of Germany.

Dus als er op een KI-Pearl of LE "Made in Japan" staat, is men in Japan bij Marantz wel degelijk op de hoogte van apparatuur welke op het Europese continent op de schappen staat. En of ze daar dan bestaan, dat is een ander hoofdstuk.

Oh ja, Die Ken met dat Japanse uiterlijk, is wel bekend in zijn homeland, zie link http://www.phileweb.com/interview/article/201507/08/290.html

Groeten,
Marcel

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.

De Japanse SA-13S1 word in de fabriek in Japan speciaal voor Europa voorzien van een ander logo en ander doosje. de Japanse consument kent Ken Ishiwata niet (zo bedoelde ik het)

Enkel voor Europa krijgt het model een aparte naam  (SE / KI aanduiding) puur omdat dit marketing technisch slim is..

Als een extra handeling D&M niets extra's zou opleveren kwa verkoop zouden ze het niet doen.. het blijft een investeringsmaatschappij waar geld verdiend moet worden en liefst zoveel mogelijk  :wink:
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

joep



Best of both worlds, zullen we maar zeggen. Zo gaat dat tegenwoordig.
Alhoewel Apple nu weer productie fabrieken in de U.S.A. aan het bouwen is.


sjoek

Mijn "engelse tannoy speakers" zijn made in hungary... designed by tannoy uk
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

RHK

Citaat van: sjoek op januari 19, 2016, 18:17:48
Mijn "engelse tannoy speakers" zijn made in hungary... designed by tannoy uk
En de chinese kok van het chinese restaurant waar ik regelmatig  kom, maakt Peking eend van......... Hongaarse eenden.  Het heeft niets met audio te maken, maar toch even opmerken, dacht ik zo.  violent1
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Floris

Dat vind ik eigenlijk best wel logisch, als je de goulasch schotel met witte rijst besteld..
nb; zit daar ook gratis kroepoek bij? :roll:

xander32

Dan heb je geen 'echte'  :angel:.

Citaat van: sjoek op januari 19, 2016, 18:17:48
Mijn "engelse tannoy speakers" zijn made in hungary... designed by tannoy uk

SMarcel

#22
Beste Diede,

Nu weer even naar de orde van de dag! Je vraagt om advies en die moet je dan ook serieus krijgen.

Ik weet niet of je inmiddels al een keus hebt gemaakt, maar gehoormatig zul je in deze spelers niet veel verschillen waarnemen.

Zoals Xander32 ook al aangeeft zit er nog wel wat leeftijdsverschil tussen beide machines dus daar zul je ook de betere uit kunnen/moeten halen. De SA-11S1 was wat jaren eerder op de markt dan de SA-15S2.

Het zijn allebei topspelers, wat voor jou van belang is om als je er één tegenkomt, om het prijstechnisch zo aantrekkelijk mogelijk voor jezelf te maken en dan toeslaan.

Verder natuurlijk de minieme verschillen in uiterlijk, wat spreekt jou het meeste aan.

Dit is geen appels met peren vergelijken, maar eerder Elstar appels met Jonagold appels. Net wat jouw voorkeur heeft.

Succes met de keus maken.

Groeten,
Marcel


xander32

Uit mijn geheugen; destijds in een cdp vergelijk hier op het forum, werd de SA11s1 als het meest vloeiend en een tikje warm ervaren. Een gedegen tegenhanger betrof toen een SA15 KI Pearl; die deed niets onder voor de 11, had echter een ander karakter, een andere sounding. De KI klonk wat meer neutraal en wat meer open. De 11 legde ietwat meer de nadruk op muzikaliteit (vloeiend) terwijl de KI meer het accennt zette in de afbeelding en detaillering. Een kwestie van smaak.

VANZOMERENG

Verder heeft de SA15s2 nog een extra optisch ingang (DAC-functie) en een koptelefoonversterker
de SA11S1 heeft beiden niet

hchifi.nl

Citaat van: xander32 op januari 20, 2016, 06:47:25
Dan heb je geen 'echte'  :angel:.

De Glenair is ook in verschillende landen geproduceerd.
De eerdere modellen kwam uit polen daarna weer uit Schotland.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

WilliamB

Citaat van: xander32 op januari 20, 2016, 07:56:55
Uit mijn geheugen; destijds in een cdp vergelijk hier op het forum, werd de SA11s1 als het meest vloeiend en een tikje warm ervaren. Een gedegen tegenhanger betrof toen een SA15 KI Pearl; die deed niets onder voor de 11, had echter een ander karakter, een andere sounding. De KI klonk wat meer neutraal en wat meer open. De 11 legde ietwat meer de nadruk op muzikaliteit (vloeiend) terwijl de KI meer het accennt zette in de afbeelding en detaillering. Een kwestie van smaak.
:yes: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,10372.0.html
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Klopt, i.v.m. kwaliteits issues zijn ze weer naar de plek waar ze thuis horen gehaald.

Citaat van: hchifi.nl op januari 20, 2016, 12:47:37
De Glenair is ook in verschillende landen geproduceerd.
De eerdere modellen kwam uit polen daarna weer uit Schotland.