marantz pm 7200 warfedale denton 80th anniversary

Gestart door dirk knaepen, januari 11, 2016, 11:08:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

dirk knaepen

Kan ik een paar warfedale denton 80th anniversary speakers aansturen met mijn Marantz pm 7200 versterker?
De speakers zijn 6 ohm en in de handleiding van de versterker staat enkel 8 ohm speakers te gebruiken.

Frits Denon

Ik zou niet weten waarom niet. Door de lagere weerstand kan de versterker meer vermogen leveren.  Aanbevolen versterker voor de speakers is 25-100 Watt. Een luidspreker gaat eerder kapot door een te zwakke versterker wegens instabiliteit als hij teveel vermogen moet leveren. Dat zie ik in jouw combinatie niet gebeuren, tenzij je jouw versterker veel te ver open zet, maar dan ben je waarschijnlijk ook al doof geworden van de herrie. :yes:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Cornelis1921

Citaat van: Frits op januari 11, 2016, 11:19:09
Ik zou niet weten waarom niet. Door de lagere weerstand kan de versterker meer vermogen leveren.  Aanbevolen versterker voor de speakers is 25-100 Watt. Een luidspreker gaat eerder kapot door een te zwakke versterker wegens instabiliteit als hij teveel vermogen moet leveren. Dat zie ik in jouw combinatie niet gebeuren, tenzij je jouw versterker veel te ver open zet, maar dan ben je waarschijnlijk ook al doof geworden van de herrie. :yes:
:yes: :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

dirk knaepen

bedankt voor de hulp.Heeft het zin biwiring toe te passen voor de dentons?Sommigen zeggen dat dit een must is terwijl anderen dan weer beweren dat biwiring elektrisch geen verschil maakt en dus geen invloed heeft op het geluid.
vriendelijke groeten,
Dirk.

Cornelis1921

Citaat van: dirk knaepen op januari 11, 2016, 14:23:50
bedankt voor de hulp.Heeft het zin biwiring toe te passen voor de dentons?Sommigen zeggen dat dit een must is terwijl anderen dan weer beweren dat biwiring elektrisch geen verschil maakt en dus geen invloed heeft op het geluid.
vriendelijke groeten,
Dirk.
De één zweert erbij, de ander vindt het onzin. Mijn ervaring is dat niets uitmaakt; ik hoor geen verschil tussen een enkelvoudige l.s.-bedrading en een dubbele. Volgens mij is bi-wiring (ook) een kwestie van geloof.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Frits Denon

Bi-Wiring is al heel wat over geschreven. En de meningen lopen inderdaad uiteen. Google hier maar eens op. Kom je in elk geval nuttige informatie tegen hoe dit gedaan kan worden. Maar ik zou zeggen probeer het gewoon zelf uit. Als je even goed kijkt wat je moet doen kun je het dan zelf het beste beoordelen.

Wat in elk geval wel werkt is bi-amping, dat heb ik zelf ervaren in mijn eigen opstelling.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Cornelis1921

Zelf uitproberen is het beste wat je kunt doen, Dirk. Alvast veel plezier en succes.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Je kan altijd 2 snoeren proberen, misschien denk je een verbetering te horen.
Dat is altijd het leuke, of men hoort of geen verbetering of wel een verbetering.

Maus

Ik heb het ook geprobeerd. Op een gegeven moment kwam er een set Sonus Faber's voorbij en die hebben de mogelijkheid niet eens. Klinkt dus gewoon goed zonder.

dirk knaepen

Hallo,
toch nog even melden hoe het afgelopen is.Ik ben voor de Dentons gegaan en heb ze mits biwiring aangesloten op mijn pm 7200 versterker en cd 7300 speler.Het resultaat overtreft al mijn verwachtingen.Ik kan er echt uren aan een stuk naar zitten luisteren zonder dat het ook maar enigzins vermoeiend wordt.Iedreen bedankt voor de reacties.
Groetjes,
Dirk.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *