Afstandbediening geen contact meer met SR7009

Gestart door Erwin Bader, januari 09, 2016, 09:54:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Erwin Bader

Beste Forum leden,

Regelmatig komt het voor dat de afstandbediening ineens geen contact meer heeft met met mijn SR7009. Nieuwe batterijen maken geen verschil. Iemand een idee, ik doe ongetwijfeld iets verkeerd met de remote met al die knopjes, maar kom er niet achter wat.

Tevens lukt het me niet om, als de remote wel werkt,  met de remote control de menu functies te doorlopen voor de instellingen van de sr 7009 als deze het menu op de TV laat zien. Ik kan dan alleen het menu bedienen met de navigatie knoppen l_R-B-O en <enter>  op de receiver zelf.

Wie o wie helpt me van deze irritatie af (met behoud van mijn Sr 7009  :wink:)

dank Erwin


Maus

Test eens met de camera van je telefoon of de ab wel licht uitzend. Je ziet dan zwakjes rood/paars licht als je op je telefoon richt.

Misschien is de print niet lekker in de ab..

DansaN

Bij mij wilde mijn zoontje nog wel eens aan de ab zitten en daarbij de Zone-knop intoetsen.
Ik heb geen zone ingesteld behalve de main zone.
Wanneer de ab na indrukken van de Zone-knop op een andere zone staat, is dit niet direct zichtbaar en lijkt het of de ab niet reageert.
Hij probeert dan een andere zone te schakelen (die er niet is).

Wellicht bij jou ook het geval?

Staat je ab wel op AVR wanneer je in het menu van je receiver probeert te doorlopen?
Wanneer deze op bijvoorbeeld TV staat, zal hij de TV proberen te bedienen (ab is programmeerbaar).


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Erwin Bader

Beste Maus

goede tip met de camera van de telefoon, Remote werkt gewoon, dwz licht zichtbaar en doet het. Blijkbaar kan je met sommige commando's de SR7009 niet meer bereiken.

dank

Erwin

Erwin Bader

Beste Dansa

Ik denk dat jou tips goed in de buurt komen van het probleem. Ik heb inderdaad geen andere zones ingesteld en toch staat hij soms op zone 2 of 3. Misschien zit ik zelf wat te vaak op de (verkeerde) knoppen van de AB te drukken.
Ik zie altijd tekst  AVR in het scherm staan, maar dat betekent nog niet dat de AB werkt op de Sr7009, gechecked met zone 2 en 3 en nu duidelijk hoe dat werkt. Thanks

Je "droom Marantz" heb je misschien ook een antwoord op volgende vraag. Bij mijn vorig marantz PM68 had ik het idee dat het volume 1 op 1 gekoppeld was aan de stand van de volume knop. Volume knop halverwege was ca 50% van het geluid en toen al erg luid (geen normale conversatie meer mogelijk)  Als ik nu met sr7009 mijn volume op 50% zet ( ik ga er vanuit dat het volume oploopt van 0 tot 100) dan is dat prima volume om ook nog te communiceren.  Loopt het vermogen bij deze versterker niet liniair op of kan het zijn dat de input volume van de bronnen "zachter is" Ik kan me dit voorstellen bij Sonos of Ziggo Humax, maar toch niet van de tuner.

ik ben weer benieuwd.

Erwin

Maus

Dat is, mijn ervaring, met elke versterker anders. De digitale volumeregelingen lijken echter vaak wat preciezer in te stellen te zijn.