Sonus Faber Venere 3.0 of B&W CM10 S2 op PM11s3

Gestart door jaguarlover, december 30, 2015, 17:58:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jaguarlover

van plan een PM11s3 aan te schaffen.
Iemand ervaring met 1 van bovenvermelde speakers ?
Luister voornamelijk klassiek (het zwaardere werk).

Huidige set Denon PMA2000 op B&W604 S3, doel op meer transparantie en "leven", zonder dat het "hard" of analytisch wordt...

xander32

Geen ervaring met de door jouw genoemde configs. En zeker in het geval van ls; altijd zelf gaan luisteren. Bij voorkeur in eigen keten, in eigen ruimte :yes:.


Maurice

Geen ervaring met deze speakers, maar ik ervaar Sonus over het algemeen als transparanter dan B&W.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

#4
Citaat van: Maurice op december 30, 2015, 19:56:28
Geen ervaring met deze speakers, maar ik ervaar Sonus over het algemeen als transparanter dan B&W.
:yes: B&W klinkt over het algemeen enigszins wollig in het laag, Sonus Faber niet.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

VANZOMERENG

#5
Citaat van: Cornelis1921 op december 30, 2015, 20:52:51
:yes: B&W klinkt over het algemeen enigszins wollig in het laag, Sonus Faber niet.

Nee hoor, oude vooroordelen

De Venere 3.0 en CM10S2 zijn goede speakers en ik verwacht dat dit wel goed gaat komen met de Marantz.
Besef wel dat dit flinke speakers zijn en willen ze in volle bloei komen, ze in de regel in kamers geplaatst moeten worden vanaf ca. 25m2 tot ca. 40m2 en minimaal 0,75 meter v/d wanden af moeten staan
(gemeten vanaf achterzijde speaker).  In de regel kiest men eerder voor te grote als te kleine speakers.

Als je daadwerkelijk wil gaan upgraden en hier toch aardig wat geld voor moet uitgeven, zou ik hiervoor
toch meer tijd voor nemen en meerdere alternatieven op je shortlist.  Per slot van rekening is het een investering, waar je jaren lang plezier aan kunt beleven.

Er van uitgaande dat je over voldoende ruimte beschikt, kan je ook kijken naar speakers met een mooie bandtweeter. (vind ik zelf altijd voor klassiek/violen toch in de regel, wel verfijnd klinken)
1. XTZ 99.36FLR  zeer veel value for money   1.800 p/paar
2. Dali Rubicon 6     ca. 3.500 p/paar
3. Quad Z-3            ca. 3.800 p/paar

Ik zelf speel met een Dynaudio Focus 260 op een PM11S2 en zoals het nu klinkt  "ZEER FRAAI"
deze kost normaal 3.6oo euro maar zijn in de regel voor 2.800 te verkrijgen. 
Ook de moeite waard, je bent altijd welkom om hier te luisteren...

Wat lastiger in plaatsing maar zeer fraai voor klassiek (tenzij je altijd op oorlogsterkte draait)
zijn Magnepans 1.7i

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *