KI Pearl versus PM14 S1 SE

Gestart door kdt, december 23, 2015, 22:07:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

kdt

Beste forumleden,

Ik ben in het bezit van de fantastische KI Pearl. Nu is echter de PM14 S1 SE op de markt, deze komt zeer goed uit de diverse testen.
Vraag is: is de KI qua geluid beter dan de 14, maw is het verstandig om de KI in te ruilen op een 14.
Iemand luisterervaring in deze?
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

lo

#1
Is het niet mogelijk om de KI pearl "onder je arm te nemen" naar een dealer te rijden en ze naast elkaar te vergelijken? Ik denk dat je op die manier de beste informatie krijgt  :yes:
Als je dan positief verrast wordt door de 14 kun je vragen of je hem in je thuis setting mag beluisteren. Een fatsoenlijke audiozaak werkt hier graag aan mee.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

kdt

Ja, is goede optie, echter waar in het noorden / Friesland, is nog een Marantz dealer?
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Faxe

Hificorner in Groningen is de beste optie denk ik. Beste kun je van te voren even bellen om te vragen of het mogelijk is om je versterker mee te nemen en dan een vergelijk te doen.

xander32

... maar zou een PM11s3 niet nòg beter zijn dat een 14se? En ik heb van horen zeggen, dat je met de stap naar een Accuphase versterker zelfs helemaal het walhalla gaat betreden  :-P.


Citaat van: kdt op december 23, 2015, 22:39:05
Ja, is goede optie, echter waar in het noorden / Friesland, is nog een Marantz dealer?

xander32

#5
Zonder gekheid; zelf ervaar ik duidelijk verschillen tussen versterkers (geluidsmatig), maar daar zijn geen hele grote ontwikkelingen gaande in versterkerland. De opkomst van digitale en zgn. G klasse versterkers daargelaten.

Schroef je de Pearl en de 14se open, zal je daar denk ik vooral overeenkomsten zien. Daar waar nog volop ontwikkeling gaande is; bronnen (streamers en dac's). Wil je een klankmatige vooruitgang, zou ik het veel meer bij de bron of nog beter de ls. gaan zoeken.

sjoek

Citaat van: kdt op december 23, 2015, 22:39:05
Ja, is goede optie, echter waar in het noorden / Friesland, is nog een Marantz dealer?

hallo,

Hofma audio in drachten is ook marantz dealer.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

pameijer

Citaat van: sjoek op december 24, 2015, 07:18:08
hallo,

Hofma audio in drachten is ook marantz dealer.
De laatste keer dat ik daar was viel me op dat hij nog gewoon de adviesprijzen voor zijn spul vraagt. Volgens mij heeft hij nog niet echt de ontwikkelingen op internet gevolgd..... Hificorner Groningen doet dat beter!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

Heb nu de 14SE, had de Pearl, zo vanuit het geheugen zijn ze beide gelijk qua audio.
In tegenstelling tot veel meningen ervaar ik maar zeer weinig verschil in versterkers van dezelfde prijsklasse.
En 50 tot 100% duurder maakt een versterker niet 50 tot 100% beter !
Mits waarneembaar moet je denken aan minimale verschillen tussen een SE en Pearl, mochten die er zijn.
Ik hoor iets verschil tussen merken, zoals Onkyo/Integra en Marantz/Denon, maar binnen de merken zelf is het opties en functionaliteit wat het prijsverschil uitmaakt.
En ook dat beetje meer Watts maakt niets uit, steek je geld in speakers, dat maakt uit......

sjoek

Citaat van: pameijer op december 24, 2015, 09:22:03
De laatste keer dat ik daar was viel me op dat hij nog gewoon de adviesprijzen voor zijn spul vraagt. Volgens mij heeft hij nog niet echt de ontwikkelingen op internet gevolgd..... Hificorner Groningen doet dat beter!

heb je helemaal gelijk in. Echter is er hier en daar altijd over te praten. En de service is uitstekend. En heb van hifi corner hier en daar wel andere berichten gehoord. Hier zelf geen ervaring mee, alleen van horen zeggen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

kdt

Waarom ben je van een KI naar een 14 gegaan?
Qua weergevers: ik heb Magnepan weergevers, als ik die wil vervangen door "beter" kom ik toch weer uit bij Magnepan 👍😀 (althans dat is mijn mening).
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215