De thuisbioscoop

Gestart door Rob46, december 23, 2015, 18:31:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rob46

Een selecte groep forumleden zijn helemaal -in to the -thuisbioscoop. Ik weet dat in de jaren 90 dit een enorm succesnummer in de audio industrie was. Maar hoe is dit in het hier en nu? Is de thuisbioscoop nog zo populalr, of is stereo echt weer op z'n return?

Frits Denon

Ik heb het voorrecht van beide te kunnen genieten. pompom

De surround beneden is prima voor een mooie film met goed geluid, maar voor genieten (lees luisteren) van muziek ga ik toch boven naar de stereo luisteren. HB
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

RHK

 HB Bijna dagelijks in bedrijf, die thuisbioscoop. Muziekweergave regelmatig, klinkt toch ook wel lekker in multichannel stereo.  hello
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Stadium III

De thuis bioscoop is er nog wel !
Maar ik denk dat er steeds meer mensen naar kleiner moeten gaan ,dit omdat de vrouw of door andere reden  het verpest
De begin jaren van mijn start waren de audio winkels nog vol met versterkers en luidsprekers,je merkt nu naar aankoop van de klipsch dat dit minder tot weg is
De winkelier geeft ook gewoon aan dat die markt weg is of misschien wel uit de mode
De gemidelde consument wil een soundbar met een subwoofer zo groot als een pak hagelslag ,hun der meuk hier niet
Dus dan blijft de liefhebber over die met pijn en moeite een 5.1 set binnen krijgt van de mediamarkt

Die harde zoals hier hebben nog gewoon speakers en een echte sub binnen staan ,dus Jan de thuisbioscoop is hier nog BAM
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

sjoek

Ik heb tot plusminus 2 jaar geleden een receiver gehad. En dan een versie tussen de kant en klare en de sets die de forumgenoten hebben in. Maar toen ik mijn huidige pm 7004 toegevoegd had aan de set voor de platenspeler vooral. Werd de receiver steeds minder gebruikt. (Kijk vrij weinig films tegenwoordig, en vind het geluid de enkele keer dat ik kijk via tv of pm goed genoeg) en heb toen dus besloten om de 5.1 set weg te doen. Wat ook als voordeel oplevert dat ik maar 2 speakers in de woonkamer heb.

en tot de dag van vandaag geen seconde spijt gehad nonono
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

WilliamB

#5
Een aantal jaren geleden een thuisbios gemaakt, maar helaas niet zo geschikt voor stereo. Volgend jaar ga ik een nieuwe ruimte maken voor bijde.
Dus hier ook helemaal in  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Spikes25

Ik heb al jaren een zgn. Home cinema set. Ik heb zelfs ( en nu moet ik heel voorzichtig zijn) de aller eerste surround receiver nog in mijn bezit. JVC RX 1001 compleet met cd speler een cassettedeck.
Wat een bakbeest, ik heb me voorgenomen dat deze volgend jaar op marktplaat komt te staan.
Na deze een Harman Kardon 5.1 en nu de Marantz. SR 7007.  Mijn mening is, dat deze samen met de KEF Q7, voor mij een goed stereo geluid kan neerzetten.

Vroeger was ik al aan het klooien met speakers achter, door deze uit phase te koppelen aan de versterker.  Muziek uit de jaren 70 / 80, denk aan Emerson Lake and Palmer, met het nummer  Lucky Man....geweldig effecten, er zijn mensen die het ping pong stereo vinden, ik  vond het geweldig. Dus toen al een hang naar geluids effecten.

Mocht de SR gaan hemelen, dan stopt voor mij wel het Home cinema gebeuren.
Zeg ik " nu"
En hoop ik dat er dan nog een stereo versterker te koop is, en met name stereo, want volgens mij sterft ook Stereo uit.
Muziek moet uit het midden komen, en daar heeft o.a. Sonos goed op ingespeeld.
Maar een kast met twee speakers,  vijf cm van elkaar verwijderd, kan ik geen stereo meer noemen. Maar gewoon Mono, geluid zal ik niets verkeerd over zeggen, klinkt erg goed. Dus of stereo op zijn return is???????

Verbaasd was ik toen ik in een winkel stond, en een klant vroeg naar een netwerk Audio speler. De verkoper zei dat  dit het niet gaat worden, als u met de tijd mee wilt gaan laat u deze lekker staan, en bracht de klant voor een Heos doosje van Denon.

Dus waar het naar toe gaat ???
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

RHK

#7
Citaat van: Stadium III op december 23, 2015, 21:32:06
De thuis bioscoop is er nog wel !
Maar ik denk dat er steeds meer mensen naar kleiner moeten gaan ,dit omdat de vrouw of door andere reden  het verpest
De begin jaren van mijn start waren de audio winkels nog vol met versterkers en luidsprekers,je merkt nu naar aankoop van de klipsch dat dit minder tot weg is
De winkelier geeft ook gewoon aan dat die markt weg is of misschien wel uit de mode
De gemidelde consument wil een soundbar met een subwoofer zo groot als een pak hagelslag ,hun der meuk hier niet
Dus dan blijft de liefhebber over die met pijn en moeite een 5.1 set binnen krijgt van de mediamarkt

Die harde zoals hier hebben nog gewoon speakers en een echte sub binnen staan ,dus Jan de thuisbioscoop is hier nog BAM

Bij mij nog steeds de klassieke 5.1 opstelling met ouderwetse grote vloerstaanders, evenals de surrounds, center Xl en subwoofer.  Mn vriendin heeft mij leren kennen toen ik die set al had dus.... You get the whole soundpackage   hello
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*


pameijer

Ik vind de redenering dat een goede surroundinstallatie ten koste van de stereo kwaliteit gaat altijd wat kort door de bocht. In mijn beleving staan die 2 los van elkaar. Als je goede frontspeakers hebt eb je goede stereo, icm een prettige akoestiek, klaar. Ik heb gekozen voor een 5.1 opstelling, sluit niet uit dat ik over ga naar een 4.1. Mijn frontspeakers imagen erg goed en kunnen dus het centerkanaal wel afhandelen. Het is trouwens puur uit cosmetische redenen dat ik dit overweeg; in een nieuwe woonkamer opstelling staat een centerspeaker wat in de weg.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Stadium III

 stupid
Citaat van: RHK op december 24, 2015, 13:00:21
Bij mij nog steeds de klassieke 5.1 opstelling met ouderwetse grote vloerstaanders, evenals de surrounds, center Xl en subwoofer.  Mn vriendin heeft mij leren kennen toen ik die set al had dus.... You get the whole soundpackage   hello
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4