Gebruik Power amp direct van PM8005 icm PM........ stereo versterker

Gestart door marcel.vork@hetnet.nl, december 18, 2015, 00:07:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kan je de PM8005 stereo versterker via Pre out of Power amp in koppelen aan andere PM?

Twee Marantz PM8005 stereo versterkers koppelen en gebruiken dmv Power amp direct
0 (0%)
PM8005 koppelen met andere PM... stereo versterker en gebruiken dmv Power amp direct
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

marcel.vork@hetnet.nl

Hopelijk kan iemand mij als nieuw lid aan een antwoord helpen op mijn onderstaande vraag!

Ik heb een Marantz hifi set; PM8005,SA8005 en NA8005.
Hierop heb ik een M350 speakerset aangesloten van Boston Acoustics (4 ohm, 45 Hz - 30 kHz, voeding 50 - 500 watt). Nu is mijn vraag naar aanleiding van een paar M25 extra speakers van Boston Acoustics of ik deze als dubbel paar stereo speakers(ook 4 ohm aansluiting,62 Hz - 30 kHz, voeding 50 - 200 watt kan aansluiten op een (nieuwe) Marantz versterker(bijv;PM5005,PM6005,7005 of dezelfde PM8005) die dan als voorversterker functioneert en dan aangesloten/gekoppeld wordt aan de PM8005 dmv Power amp direct?
Ik wil graag 4 speakers op hoog volume (stereo) beluisteren!
Of heeft iemand op dit forum een beter idee om beide speaker sets gelijktijdig (stereo) aan te sturen?
AV Receiver heb ik niet nodig dus liever nog een stereoversterker die in deze range past.
BVD


rexp


Maus

In serie dan. 2ohm belasting gaat ie niet leuk vinden denk ik.

rexp

De 8005 heeft twee paar speakeraansluitingen, dus in serie is dan toch niet nodig? Zeker niet met die BA speakers, zo'n zware belasting zijn die niet.

Maus

Hmm 4ohm, in combi met dat de TS zegt op hoog volume te willen luisteren, zou ik ermee oppassen.