Er is wat mij betreft weinig ruimte voor nuance, enkel voor harde feiten. Als drie van je acht Marantz apparaten binnen een paar jaar defect raken, dan vind ik dat teveel. Dit waren nieuwe apparaten, gekocht bij erkende dealers.
De SR ging defect binnen de garantieperiode, werd gerepareerd, en ging binnen de 6 maanden weer defect, ditmaal niet meer in de garantieperiode. Ik heb een beroep gedaan op coulance, maar mocht wel 63 euro onderzoeks- en transportkosten aftikken. Binnen de drie maanden was de SR weer defect. Ik heb hem weggegeven, een machine van net 3 jaar oud.
Mijn UD is binnen een jaar defect. Inmiddels ben ik hem bijna een maand kwijt. Een machine van 500+ euro. Ik kan geen br's of dvd's kijken, geen cd's luisteren.
Mijn PM is misschien 4 - 5 jaar oud en het rechterkanaal van speakers B doet het niet meer.
Dan doet het er niet meer toe of ik rook, of ik huisdieren heb, of dat ik me aangevallen voel, maar wel dat ik bijna 2000 euro aan apparatuur heb uitgegeven dat niet doet wat ik er van verwacht: ongestoord muziek en films afspelen.