Ineens geen lan netwerk meer met 6008. Iemand een oplossing?

Gestart door vandenaa, december 01, 2015, 15:15:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

vandenaa

Beste leden, van de ene op de andere dag krijg ik geen internetverbinding meer (bekabeld) met mijn 6008. Het heeft altijd prima gewerkt (internet radio, spotify etc) maar , toeval of niet, na de recente landelijke KPN storing is het probleem ontstaan. Misschien heeft het er niets mee te maken, dat kan natuurlijk ook.

De ethernet kabel heb ik gechecked maar die is 100% in orde (omgeruild met die van de Smart-TV) en dat werkte perfect.

Heeft iemand een idee? Qua instellingen is het simpel (DHCP staat aan).

alvast bedankt.

gr. auke

rexp

Router resetten? Network setup van de SR opnieuw draaien?

Faxe

Kun je via airplay de reciever nog wel benaderen? Heeft het apparaat wel een IP adres, kun je hem benaderen via een webbrowser? Wat bedoel je met " krijg geen internet verbinding meer"?

vandenaa

Dank voor de input. Ik had de router al gereset en ook opnieuw de network setup van de SR gedaan: helaas geen verbetering. Ik heb meerdere apparaten aangesloten op de router via een switch en die hebben allen geen probleem: het zal dus primair aan de Marantz moeten liggen.
De diagnose van de SR geeft aan dat de kabel goed is aangesloten maar dat de router niet benaderbaar is en er geen internetverbinding is.

Voor Faxe: Via een ethernetkabel heb ik de SR aangesloten op mijn router. Dit werkte altijd goed: firmware werd netjes geupdate en internet radio werkte perfect. Ik kom nu met de SR helemaal niet meer op het internet.

Welke netwerk instellingen raden jullie aan?

Faxe

Op de recievenr heb je DHCP aan staan? Weet je zeker dat de DHCP server aan staat op je router/modem? Anders krijgt de recieven geen IP adres tenzij je deze statisch hebt ingesteld. Als je zelf een IP adres hebt ingesteld op je reciever is het goed om even te kijken of op het goede subnet zit.

jowa

Ik heb in mijn router alle apparatuur opgenomen in de DHCP tabel en de MAC-adressen van de apparatuur toegewezen aan vaste IP-adressen.
Als ik outages heb, komt dat door Ziggo, niet door m'n netwerk.

vandenaa

Dank. Het probleem is nog niet opgelost en ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat het toch iets met de Marantz moet zijn wat spontaan is ontstaan.  Alle overige apparaten die via DHCP werken doen het nl prima. het probleem kan dus niet aan de KPN liggen.

Als tussenoplossing had ik nog een Focal bluetooth wireless adapter liggen en die heb ik aangesloten op de AUX 1 ingang en dat werkt: kan ik toch nog audio streamen ook al is de kwaliteit wel wat minder.

In de kerstvakantie zal ik er nog een induiken ...

vandenaa

probleem opgelost! zo spontaan als het probleem is ontstaan zo is het ook opgelost! ergens een bitje verkeerd denk ik.