PM14S1 sepecial edition als eindversterker ?

Gestart door CBdicX, november 09, 2015, 08:30:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

xander32

#15
... de receiver bezit een dac waarvoor die door de ts wordt ingezet. Inderdaad een strak plan om die receiver de deur uit te doen en er een dac voor in de plaats te zetten. Mits de ts enkel een stereo opstelling heeft staan, geen meerkanaals ls. set. Dat heb ik niet geheel duidelijk.

Voor enkel het stereo heeft de iig. receiver geen meerwaarde betreft de geluidskwaliteit.

CBdicX

#16
PMS3 zit er niet tussen, die bestaat niet meer  :wink: en het is alleen STEREO !

De meerwaarde voor mij voor een receiver als DAC is dat ik al mijn HDMI's op de receiver aansluit, ik alle bronnen qua level kan afregelen, ik Internet radio heb, en ik gebruik kan maken van bass management om de sub aan te sturen, inclusief LFE voor films.

Buiten deze discussies heb ik geen eenduidig antwoord gekregen op wat in dit geval (wat ik niet ga veranderen) qua geluid die de PM produceert, een betere signaal IN aansluiting is:

1) pre-out receiver naar CD IN PM
2) pre-out receiver naar p.direct PM

?

Niber

#17
Als ik het goed begrijp (want erg duidelijk ben je niet) wil je het "KI-geluid" van de PM behouden door de receiver op de PM aan te sluiten.

Simpel antwoord: dat kan niet.

Maar aangezien jij waarschijnlijk niet akkoord met dit antwoord gaat:
Naar de power direct in gebruik je de PM alleen als eindversterker (en krijg je dus niets van het "KI-geluid" mee).
Naar de CD-ingang ga je eerst de dac en voorversterker van de receiver gebruiken en daarna nog de voorversterker (met je belangrijke "KI-geluid") en eindversterker van de PM.

Beide niet de oplossingen om het potentieel van je PM te benutten...

(Als ik het niet goed heb word ik vast verbeterd, ben er nl. al een poosje uit.)
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

CBdicX

Citaat van: Niber op november 10, 2015, 17:01:07
Als ik het goed begrijp (want erg duidelijk ben je niet) wil je het "KI-geluid" van de PM behouden door de receiver op de PM aan te sluiten.

Simpel antwoord: dat kan niet.

Maar aangezien jij waarschijnlijk niet akkoord netneutraliteit antwoord gaat:
Naar de power direct in gebruik je de PM alleen als eindversterker (en krijg je dus niets van het "KI-geluid" mee).
Naar de CD-ingang ga je eerst de dac en voorversterker van de receiver gebruiken en daarna nog de voorversterker (met je belangrijke "KI-geluid") en eindversterker van de PM.

Beide niet de oplossingen om het potentieel van je PM te benutten...

(Als ik het niet goed heb word ik vast verbeterd, ben er nl. al een poosje uit.)
Bedankt voor je antwoord, het ging mij om of p.direct inderdaad het zeg maar KI gedeelte over slaat, en volgens jou wel dus dan weet ik dat ik het via CD ga aansluiten.
Na dit antwoord heb het zelf ook getest, een RCA op de CD ingang, 1 RCA op de p.direct ingang, en dan p.direct aan en uit schakelen.
Dan hoor ik toch duidelijk verschil, in het voordeel van de CD aansluiting.
Dit is helder, duidelijk en prettig om naar te luisteren, met p.direct lijkt het of  er een doek over de speakers ligt.

Ik weet dat het niet de correcte (audiofiele) weg is, maar of iemand een twijfelachtige CD speler rechtstreeks aansluit op de PM, of een goede pre-out op de PM, dan geef ik de voorkeur aan een goede pre-out, ondanks de 2x voorversterker.

Nu maar wachten op de Marantz SR6010 die als HDMI en audio regelaar gaat dienen.



Niber

Citaat van: CBdicX op november 10, 2015, 17:45:10
Dan hoor ik toch duidelijk verschil, in het voordeel van de CD aansluiting.
Dit is helder, duidelijk en prettig om naar te luisteren



En daar draait het immers allemaal om. Dat jij het prettig vindt om naar te luisteren.

Veel plezier en succes.

Doe wel voorzichtig met je mooie PM14 en denk goed om de volumeregeling dat die niet opeens omhoog is gezet zonder dat je daar erg in hebt...  :wink:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

CBdicX

Citaat van: Niber op november 10, 2015, 18:18:58
En daar draait het immers allemaal om. Dat jij het prettig vindt om naar te luisteren.

Veel plezier en succes.

Doe wel voorzichtig met je mooie PM14 en denk goed om de volumeregeling dat die niet opeens omhoog is gezet zonder dat je daar erg in hebt...  :wink:
Daar is ooit eens zwarte tape voor bedacht..... ;-)