Op zoek naar een nieuwe stereo cd-speler kwam ik de gloednieuwe cd 6002 tegen. Ik was eigenlijk op zoek naar een 5001 ose (kan niet meer door de importeur geleverd worden) en keek helemaal niet naar spelers die ook mp3 kunnen weergeven.
Tja wat nu, de sa 7001 is mooi, maar ook stevig duurder, en sa-cd lijkt me niet de toekomst.
De 6002 stond nog maar kort in de winkel en was nog niet aangesloten en ook nog niet geprobeerd. Maar, zo zei de eigenaar, je komt er maar op een manier achter of het iets voor je is, probeer hem maar een lang weekeinde. Vind je het niks, dan breng je hem gewoon terug, en dat heeft hij geen twee keer hoeven te zeggen. (Hulde aan Hemmers in Enschede).
De cd-speler moet mijn 13 jaar oude Kenwood DP-7060 vervangen en is gekoppeld aan een PM 7200ki versterker met een set Mordaunt Short 906 speakers.
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. Zo uit de doos al een gigantisch verschil met mijn Kenwood. Het geluid is helderder en frisser.
Ik weet nooit zo goed wat je je voor moet stellen bij recensies waar beschreven wordt hoe geluid los komt van de speaker, transparanter klinkt, beter geplaatst wordt, analytisch klinken etc. Ik vind het dan ook lastig om mijn indrukken te beschrijven, anders dan dat de Kenwood weg gaat.
Mijn vrouw vond het maar onzinnig dat er een nieuwe cd-speler moet komen, de oude doet het toch nog? Al na de eerste test was ze overstag.
Wie meer van het apparaat wil weten, ik heb hem nog tot dinsdag, vraag maar raak.
Hans