Speakers ... denkpistes / mogelijkheden .

Gestart door KayaRahnee, november 03, 2015, 20:49:38

Vorige topic - Volgende topic

KayaRahnee

Nu mijn ProAc speakers verkocht zijn en ik als vervanging mijn oude B&W Dm17 gesloten monitor speakers terug van onder het stof heb gehaald kan ik rustig op zoek naar andere mogelijkheden / andere speakers.

In de categorie andere mogelijkheden:
Misschien is het de moeite niet om aan te beginnen en dan hoor ik dat graag, uiteindelijk is dat een deel van de bedoeling van deze post / vragen.
Wat ik zoal als mogelijkheid zie:
Ik zou zelf de kasten van de B&W tjes kunnen voorzien van een andere mantel, ik zie dat zo .....
Berken multiplex platen aan elkaar verlijmen en dan latjes van zo'n 1,5 tot 2 cm dik van zagen.
Onderling deze latjes ook weer verlijmen zodat ik uiteindelijk één plank heb zo groot als de bovenkant van de huidige speakerkast en twee planken voor de zijkanten.
Op die manier heb ik allemaal planken met de streepjes structuur van de kopse kant van de berken multiplex, zoals op de afbeelding.

Deze verlijm ik dan op de bestaande LS kast.
Vraag: zal dit de klankkleur van de speaker (erg) gaan beïnvloeden?

Bedrading en units laten nakijken / nameten / vervangen waar nodig/ door vakbekwame technici.

Andere denkpistes:
*Alles bespreken en laten uitvoeren door vakmensen.
*Is het mogelijk om door zelfbouw de klankkleur van bestaande speakers (erg dicht) te benaderen ..... bij wie kan men voor zoiets terecht?
*Of toch maar op zoek naar andere speakers (wat niet makkelijk voor me is).

Alvast bedankt voor jullie mening, advies.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

xander32

Zijn er geen meer recente B&W ls, welke de klank van de DM17's benaderen?
Wellicht CDM 1's?

KayaRahnee

Citaat van: xander32 op november 03, 2015, 21:11:36
Zijn er geen meer recente B&W ls, welke de klank van de DM17's benaderen?

Heb ik naar geïnformeerd, maar naar verluid is B&W ook de moderne toer op gegaan ...... plan op termijn wel een luister afspraak.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /

xander32

De eerste lichting CDM's draaien ook nog met een softdome tweeter.

Marvin

Een ervaren persoon, meubelmaker?, zoeken en ze met houtfineer laten beplakken.

KayaRahnee

Citaat van: xander32 op november 03, 2015, 21:17:47
De eerste lichting CDM's draaien ook nog met een softdome tweeter.

Welke bedoel je precies, er zijn namelijk meerdere versies van de cdm1 geweest (cdm-1, cdm-1se en cdm1-nt).
Bijkomend probleem is het aansturen van B&W, de DM17 word hier nu aangestuurd door PrimaLuna buizenamp, lukt wel maar volumeknop moet wat verder open worden gedraaid.
Vandaar dat ik ook aanhaal om misschien voor andere speakers te moeten gaan.
Moeilijk, want de klank die uit de B&W / PrimaLuna DiaLogue Two combi komt maakt me wel tot een tevreden luisteraar.

DansaN

Citaat van: KayaRahnee op november 03, 2015, 20:49:38
*Is het mogelijk om door zelfbouw de klankkleur van bestaande speakers (erg dicht) te benaderen ..... bij wie kan men voor zoiets terecht?
Heb je al eens een zelfbouw winkel hierover benaderd om je te oriënteren?
Wellicht kun je je eens oriënteren en laten informeren bij bijvoorbeeld Speakerland (www.speakerland.com).

Op het forum zijn ook mensen met zelfbouw ervaring, die je wellicht beter kunnen adviseren dan ik.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

xander32

Google is your best friend :wink:.

Als je kan achterhalen dat er meerdere versies zijn geweest en deze feilloos weet op te sommen, kan je vast ook zelfstandig tot het antwoord op jouw vraag komen, toch :yes:.

Maar mijn reply is mogelijk onjuist; ook de eerste versie van de CDM serie bezat schijnbaar een metaldome tweeter (?). Al ben ik daar nog steeds niet van overtuigd; heb zelf een CDM 7 se gehad, destijds nieuw gekocht en ben er altijd in de veronderstelling geweest dat deze een softdome tweeter bezat, vanaf de NT serie pas een metal dome tweeter, confused :roll:.

Citaat van: KayaRahnee op november 03, 2015, 21:41:59
Welke bedoel je precies, er zijn namelijk meerdere versies van de cdm1 geweest (cdm-1, cdm-1se en cdm1-nt).
Bijkomend probleem is het aansturen van B&W, de DM17 word hier nu aangestuurd door PrimaLuna buizenamp, lukt wel maar volumeknop moet wat verder open worden gedraaid.
Vandaar dat ik ook aanhaal om misschien voor andere speakers te moeten gaan.
Moeilijk, want de klank die uit de B&W / PrimaLuna DiaLogue Two combi komt maakt me wel tot een tevreden luisteraar.

KayaRahnee

Citaat van: xander32 op november 04, 2015, 06:26:26
Google is your best friend :wink:.
Als je kan achterhalen dat er meerdere versies zijn geweest en deze feilloos weet op te sommen, kan je vast ook zelfstandig tot het antwoord op jouw vraag komen, toch :yes:.
Maar mijn reply is mogelijk onjuist; ook de eerste versie van de CDM serie bezat schijnbaar een metaldome tweeter (?). Al ben ik daar nog steeds niet van overtuigd; heb zelf een CDM 7 se gehad, destijds nieuw gekocht en ben er altijd in de veronderstelling geweest dat deze een softdome tweeter bezat, vanaf de NT serie pas een metal dome tweeter, confused :roll:.

Je hebt helemaal gelijk xander, maar ik wou er alleen maar toe bijdragen dat er wat actie op het forum is  :wink:
http://bwgroupsupport.com/manuals/bw-archive

xander32

Helemaal goed :-).

Betreft ls. zou je het kunnen zoeken bij iig. engelse ls/monitoren.

Citaat van: KayaRahnee op november 04, 2015, 09:07:07
Je hebt helemaal gelijk xander, maar ik wou er alleen maar toe bijdragen dat er wat actie op het forum is  :wink:
http://bwgroupsupport.com/manuals/bw-archive