Control ud5007 via app

Gestart door Vince, oktober 24, 2015, 16:12:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vince

Hallo,

Momenteel benader ik mijn nas via de ud5007 (dlna) en dit werkt perfect.
Groot nadeel is dat de songs op de tv met de afstandsbediening moeten worden gezocht en geselecteerd.
Ik wil dit eigenlijk via een app vanaf mijn ipad.
In principe wil ik geen netwerkspeler of nieuwe versterker/ receiver aanschaffen alleen maar om de ud 5007 via een app te kunnen bedienen.

Heeft iemand suggesties?

Groeten,

Vince

Zep

Citaat van: Vince op oktober 24, 2015, 16:12:11
Hallo,

Momenteel benader ik mijn nas via de ud5007 (dlna) en dit werkt perfect.
Groot nadeel is dat de songs op de tv met de afstandsbediening moeten worden gezocht en geselecteerd.
Ik wil dit eigenlijk via een app vanaf mijn ipad.
In principe wil ik geen netwerkspeler of nieuwe versterker/ receiver aanschaffen alleen maar om de ud 5007 via een app te kunnen bedienen.

Heeft iemand suggesties?

Groeten,

Vince

Hallo Vince, ik had eigenlijk hetzelfde "probleem" en ben toch voor een NA6005 gegaan.
Weet niet 100% zeker of het onmogelijk is maar mij is het destijds niet gelukt om via verschillende apps de UD5007 te benaderen op mijn tablet :no:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Vince

Hoi Zep,

Dit vreesde ik al.
Alhoewel ik het onwaarschijnlijk vind dat Marantz niet een update voor de ud5007 kan releasen zodat de marantz
App de speler wel kan bedienen.
Denk dat het puur commercieel is.
Nu wordt je min of meer verplicht om of een netwerkspeler of een nieuwe versterker/receiver aan te schaffen.

Grtn,

Vince

Zep

Citaat van: Vince op oktober 24, 2015, 19:02:34
Hoi Zep,

Dit vreesde ik al.
Alhoewel ik het onwaarschijnlijk vind dat Marantz niet een update voor de ud5007 kan releasen zodat de marantz
App de speler wel kan bedienen.
Denk dat het puur commercieel is.
Nu wordt je min of meer verplicht om of een netwerkspeler of een nieuwe versterker/receiver aan te schaffen.

Grtn,

Vince

Dat zou idd goed kunnen zijn, want dan zou de UD5007 wel heel functioneel worden, blu-ray/mediaplayer, cd/sacd, en lekker streamen  :-D
Misschien met een update wel mogelijk alleen het display op de UD5007 zelf is daar niet op voorbereid en is bediening in dat geval alleen mogelijk via een app.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

sjoek

Ben inderdaad ook bang dat dit niet mogelijk is. Is bij mijn ud5005 ook niet mogelijk zover ik geprobeerd heb.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Vince

Hallo Zep,

Mag ik je vragen waarom je voor een netwerkspeler hebt gekozen en niet voor een versterker/receiver?
Als ik het goed begrijp kan de ud5007 wel benaderd worden middels een app via de marantz receiver.

Groeten,

Vince

Zep

#6
Citaat van: Vince op oktober 24, 2015, 21:23:35
Hallo Zep,

Mag ik je vragen waarom je voor een netwerkspeler hebt gekozen en niet voor een versterker/receiver?
Als ik het goed begrijp kan de ud5007 wel benaderd worden middels een app via de marantz receiver.

Groeten,

Vince

Hoi Vincent,

Tv en films kijk ik over mijn NR1402 welke geen mogelijkheid heeft voor een app en muziek speel ik over mijn Yamaha versterker. Voor mij muziek sowieso liever over een stereo versterker dus vandaar de netwerkspeler.  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Vince

Hallo,

Wat zouden jullie mij aanraden?
Een netwerkspeler of een nieuwe versterker of receiver?
Momenteel heb ik de volgende opstelling:
Versterker: pioneer a447 (vintage);
Equalizer: pioneer gr777(vintage);
Cd speler: marantz cd5003;
Blu ray: marantz ud5007;
Nas: qnap hs251;
Speakers: tannoy dc-1

Bij voorbaat dank voor het advies.

Groeten,

Vince

Zep

Citaat van: Vince op oktober 25, 2015, 06:07:06
Hallo,

Wat zouden jullie mij aanraden?
Een netwerkspeler of een nieuwe versterker of receiver?
Momenteel heb ik de volgende opstelling:
Versterker: pioneer a447 (vintage);
Equalizer: pioneer gr777(vintage);
Cd speler: marantz cd5003;
Blu ray: marantz ud5007;
Nas: qnap hs251;
Speakers: tannoy dc-1

Bij voorbaat dank voor het advies.

Groeten,

Vince

Als je geen surround opstelling wil dan zou ik persoonlijk niet voor een receiver gaan maar een versterker.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Vince

Hoi Zep,

Het gaat mij idd niet om een surround opstelling.
Dus de keuze is tussen een versterker of een netwerkspeler.

Grtn,

Vince

Zep

Ik weet niets over jouw Pioneer a447 maar voor het geld van een NA6005 koop je ook een PM6005 die weer mooi aansluit op je cd5003 en je UD5007.
Dan mis je wel een app voor de UD5007 maar je kan in ieder geval wel muziek bestandjes afspelen en ook nog eens met een prima dac.

Heb je toch een nette set zo bij elkaar  :yes:

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Vince

Nou die pioneer versterker is geloof ik 25 jaar oud maar werkt nog perfect.
Mijn doel is toch om via een app te werken.
Momenteel heb ik apple tv via een goedkope dac naar mijn versterker, het werkt wel maar klinkt niet goed.
Lijkt dat ik toch voor de netwerkspeler moet gaan.

Grtn,

Vincent

rexp

Ik zou dan ook voor de netwerkspeler gaan. Niet per se Marantz, tenzij je alleen voor de looks wilt gaan.

Nog een vraagje: speelt de CD5003 cd's beter dan de UD5007?

Vince

Hoi rexp,

De cd5003 speelt idd cd's een stuk beter dan de ud5007.
Reageert veel sneller.

Grtn,

Vince

Xplod

Waar zit hem dan het verschil .... de DAC ?
Ik heb een héél recente UD5007 en een oudere CD6003 die nu effe wegens plaatsgebrek heeft moeten wijken voor de UD.

Wat de Remote app betreft ... ik ben er zelfs nog niet eens in geslaagd verbinding over mijn netwerk mee te maken ....  :-(
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable