Denon Dp-300 / Pioneer PL-30 / Pro-Ject Essential II met USB / TEAC TN-300

Gestart door Radiant, oktober 08, 2015, 16:39:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Radiant

Zoals in het onderwerp al staat, welke van deze platenspelers is de beste keuze ?
Gezien de prijs kan de Denon eventueel meteen worden "geupgrade"met een Ortofon 2M red.
( de andere op termijn ).

Heb een NAD reciever, en daarop via pre-outs een versterker voor de front-kanalen. Als luidsprekers gebruik ik de Volare 63 van Mission.

Zoldar

In welke prijsklasse zutten deze? Een project genie is ook prima.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

sjoek

Zoals vaak aangegeven word is zelf luisteren het beste. Nu snap ik dat dat lastig is. Maar in platenspelers zijn zoveel dingen waar je op kan letten bij je keuze. En zoals jezelf al aangeeft de denon kan meteen geupgradet worden met een ander element. Maar in jou set kan deze combinatie mischien zelf wel minder klinken.
Als ik je dan toch een advies mee mag geven.

Kijk naar de prijs als je geld over houdt om de speler te kunnen finetunen en je vind dit belangrijk kies dan degene waar je het meeste overhoud. En verder zou ik zeggen probeer toch zoveel mogelijk te luisteren.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Radiant

Met deze merken kan je helaas niet richting 1 winkel. In het gat waar ik woon zit uberhaupt geen audio winkel. Dus luisteren gaat lastig worden op voorhand. Ik had gehoopt dat men hier een duidelijke mening had over 1 speler. :)
Eigenlijk wil ik er maar 1x geld aan uitgeven. Dus dan zou de Denon de beste keuze zijn omdat dan in die de beste cartridge zit. Maar is de speler kwalitatief verder gelijk aan de andere ?
En als je de speler bij winkel x koopt, kun je dan bij winkel y kosteloos de cartridge erin laten zetten ?

Bij de TEAC heb ik het minste gevoel op voorhand, al ziet die er wel mooi uit. En kwa naam had ik de Pro-Ject wel hoog staan.

De Pro-Ject RPM 1.3 2M- RED zou opzich ook kunnen, alleen daar moet je de stofkap los bijkopen. Plus punt van die is wel dat er Ortofon 2M element bij zit. ( 399 is eigenlijk een beetje de grens, maar 450 kan dan ook nog net ).
Zit ook met iemand hier in huis die een platenspeler maar onzin vind, vandaar. ;-)

sjoek

Allereerst zullen alle spelers sowiezo redelijk tot goed zijn en of de ene de andere echt ontloopt durf ik zo niet te zeggen. Over het element tsja daar zijn allemaal verschillende meningen over. Ik ken mensen die zeggen dat het orgineel vaak het best is omdat de speler hier vaak mee ontworpen en getest is maar ja er zijn ook zat die zweren bij een bepaald merk en type element zoals bijvoorbeeld de philips 400 series en dan vooral 406 408 412 uit vroegere tijden of de verschillende ortofon of grado elementen. En of de ene echt beter is dan de andere dat zul je echt zelf moeten oordelen. Anders zou iedereen het zelfde element in zijn draaitafel hebben zitten. En of de audio zaak waar je het element koopt hem gratis plaatst zal per winkel verschillen. Maar dat is vaak zelf ook zeer goed te doen wanneer je er even voor zitten gaat. Er zijn vaak handleidingen zat te vinden op internet.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zoldar

Citaat van: Radiant op oktober 08, 2015, 20:44:19
Met deze merken kan je helaas niet richting 1 winkel. In het gat waar ik woon zit uberhaupt geen audio winkel. Dus luisteren gaat lastig worden op voorhand. Ik had gehoopt dat men hier een duidelijke mening had over 1 speler. :)
Eigenlijk wil ik er maar 1x geld aan uitgeven. Dus dan zou de Denon de beste keuze zijn omdat dan in die de beste cartridge zit. Maar is de speler kwalitatief verder gelijk aan de andere ?
En als je de speler bij winkel x koopt, kun je dan bij winkel y kosteloos de cartridge erin laten zetten ?

Bij de TEAC heb ik het minste gevoel op voorhand, al ziet die er wel mooi uit. En kwa naam had ik de Pro-Ject wel hoog staan.

De Pro-Ject RPM 1.3 2M- RED zou opzich ook kunnen, alleen daar moet je de stofkap los bijkopen. Plus punt van die is wel dat er Ortofon 2M element bij zit. ( 399 is eigenlijk een beetje de grens, maar 450 kan dan ook nog net ).
Zit ook met iemand hier in huis die een platenspeler maar onzin vind, vandaar. ;-)

Er zijn winkels die dat netjes voor je doen. Gewoon even vragen. Ik zou echt voor de project gaan, die denon ljkt op zon prefab ding. Doe het goed of niet.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Radiant

Doe het goed, of doe het niet dan doel je op die Pro-Ject RPM 1.3 Genie 2M-Red neem ik aan ?!
Dat zou dan zo op het eerste oog "de beste" zijn uit de lijst ?

Die komt dan op 79 voor die kap, en 369 voor de speler zelf.
Klein "nadeel" van deze is dat er je er een versterker van +- 80 euro nog bij moet kopen.
In de rest zit die er standaard in.

Zo'n stofkap is altijd wel aan te raden of niet ? Hij komt naast de tv te staan, niet in de kast.

Dank voor de feedback iig.

Zoldar

Klopt. Ik heb deze speler meerdere keren gehoord en het is gewoon een prima speler. De rest in je rijtje is echt een hele stap minder. De ortofon 2m is ook een prima element.

De kap kan je er later bij kopen. Vind de vrouw ook goed, zeker :)



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Radiant


pietjepc

Er even vanuit gaande dat het om een nieuwe draaitafel moet gaan, zou je een Rega rp1 ook kunnen overwegen 8-) Kost €350,- inclusief stofkap :wink: Heb je wellicht nog iets meer speelruimte voor een phono-pre...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Radiant

Je kan bij Conrad een phono voorversterker kopen voor 3 tientjes. Doet die veel onder voor een pro-ject van 80 euro ?