welke sub

Gestart door natuursteen, oktober 08, 2015, 16:32:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

natuursteen

hallo,

ik zit met een vraag over een stereo opstelling.
2 maal phonar edma 5.5, versterker music hall 70.2 
ik luister alleen muziek op deze plek.
bij een laag volume, klinkt de muziek erg goed.
wanneer je op een luider volume speelt, blijven de lage tonen ,bas, wat achter.
nu denk ik dat ik daar een sub voor nodig heb.

zelf dacht ik aan bijvoorbeeld;
2 x svs sb-2000
1 x rythmik audio F15HP
1 x svs SB 13 ultra
1 of 2x bk P12 300 sb
of is er wellicht een andere optie?
wat zal beter kunnen bevallen inderdaad 2x 12 inch of 1x 15 inch, of wellicht 1x 12 inch?

graag wat ideeën en of adviezen.




WilliamB

#1
ik denk dat het niet aan de Phonar's kan liggen. Mijn P4s gaan laag zat en dit is toch weer een stapje minder dan jou P5.5
Kan je niet wat foto's posten van jou opstelling ? Meestal is daar veel winst mee te behalen.
Phonar's zijn mooie luidsprekers maar zijn wel kritisch met plaatsen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

natuursteen

Ok, ga ik doen


Bij deze

pietjepc

Gordijnen voor de ramen en misschien een vloerkleed... Om te horen of het eventueel gaat helpen even met een dekbed o.i.d. proberen...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

WilliamB

Citaat van: pietjepc op oktober 08, 2015, 19:11:28
Gordijnen voor de ramen en misschien een vloerkleed... Om te horen of het eventueel gaat helpen even met een dekbed o.i.d. proberen...
:gp:

kan kan je de Phonar's iets van de muur zetten ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

natuursteen

Gordijnen gaan er waarschijnlijk niet  komen.
Een vloerkleed komt er wel.
alvast bedankt voor de tips!

ze staan op 23 cm, nu iets naar voren.
Ze staan nu op 35 cm van de achtermuur,  veel meer  gaat eigenlijk niet vanegen de deur.


WilliamB

Citaat van: natuursteen op oktober 08, 2015, 21:19:00
Gordijnen gaan er waarschijnlijk niet  komen.
Een vloerkleed komt er wel.
alvast bedankt voor de tips!

ze staan op 23 cm, nu iets naar voren.
Ze staan nu op 35 cm van de achtermuur,  veel meer  gaat eigenlijk niet vanegen de deur.
Ik ben benieuwd of het vloerkleed resultaat geeft. Je kan natuurlijk altijd expirimenteren met een deken.
Veel succes  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

natuursteen

Ik ga het eens wat testen.

Maar echt 'voelbare' bas bij hogere volumes zal toch niet gaan lukken?
Of wil ik gewoon iets te veel?
Iets onnatuurlijkstaat?

natuursteen

iets onnatuurlijks?

Marvin

Ik zou twee subs nemen, eentje links en eentje rechts. Welke je moet kiezen laat ik over aan een ander of aan jou. Maar in deze opstelling, links en rechts. Geeft het beste resultaat.

Maus

Ik zou een andere versterker proberen :) Subs kan ook, maar die enorme speakers zouden toch wel prima laag moeten kunnen produceren.

mountainbiker

Ik zou eerst maar eens uitgebreid gaan testen met bijvoorbeeld filmmuziek (Hans Zimmer) ivm de opnamekwaliteit. Ik draai diverse soorten muziek bij mij thuis en de ene keer heb ik te weinig bas en de andere keer dreun ik het huis uit terwijl ik niets aan de instellingen heb veranderd.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

mountainbiker

Citaat van: pietjepc op oktober 08, 2015, 19:11:28
Gordijnen voor de ramen en misschien een vloerkleed... Om te horen of het eventueel gaat helpen even met een dekbed o.i.d. proberen...
Inderdaad een goede tip gezien de foto.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

xander32

#13
Buiten het verhaal van de akoestiek; hoe groot is de ruimte waarin de ls. staan? De capaciteit van twee 18 cm bass drivers zijn ook niet onbeperkt ...

Zep

Ik denk dat je met 1 svs sb-2000 voldoende laag kan creëren op de foto afgaande.  Deze sub is zeer muzikaal en heb er zelf goede ervaringen mee. En ook niet meteen zo super-lomp-groot  :wink: 
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*