Marantz Pearl lite inruilen voor een Marantz SR5009/N1B

Gestart door danny47, oktober 07, 2015, 23:39:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

danny47

Hoi, ik heb al 4 jaar een Pearl lite, maar mis de specs van een digitale receiver, zoals wifi en bluetooth en hdmi, met de huidige techniek is er een verschuiving van analoog naar digitaal, al een flink aantal jaren overigens, maar doe ik er goed aan om de Lite in te ruilen voor een SR5009/N1B die nu te koop staat voor 550 euro.
Waar ik vooral tegenaan loopt is dat ik met chromecast streamt en ik het geluid van de tv graag over de speakers wilt laten horen, maar ik kan de versterker niet aansluiten op de tv of zijn er andere manieren voor?
Graag jullie mening

sjoek

Hallo als het in hoofdzaak alleen om geluid van tv over de boxen krijgen zou je ook kunnen overwegen een dac aan te schaffen. In plaats van versterker/receiver ruil doen. Vooral als je nu tevreden bent over het geluid en je maar 2 speakers aan gaat sluiten is een receiver beetje zonde lijkt mij.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Marvin

Met alles wat aangegeven wordt als een gemis, vind ik het zo vreemd niet dat er aan een receiver wordt gedacht. Ook niet als daar 'maar' twee luidsprekers aan hangen.

DansaN

De vraag die eerst beantwoord moet worden, is of alles wat wordt aangegeven als gemis ook gebruikt gaat worden.
Een gemis in de specs is geen praktisch gemis, als je het niet gebruikt.

TS geeft aan dat hij vooral het geluid van de TV (chromecast) wil aansluiten op zijn versterker.
In dat geval lijkt een losse DAC mij inderdaad een goede aanschaf.
Voorkeur zal persoonlijk zijn, maar Pearl i.c.m. DAC lijkt mij in dat geval een mooiere oplossing dan een receiver als de SR5009.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

danny47

klopt inderdaad, ik wil eigenlijk alleen maar geluid van de tv bij het streamen op de speakers, meer niet en dan kan ik inderdaad beter een dac kopen. Ik denk dat ik er uit ben dan, bedankt allemaal voor het meedenken.

sjoek

Het is een houtje touwtje oplossing maar wat je ook nog zou kunnen doen is een 3,5mm jack naar tulp kabeltje kopen en deze dan aansluiten op koptelefoon ingang van tv en de andere kant op een vrije uitgang op de versterker. Dan krijg je ook geluid via de speakers.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

danny47

ik kies toch liever voor een dac, want met de hoofdtelefoonaansluiting zit je weer met mogelijk verschil in volume heb ik begrepen. Bedankt voor je reactie.

Marvin

Zo herzien; Neem een degelijke DAC met meerdere ingangen. (Wat een receiver is). Voor de rest van de aangedragen, blijkbaar verwaarloosbare, gemissen pak je een vrij basic laptop, aangesloten op die DAC.
Met de juiste propjes rammel je de duurste receiver van welk merk dan ook naar de onderste plank. Immers; een simpele laptop is heer en meester tov welke recente receiver dan ook die probeert/imiteert een ingebouwde pc te zijn.  Is her en der wat rommelen in de software, maar echt beter te handelen dan welke receiver dan ook.

Draai zelf met een zogenoemde HTPC icm een Marantz sr9600. Zo oud als een asbak, maar in 5.1 analoog zo futere proof áls een asbak.
En een asbak gebruikte ze in 1600 ook al, zo ook in 2015. En in 2215 moet je as ook ergens heen. 
M'n pc houdt me up to date, gaat geen enkele andere moderne oplossing je bieden.

Verder moet je doen wat je goed dunkt.......

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sjoek

 
Citaat van: marvin op oktober 09, 2015, 02:38:07
Zo herzien; Neem een degelijke DAC met meerdere ingangen. (Wat een receiver is). Voor de rest van de aangedragen, blijkbaar verwaarloosbare, gemissen pak je een vrij basic laptop, aangesloten op die DAC.
Met de juiste propjes rammel je de duurste receiver van welk merk dan ook naar de onderste plank. Immers; een simpele laptop is heer en meester tov welke recente receiver dan ook die probeert/imiteert een ingebouwde pc te zijn.  Is her en der wat rommelen in de software, maar echt beter te handelen dan welke receiver dan ook.

Draai zelf met een zogenoemde HTPC icm een Marantz sr9600. Zo oud als een asbak, maar in 5.1 analoog zo futere proof áls een asbak.
En een asbak gebruikte ze in 1600 ook al, zo ook in 2015. En in 2215 moet je as ook ergens heen. 
M'n pc houdt me up to date, gaat geen enkele andere moderne oplossing je bieden.

Verder moet je doen wat je goed dunkt.......
:gp: zo ist maar net.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

danny47

Allemaal reuze bedankt voor het meedenken, maar ik heb voor de goedkoopste oplossing gekozen, de oplossing van Sjoek, een 3.5 mm jack naar tulp in stereo en het werkt perfect, het verloopje lag nog ergens op zolder. Het geluid van de boxen loopt ook nog eens perfect synchroon met het geluid van de tv en ik kan het geluid onafhankelijk van elkaar regelen, dus helemaal blij pompom hello

sjoek

Kijk dat is mooi om te horen.. ik gebruik deze oplossing zelf ook voor mijn chromecast en tv. Ik vond het ook zonde om veel geld aan een dac uit te geven gezien het aantal keren dat ik het gebruik koop ik liever weer nieuwe cd's/ lp's voor het geld :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

danny47