SR7007: na 2,5 jaar kapot?

Gestart door kedevos, oktober 06, 2015, 21:21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

kedevos

Hallo,
Ik bezit sinds 2,5 jaar een SR7007, steeds erg tevreden over geweest.
What happened?
Na een paar dagen Londen kom ik terug thuis, enthousiast over de nieuwe muziek die ik meebracht, wil ik die afspelen op mn UD7007.
Helaas, hoeveel keer ik ook op de powerknop drukte van de SR7007, hij wou en zou niet aanknipperen en functioneren.
Andere kabel gebruikt, maar ook hier werd geen gevolg aan gegeven. Hij geeft dus geen krimp meer.
Zit hij in een of andere parallelle werkelijkheid of is het beestje dood?
Any tips? Iemand?

Veel dank,
Kevin

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

kedevos

Adressen voor België?
Zeer vervelende situatie toch, ik vind 2,5 toch wel erg vroeg om er de brui aan te geven.
Daarvoor werkte ik met een versterking die 30 jaar dienst deed...

Cornelis1921

#3
Marantz Service Centrum in Deinze, daar komen ze er wel uit. Chips, chips en nog eens chips. I.i.g. succes toegewenst op een goede afloop.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

kedevos


Cobraatje

Aangezien 2,5 jaar veel te kort is voor de economische levensduur, zou ik ook aankaarten wie welk gedeelte van de reparatie betaald.

kedevos

Ik vind een begrip zoals 'economische levensduur' fantastisch, maar is dit iets uit Nederland?
Net naar scd gebeld in Deinze, de boodschap luidt: garantie is 2 jaar meneer.

Cornelis1921

Citaat van: Cobraatje op oktober 07, 2015, 11:08:21
Aangezien 2,5 jaar veel te kort is voor de economische levensduur, zou ik ook aankaarten wie welk gedeelte van de reparatie betaald.
Dat is volgens het consumentenrecht binnen de BeNeLux mogelijk.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#8
Citaat van: Cornelis1921 op oktober 07, 2015, 11:13:50
Dat is volgens het consumentenrecht binnen de gehele BeNeLux dus niet mogelijk.
België... :|
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Perfect_audio

Citaat van: kedevos op oktober 06, 2015, 21:21:40
Hallo,
Ik bezit sinds 2,5 jaar een SR7007, steeds erg tevreden over geweest.
What happened?
Na een paar dagen Londen kom ik terug thuis, enthousiast over de nieuwe muziek die ik meebracht, wil ik die afspelen op mn UD7007.
Helaas, hoeveel keer ik ook op de powerknop drukte van de SR7007, hij wou en zou niet aanknipperen en functioneren.
Andere kabel gebruikt, maar ook hier werd geen gevolg aan gegeven. Hij geeft dus geen krimp meer.
Zit hij in een of andere parallelle werkelijkheid of is het beestje dood?
Any tips? Iemand?

Veel dank,
Kevin

Dit zijn zaken waar niemand antwoord op kan geven. Als een apparaat na een paar dagen uit staan het helemaal niet meer doet moet je je afvragen of
1- de steker er wel in zit
2- een zekering stuk is
3- is er onweer geweest tijdens de afwezigheid
4- heeft iemand anders het apparaat gebruikt.

Je kunt zelf veel doen, c.q. uitsluiten. Hoor je iets als je de knop indrukt?
Geef eerst zoveel mogelijk informatie voordat je een vraag stelt.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

kedevos

1. stekker zit er in, met meerdere (werkende) stopcontacten geprobeerd.
2. zekering stuk: set up is met hoogwaardige verdeelstekker met protection, deze werkt, ook getest op andere plekken enzovoort.
3. geen onweer
4. niemand anders heeft het apparaat gebruikt.

Perfect_audio

Citaat van: kedevos op oktober 07, 2015, 21:34:17
1. stekker zit er in, met meerdere (werkende) stopcontacten geprobeerd.
2. zekering stuk: set up is met hoogwaardige verdeelstekker met protection, deze werkt, ook getest op andere plekken enzovoort.
3. geen onweer
4. niemand anders heeft het apparaat gebruikt.

Ik bedoel interne zekering, dus in de Marantz.
En hoor je iets bij het inschakelen?

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

kedevos

Neen, er is niets, maar dan ook helemaal niets te horen.

Perfect_audio

Citaat van: kedevos op oktober 08, 2015, 12:30:09
Neen, er is niets, maar dan ook helemaal niets te horen.
"Dead as a dodo".
Oké, kap er af en zekeringen controleren. Daarna eventueel met de multimeter aan de gang, maar dat is meer voor technici.
Misschien is het tijd voor de nieuwste SR7010. Of een merk met drie jaar garantie.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

kedevos

Het toestel is momenteel binnen bij SCD in Deinze, ... Let's see what happens...