15s1 de hele serie, verschillende verlichting, is er een oplossing?

Gestart door Poeter, september 29, 2015, 16:04:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Poeter

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van de hele 15s1 serie

- platenspeler
- tuner
- versterker
- sacd

Nu heb ik het volgende probleem. Ik heb blauwachtige verlichting in m'n sacd en tuner. En paarsachtige verlichting (donkerder in ieder geval) in m'n versterker. 

Nu wil ik graag de verlichting proberen over te zetten van de bunder naar de versterker zodat die twee hetzelfde zijn en m'n tuner daarna verkopen. Of het laten repareren als het kan. Maar in ieder geval een oplossing!

Is dat überhaupt mogelijk? Wie heeft er informatie voor mij?

Alvast bedankt.

Groet, Peter

pameijer

Ho Peter, welkom hier! Ik heb geen idee wat je hier aan kan doen, maar vind het wel een grappig probleem eigenlijk en ben benieuwd of dit komt door veroudering van de ledjes.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Wellicht kan één van de heren reparateurs op dit forum, er iets zinnigs over zeggen?

HAL9000

Ja  dit  probleem  kom ik vaker  tegen  ledjes  zijn niet  van  dezelfde  maker  en daarom niet van dezelfde  kwaliteit.  Sommige  zijn meer wit   andere  meer paars.  komt ook voor  bij   groen en rood.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

xander32

... de ts. zal vast ook graag willen weten of deze zij pn te vervangen?


Citaat van: HAL9000 op september 30, 2015, 23:43:24
Ja  dit  probleem  kom ik vaker  tegen  ledjes  zijn niet  van  dezelfde  maker  en daarom niet van dezelfde  kwaliteit.  Sommige  zijn meer wit   andere  meer paars.  komt ook voor  bij   groen en rood.

QuattroNL

Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Poeter

Oke, ik ben nu iets wijzer.
Volgens de officiële reparateur uit Elst (naam even kwijt). Audio Service?
Zijn het geen ledjes. Maar zit het in het glas verwerkt of zo...

Inmiddels ben ik zo ver dat ik graag de verlichting van de tuner naar de versterker wil hebben.
Dan zijn de sacd en versterker dezelfde kleur. Voor mij het belangrijkste!

Is er iemand die mij tegen betaling met dit probleem kan helpen?

Groet, Peter