Muziek en Laptop

Gestart door Rob46, september 27, 2015, 11:12:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Twee vragen:
1) Ik heb in de studeerkamer een laptop waarbij je in de geluidsmodus 24/192 kan aanvinken. Werkt dit echt?

2) Wat is nu de goedkoopste en simpelste manier om in mijn studeerkamer vanaf mijn laptop, bijvoorbeeld via YouTube, een beter geluid te creëren? Via 'het kleine Jack plugje naar....?' Volledigheidshalve, ik doel niet op de kant en klare setjes met de bekende bureau speakertjes en subje....... Enig idee?

xander32

Een usb dacje en dan een paartje actieve monitoren, zoals van Adam of Dynaudio?

xander32

#2
Bv. een Artist 3 (Adam) i.c.m. een Bifrost dacje. Ben je overigens wel 1 mille verder (paartje Artists en het dacje).

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op september 27, 2015, 11:37:54
Bv. een Artist 3 (Adam) i.c.m. een Bifrost dacje. Ben je overigens wel 1 mille verder (paartje Artists en het dacje).
...Laat dan maar zitten... :|
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Citaat van: Rob46 op september 27, 2015, 11:12:16
Twee vragen:
1) Ik heb in de studeerkamer een laptop waarbij je in de geluidsmodus 24/192 kan aanvinken. Werkt dit echt?

2) Wat is nu de goedkoopste en simpelste manier om in mijn studeerkamer vanaf mijn laptop, bijvoorbeeld via YouTube, een beter geluid te creëren? Via 'het kleine Jack plugje naar....?' Volledigheidshalve, ik doel niet op de kant en klare setjes met de bekende bureau speakertjes en subje....... Enig idee?

Ik draai op zolder met een budget setje, lekker muziek tijdens het werk en kijk ook wel eens een film op de beamer.

Laptop met Jriver van beneden gaat dan naar boven. USB DSD DAC´je die ook de koptelefoon aanstuurd. Verder een Onkyo receivertje en in totaal 7 philips speakertjes met bandtweeters. En een klein Kef subje.

Als je het heel simpel wil houden kun je natuurlijk een Audioquest Dragonfly van MP plukken en dan met een kabeltje naar een leuke versterker (Marantz?/pioneer/Sony QS) en een stel leuke monitors, zeg wharfdale diamonds 10. Heb je voor heel weinig lekker geluid.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

sjoek

Je hebt nog niks anders dan alleen je laptop?
Dan zou ik idd eens op marktplaats kijken naar een leuke versterker en een paar speakers en een dac.
pm5004 is bijvoorbeeld voor +/- 100 euro wel te vinden.
speakers zal vooral afhangen wat je wilt maar kan je soms ook vrij goedkoop leuke exemplaren van vinden.
Een dac zou je zoals zoldar aangeeft voor een dragonfly kunnen kijken op mp ding was nieuw op het laatst voor +/- 150 te koop.

dus zeg voor +/- 250 kan je op deze manier wel wat leuks neerzetten.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Rob46

Hmmmm goeie tips mannen......even MP afstruinen.....

sjoek

Al wat tegengekomen of ideeen opgedaan?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

... ik schat in dat er zo BAMMM!!! opeens een setje staat  :yes:.

Rob46

Lastig mannen, lastiger dan het zo lijkt.......nog geen match gevonden......twijfel nog aan een setje apart, of goeiekoper met een kabeltje uit mijn laptop, dacje etc etc

Rob46

Citaat van: xander32 op oktober 13, 2015, 09:54:35
... ik schat in dat er zo BAMMM!!! opeens een setje staat  :yes:.


:wink:

sjoek

Citaat van: Rob46 op oktober 15, 2015, 19:58:56
Lastig mannen, lastiger dan het zo lijkt.......nog geen match gevonden......twijfel nog aan een setje apart, of goeiekoper met een kabeltje uit mijn laptop, dacje etc etc

tsja ik heb ook nooit beweerd dat het makkelijk zou zijn  :-P :-P :-P .
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Maus

1. Of dat helpt, geen idee. Ik merk het verschil niet met m'n Tascam externe dac. Heb wel een hoop verschil gemerkt toen ik alle equalizers en effecten uitzette in de instellingen van de geluidskaart (Realtek HD software.

2. Ik zou, gezien je opmerking over Youtube, niet teveel geld investeren(dac etc). Youtube blijft slechte mp3. Snoertje minijack naar 2x tulp doet wonderen.

Vergis je overigens niet in de kwaliteit van sommige PC speakersetjes.

Logitech X230 (marktplaats 2 tientjes) is echt fantastisch.

Bose PC speakers klinken ook leuk, zijn erg klein, je moet er wel van houden.

*Niet dat ik nou zo'n bose freak ben maar hierin zijn ze erg goed.

RP

of... deze geweldenaren: Behringer, Ms16. ik gebruik ze nu al drie jaar en ow wat kunnen die dingen pompen bij een hoog volume en ook niet onbelangrijk, volume en toonregeling blijft goed werken zonder kraken.
Wel raad ik je aan om een langere minijack>twee keer tulp mee te bestellen want die is wat aan de korte kant.
http://www.bing.com/images/search?q=behringer+ms16&qpvt=behringer+ms16&qpvt=behringer+ms16&FORM=IGRE
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

sjoek

Citaat van: Maus op oktober 15, 2015, 21:20:03

2. Ik zou, gezien je opmerking over Youtube, niet teveel geld investeren(dac etc). Youtube blijft slechte mp3. Snoertje minijack naar 2x tulp doet wonderen.



:gp: is idd niet de grootste zorg om verbetering in het geluid te krijgen. En kan eventueel ook veel later pas toegevoegd worden.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.