NAS icm UD5007

Gestart door Vince, september 24, 2015, 15:54:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vince

Hallo ....,

Mijn naam is Vince en ik ben nieuw bij dit Forum.
Ik zal mijn huidige opstelling even beschrijven:
CD speler: Marantz
Blu Ray speler: Marantz UD5007
Versterker: Pioneer A-447 (Vintage)
Equalizer: Pioneer GR-777 (Vintage)
Speakers: Tannoy
NAS : QNAP HS251
Apple TV
Apple TV via DAC naar versterker(DAT/TAPE1)

Indien ik muziek vanaf de NAS via mijn hifi installatie afspeel is het geluid erg zacht en de equalizer slaat helemaal niet uit.
Ik ben hier niet tevreden over en wil het liefste vanaf mijn NAS via een Marantz onderdeel (UD5007 indien mogelijk) afspelen.

Is dit mogelijk?
En indien Ja, kan dit dan via een app op mijn IPad worden bestuurd?
Of dien ik toch een network audio player aanschaffen?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Vince

EnNu

Bekijk de handleiding van de UD5007 eens. Dit is volgens mij mogelijk. Zover bij mij bekend niet via de App. Ik krijg de UD5007 als de UD7007 niet in de app zelf te zien als apparaat. BD bediening wel te bedienen via de app als je een Marantz AMP opent.

zie manual blz 17 als ik het goed onthouden heb.
http://m.marantz.nl/DocumentMaster/NL/UD5007N_NED_CD-ROM_v01.pdf
alles op zijn tijd !!

pietjepc

Op zo'n NAS staat over het algemeen nogal wat materiaal. Is zo'n UD5007 wel in staat dit allemaal vrij vlot in te lezen/ bepaalde nummers te vinden? De ud5005 had/ heeft nogal wat moeite met veel bestanden...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

jowa

Mijn ervaring is dat de UD5005 het niet trok.
Speciaal een mede8er aangeschaft voor films.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vince

Hallo...,

Zag gisteren dat de UD5007 geen IP adres had gekregen via DHCP, ik ga dit weekend een fixed ip adres toekennen.
Ik hoop dat dan de NAS 'zichtbaar' wordt en dat via DLNA muziek kan worden gevonden en afgespeeld.
Overigens vrees ik idd dat de UD5007 dit niet zal trekken en dat ik deze niet kan bedienen via mijn IPad en dat is toch wat ik wil.
Momenteel werkt het wel via de apple tv naar mijn versterker maar voor mijn gevoel zit dat niet goed.
Toslink van apple tv naar DAC (simpele DAC van 20 euro) en dan analoog naar de versterker.
Normaliter heb ik het volume op 1 staan en nu moet het op 5 staan om hetzelfde effect te krijgen dus er klopt ergens iets niet.
Ook nog het geval dat via de apple tv combinatie de equalizer helemaal niet uitslaat.

Ik denk dat ik uiteindelijk toch een netwerk speler moet gaan aanschaffen mischien de Marantz NA6005 of zo.

Groeten,

Vince

EnNu

#5
Ik gebruik mijn 5007 als 7007 hier ook niet voor. Heb in de woonkamer een AN6005 staan voor online en muziek van de NAS. De receivers die ik heb hebben deze optie ook (7009 en 600(, maar vind de AN6005 net wat prettiger werken. Werkt trouwens ook prima via de receivers. Spotify wordt hier meeste gebruikt.

Als je kijkt naar de NA6005, bekijk dan ook de Sonos en Node2 ;-)
alles op zijn tijd !!