overstap van NAD c356 naar pm11s3 voor B&W cm10

Gestart door WillyWortel, september 19, 2015, 20:24:48

Vorige topic - Volgende topic

WillyWortel

Beste forumleden,

Ik ben momenteel aan het twijfelen om een nieuwe Marantz PM11s3 aan te schaffen voor mijn B&W CM10 speakers. De enige reden waarin ik mijn twijfels heb is of het wel de moeite waard is om over te stappen van een NAD C356 versterker (2x80 watt). Het is niet dat ik ontevreden ben over mijn huidige setup maar ik heb het vermoeden dat er meer uit mijn CM10 speakers valt te halen?... Ik ben mij er ook wel bewust van dat ik hier geen wereld van een verschil moet verwachten maar toch...  HLP

Het grootste verschil zit uiteraard in de keuze van de juiste speakers maar daarover ben alvast ik uiterst tevreden over... Graag jullie mening.

Alvast bedankt!

arjan1312

Heb enkele weken geleden een PM11S3 besteld ipv van een SR6006 receiver met daar aan gekoppeld een MM7025 eindversterker. Kwa vermogen was dat zeker niet slecht, maar het geluid wat IK nu hoor staat niet in vergelijking. Ben dus erg blij met mijn overstap.

Succes!

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

Frits Denon

@Arjan, ik begrijp jouw opstelling niet helemaal. Ik kijk daarbij naar jouw onderschrift.

Heb je een surround receiver met daarop aangesloten een eindversterker die jouw 2 Canton speakers aanstuurt? Dus op de surround zijn verder geen speakers aangesloten? Dan werkt deze slechts als voorversterker?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

kathos

ik ben anderhalve week geleden overgestapt van een PM14s1 naar een PM11s3 en heb er zeker geen spijt van. Speakers zijn ook CM10 hier.
Ik verwacht toch een significant verschil tov van je huidige versterker.

WillyWortel

Ik heb net even mijn CM10 speakers op mijn Marantz sr5008 receiver laten spelen. Vreemd maar persoonlijk vind ik zelf die receiver beter spelen dan de NAD C356  :-o.

xander32

De receiver op standje pure direct of met dsp/eq aan?

Citaat van: WillyWortel op september 20, 2015, 11:31:04
Ik heb net even mijn CM10 speakers op mijn Marantz sr5008 receiver laten spelen. Vreemd maar persoonlijk vind ik zelf die receiver beter spelen dan de NAD C356  :-o.

WillyWortel

De reciever stond op "pure"  :wink: het geheel klonk precies wat muziekaler en meer gedetailleerd... Ik was zelf wat kritisch over verschillen in een versterker maar heb het nu even kunnen testen.

arjan1312

Citaat van: Frits op september 20, 2015, 09:15:17
@Arjan, ik begrijp jouw opstelling niet helemaal. Ik kijk daarbij naar jouw onderschrift.

Heb je een surround receiver met daarop aangesloten een eindversterker die jouw 2 Canton speakers aanstuurt? Dus op de surround zijn verder geen speakers aangesloten? Dan werkt deze slechts als voorversterker?
[/quote

@Frits : Heb mijn onderschrift inmiddels aangepast. Had een SR6006 icm een MM7025. Wilde extra speakers kopen, maar (toch) niet gedaan. Laatste BluRay 1,5 jaar geleden gekeken/geluisterd, streamen en Airplay heb ik (toch) ook nooit gebruikt. Besloten om daarom beiden weg te doen en een PM 11S3 gekocht.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

xander32

Dan heeft de NAD onvoldoende kracht om grip te houden op de ls. of het ding heeft een defect.

Citaat van: WillyWortel op september 20, 2015, 12:35:09
De reciever stond op "pure"  :wink: het geheel klonk precies wat muziekaler en meer gedetailleerd... Ik was zelf wat kritisch over verschillen in een versterker maar heb het nu even kunnen testen.