Vorige week de B&W 800D3 tijdens de B&W 800 show mogen aanschouwen, machtig... mooie speaker, maar voor een woonkamer? Ik weet het niet... daarnaast is de prijs ernaar.
Het upgrade virus vordert... nog steeds. Nu helemaal de D3 varianten op de markt zijn.
804/803/802, hmm...
Vandaag de PM11 eens meegenomen naar de lokale hifi-zaak en daar de 804/803 en 802 getest. Michael Buble, Toni Braxton, Phil Collins gingen er door heen.
De CM10 S2's stonden ernaast, om het verschil te horen ten opzichte van de 800 serie speakers. De 804 klonk mooi, maar de stap daar naartoe was niet onwijs groot al vond ik het zelf. De stap naar een 803 was vele malen groter. De speaker is vele malen rustiger, het detail was uitgesprokener en het laag is goed merkbaar. Toen de 802 gehoord. Nog meer rust in het gehele plaatje, elk instrument voel je op je huid, heerlijk... een heel schoon geluid.
Kon de CM10's die ik heb inruilen... voor de 803 of 802. De 804 gaat het niet worden, in mijn ogen is dit een te kleine stap voorwaarts. Het prijsverschil inclusief inruil is dan 4500 euro tussen de 803 en 802.
De 803 is qua formaat iets groter/breder dan de CM10, de 802 gaat er nog een stap overheen, die is al flink groter.
Ik zit in een tijdelijke kleinere woning (na scheiding) en de 803 zou dan de voorkeur geven, maar ik ben wel van plan om in een grotere woning uiteindelijk terecht te komen, maar ja.. hoe groot is groot en hoe zit het straks met de indeling qua meubels. Allemaal nog redelijk onbekend...