advies nodig

Gestart door hordenloper, september 18, 2015, 12:28:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hordenloper

Hallo mannen,

Ik zou wat advies willen van kenners en vermoed dat ik hier dan goed zit.  :angel:
Ik heb een set uit 1998 bestaande uit een PM 66 SE KI en een CD 63 mk2 KI. Mijn boxen zijn B&W matrix 804.
Ik heb daar jaren plezier aan beleefd, maar nu wordt het tijd voor en update.
Ik heb een TV gekocht met internet en krijg het signaal niet afgespeeld door mijn boxen.
Waarschijnlijk omdat het digitaal geluid is en mijn boxen analoog. ( nu liggen jullie al onder tafel van't lachen natuurlijk, ja ik snap niet veel van heel die poespas)
Ik heb al gedacht om een HD DAC1 tussen mijn TV en mijn versterker te zetten. Zou dat een oplossing zijn?
Dan kan ik meteen ook mijn Ipod aansluiten op mijn stereo, toch ?

Of kan ik beter een nieuwe versterker kopen, zoals een PM14s1 ? Kan die een digitaal signaal vertalen naar analoog ?

Of is er nog een andere oplossing ?

Ik heb ook een tweeter van mijn boxen die het heeft laten afweten. Is dat nog te herstellen ? Ik heb al horen zeggen dat dat niet simpel gaat zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Frank
Marantz PM14 MK2 KI
Marantz CD14
B&W 803 Nautilus

Marantz PM11S3
Marantz SA11S3
B&w 804 Matrix

Marantz 2250
Marantz 2238B
Marantz SA8003

pameijer

Hoi Frank, welkom op dit forum. In je vorige gestarte topic over je kapotte versterker heb je nooit meer gereageerd ondanks vele reacties van forumgenoten. Vind ik niet netjes, dus hopelijk beter je je leven in dit topic  :angel: :angel: :angel:.

Een HD-DAC1 is een mooi apparaat, en complete overkill voor jouw behoefte. Koop een goedkope DAC, op eBay vind je al iets voor 20 euro, deze bv.

Ik heb er nog wel eentje over, als je in de buurt van Groningen bent kun je hem wel ff ophalen.

Die tweeter moet gewoon te vervangen zijn. Die dingen kosten meestal ook niet veel bij de OEM's. Maar mail ff B&W zou ik zeggen.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

hordenloper

Bedankt voor de reactie.
Sorry voor de vorige post.
Ik heb uiteindelijk mijn versterker laten repareren.
Ik ben geen doorgewinterde forumbezoeker.
Ik ga mijn vorig topic nog eens opzoeken om te kijken wat er allemaal staat. redface
Marantz PM14 MK2 KI
Marantz CD14
B&W 803 Nautilus

Marantz PM11S3
Marantz SA11S3
B&w 804 Matrix

Marantz 2250
Marantz 2238B
Marantz SA8003

hordenloper

Bedankt, ik had hem ondertussen gevonden.
Inderdaad veel reacties, al ging het al snel over iets anders.  :-o
Ik heb mijn PM 7003 gisteren verkocht en ga toch uitkijken naar een moderne machine.
Zou ik een PM14S1 direct kunnen aansluiten op mijn TV zonder hulpstukken, denk je ?
Marantz PM14 MK2 KI
Marantz CD14
B&W 803 Nautilus

Marantz PM11S3
Marantz SA11S3
B&w 804 Matrix

Marantz 2250
Marantz 2238B
Marantz SA8003

pameijer

Citaat van: hordenloper op september 18, 2015, 14:51:45
Bedankt, ik had hem ondertussen gevonden.
Inderdaad veel reacties, al ging het al snel over iets anders.  :-o
Ik heb mijn PM 7003 gisteren verkocht en ga toch uitkijken naar een moderne machine.
Zou ik een PM14S1 direct kunnen aansluiten op mijn TV zonder hulpstukken, denk je ?
Je had toch een PM66 SE KI, en geen PM7003? Als je je TV zonder DAC direct wilt aansluiten op je Marantz moet je een PM6005 of PM7005 kopen, die hebben digitale ingangen. Vanaf de PM8005 heeft Marantz voor je besloten dat je een losse DAC moet gebruiken om digitale bronnen aan te sluiten. Maar een PM7005 gaat geen beter geluid dan een PM7003 geven. Een PM14S1 is een mooi apparaat, kost wel wat en heeft geen digitale ingangen. Ga echt eerst luisteren en je oriënteren op een versterker; er is veel te koop en in veel speciaalzaken kun je vaak met een bakkie lekker luisteren.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15