Marantz 4140 met Phillips 4 ohm speakers juist aansluiten

Gestart door jordyvandrunen, september 16, 2015, 11:55:17

Vorige topic - Volgende topic

jordyvandrunen

Ik ben nieuw op het forum en ik hoop dat ik mijn vraag op juiste plaats en manier stel, mocht dit niet zo zijn mijn excusses!

Ik heb een Marantz 4140 en ik wil hier graag 4 Phillips (2x 22RH423 en 2x 22RH426) op aansluiten, de speakers zijn allen 4 ohm.
In de service manual van de Marantz staat enkel aangegeven 8ohm (25w x 4 bij 8 ohm of 70w x 2 bij 8 ohm).
Is het mogelijk om de vier Phillips speakers juist aan te sluiten op de Marantz en hoe? zonder hem te belasten of stuk te maken.

Ik hoor het graag

SB_Marantz

De impedantie is nooit lineair dus niet ''recht'' 4 of 8 Ohm.
Als de versterker met zijn 4 separate eindversterkers in orde is zie ik geen probleem.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jordyvandrunen

Bedankt voor de reactie SB_Marantz!

Dus even voor mijn juiste zicht, als ik de vier speakers aansluit op de "main speakers" uitgangen dan moet dat geen problemen opleveren? remote uitgangen gebruik ik dan niet, ik had namelijk elders gelezen dat als je main en remote tegelijk met 4 ohm speakers gebruikt wel problemen opleverd.

De versterker is in zeer goede staat, daarom ben ik uiterst voorzichtig  :wink:

SB_Marantz

Aan de main speaker uitgangen sluit je 2 speakers aan voor stereo gebruik.
Waarom wil je er eigenlijk 4 speakers op aansluiten?

Quadrofonie is niet te gebruiken, alleen met een juist element voor de platenspeler (quadrofonisch) en zit er een goed werkende decoder in?
Tevens heb je de geschikte platen nodig.

Mijn advies zou zijn de receiver gewoon in stereo modus te gebruiken.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jordyvandrunen

Ik heb de Phillips speakers al een lange tijd in bezit en de combinatie van deze speakers geeft een subliem geluid. mooie verdeling van laag, mid en hoog de 22RH426's zijn vooral voor het laag en mid en de 22RH423 voor het mid en hoog. dus ik zou ze wel graag alle 4 kunnen gebruiken in (Front) Stereo opstelling.
Quadrofonie gebruik ik niet! enkel Stereo.
Er zit geen decoder in.

verho035

op main aansluiten dan kun je de 4 boxen afzonderlijk instellen werkt perfect heb zelf ook deze versterker.