Welk is het beste protocol voor filmclips op USB?

Gestart door Jan Timmers, augustus 25, 2015, 10:32:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jan Timmers

Hallo deskundigen
Voor ons filmhuis wil ik graag filmclips van Youtube halen (muziek uit de 60ties en 70ties) om na de film af te spelen.
Diverse pogingen gedaan, maar via de USB ingang van de receiver (SR6007) lukt het niet en via de ingang van de Marantz blurayspeler zeer moeizaam en meestal loopt hij vast na enkele filmpjes. Vervolgens krijg ik ook de normale DVdtjes niet meer goed gestart. Blijkbaar raakt het hele systeem in de war.
Weet iemand het juiste protocol om de muziekclips te kunnen opslaan op USB en af te spelen?
Groet namens Filmhuis Luxor Gemert; Jan Timmers

Marvin


pameijer

Citaat van: marvin op augustus 25, 2015, 14:11:14
Gewoon afspelen met een simpel laptopje.
Mijn idee ook. Wel eentje met een hdmi-uitgang...
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Jan Timmers

Dag pameijer
Zijn er ook andere, nog simpelere apparaatjes waar ze in opgeslagen kunnen worden? Het lijkt wel of er elke maand wel zo'n nieuw ding op de markt komt..  Opa Jan kan het niet meer bijhouden ..

Perfect_audio

Citaat van: Jan Timmers op augustus 25, 2015, 10:32:05
Hallo deskundigen
Voor ons filmhuis wil ik graag filmclips van Youtube halen (muziek uit de 60ties en 70ties) om na de film af te spelen.
Diverse pogingen gedaan, maar via de USB ingang van de receiver (SR6007) lukt het niet en via de ingang van de Marantz blurayspeler zeer moeizaam en meestal loopt hij vast na enkele filmpjes. Vervolgens krijg ik ook de normale DVdtjes niet meer goed gestart. Blijkbaar raakt het hele systeem in de war.
Weet iemand het juiste protocol om de muziekclips te kunnen opslaan op USB en af te spelen?
Groet namens Filmhuis Luxor Gemert; Jan Timmers

Het beste gaat dat nog via een pc en Kodi (voorheen xbmc).
Als je dat te moeilijk vindt, gebruik dan een Apple TV. Sluit die aan op de Marantz (via HDMI) en speel de filmpjes via een ipad af. Hoef je ze ook niet eerst op te slaan.
Wil je opgeslagen filmpjes afspelen, dan toch maar met een PC en Kodi.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Jan Timmers

#5
Dag Ron @Perfect_audio
Dank voor je tip. Ik neem aan dat Kodi een programma is voor opslag filmpjes. I.v.m. praktijk: de pc mag ook een laptop zijn? Welk klein laptopje zou je hiervoor adviseren?
Groet uit Gemert, Jan Timmers


(Heb even de forumnaam van Ron toegevoegd met een @ ervoor, hierdoor krijgt Ron een notificatie. Succes, lo)

Perfect_audio

Citaat van: Jan Timmers op september 15, 2015, 16:12:36
Dag Ron @Perfect_audio
Dank voor je tip. Ik neem aan dat Kodi een programma is voor opslag filmpjes. I.v.m. praktijk: de pc mag ook een laptop zijn? Welk klein laptopje zou je hiervoor adviseren?
Groet uit Gemert, Jan Timmers


(Heb even de forumnaam van Ron toegevoegd met een @ ervoor, hierdoor krijgt Ron een notificatie. Succes, lo)

Dank je Lo.

Kodi is er om filmpjes (en muziek) af te spelen. De opslag kan iedere NAS zijn of de harddisk in je pc of laptop.
Kodi vraagt niet zoveel power. Maar kijk even op kodi.tv, daar vindt je alle informatie.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Jan Timmers

Dag Ron
Nog even een vraagje: zou een externe harde schijf ook geschikt zijn om de filmpjes op te slaan? Die zijn wat gemakkelijker te transporteren, omdat ze compacter zijn . De USB stick die ik nu gebruikte was aan te sturen via de ab van de blurayspeler, dus wellicht kan dat ook bij de losse harddisk ? Maar de harddisk mag natuurlijk niet dezelfde "vastlopers"opleveren als de USBstick.
Iemand ervaring mee?
Groet uit Gemert,
Jan Timmers

sjoek

hallo,

even een vraag is er internet aanwezig (wifi)? zo ja dan kun je de meest simpele laptop met een hdmi ingang pakken. dan is het gewoon youtube ervoor zetten en afspelen maar.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Jan Timmers

Dag Sjoek
Er is inderdaad wifi in het cafe. Nadeel van rechtstreeks op youtube is dat je dan geen eigen afspeellijst hebt van soortgelijke muziek. Maar ik zal eens gaan experimenteren. Dank voor je advies.
groet uit Gemert,
Jan Timmers

sjoek

Een eigen afspeellijst is wel mogelijk hoor. Dan moet je inloggen op youtube en dan kan je bij het zoeken naar filmpjes ze toevoegen aan je eigen afspeellijst. En volgens mij is het zelfs mogelijk meerdere te maken.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Jan Timmers

Beste Sjoek
Dank voor je tip. Ik zal er eens goed voor gaan zitten.
Trouwens, was het niet zo dat de receiver van Marantz ook de mogelijkheid zou krijgen van rechtstreekse verbinding met youtube?
Groet,
Jan Timmers

sjoek

Citaat van: Jan Timmers op september 16, 2015, 19:27:03
Beste Sjoek
Dank voor je tip. Ik zal er eens goed voor gaan zitten.
Trouwens, was het niet zo dat de receiver van Marantz ook de mogelijkheid zou krijgen van rechtstreekse verbinding met youtube?
Groet,
Jan Timmers

ik heb nog even gekeken en je kan inderdaad meerdere afspeellijsten maken. Verder zou ik niet weten of de receiver zelf youtube mogelijkheden krijgt.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Perfect_audio

Citaat van: Jan Timmers op september 16, 2015, 16:47:37
Dag Ron
Nog even een vraagje: zou een externe harde schijf ook geschikt zijn om de filmpjes op te slaan? Die zijn wat gemakkelijker te transporteren, omdat ze compacter zijn . De USB stick die ik nu gebruikte was aan te sturen via de ab van de blurayspeler, dus wellicht kan dat ook bij de losse harddisk ? Maar de harddisk mag natuurlijk niet dezelfde "vastlopers"opleveren als de USBstick.
Iemand ervaring mee?
Groet uit Gemert,
Jan Timmers

Ja dat gaat prima. Ik Kodi geef je aan waar Kodi de filmpjes kan vinden (Bibliotheek). Bij het opstarten van Kodi wordt automatisch de schijf gescanned.
Een harde schijf is uiteraard sneller dan een USB-stick, beter protocol, geen vastlopers.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.