Verschil tussen PM 11s3 en PM 14s1

Gestart door walter, augustus 20, 2015, 17:25:25

Vorige topic - Volgende topic

walter

Dag audio liefhebbers

Ik ben van plan om 1 van deze versterkers aan te schaffen bij mij hoeft de versterker niet voluit te staan maar dat er een mooi audio geluid ontstaat.
En mijn vraag of het puur noodzakkelijk is om de Pm 11s3 aan te kopen of is het gewoon een mooie versterker die net zo mooi is als de PM 14s1 en gelijk zijn werkt doet?
Wie kan er antwoord geven?

Walter HLP

Rob46

Hoi Walter, alles valt of staat met de keten, dus de match met de speakers bijvoorbeeld. Ik zou in jouw situatie beide versterkers eens thuis proberen alvorens tot een weloverwogen keuze te kunnen komen.

xander32

Zelf heb ik een aantal jaren met veel plezier een PM15s2 LE gehad. Die kon mijn Usher monitoren prima muziek laten maken, ondanks dat deze een lage gevoeligheid kenden. Nooit heeft de 15 een krimp gegeven. Op mijn huidige ls. deed die het ook prima.

Waarom dan toch de stap naar de 11 gemaakt; omdat ik weer wat nieuws wou en daar op dat moment het geld voor over had. En ja, die 11 doet alles nog net wat beter, maar dat betreffen nuance verschillen.

Goed om te beseffen; de ls. versus diens plaatsing en de wisselwerking met de akoestiek bepalen samen voor het overgrote deel het eindresultaat.

Citaat van: walter op augustus 20, 2015, 17:25:25
Dag audio liefhebbers

Ik ben van plan om 1 van deze versterkers aan te schaffen bij mij hoeft de versterker niet voluit te staan maar dat er een mooi audio geluid ontstaat.
En mijn vraag of het puur noodzakkelijk is om de Pm 11s3 aan te kopen of is het gewoon een mooie versterker die net zo mooi is als de PM 14s1 en gelijk zijn werkt doet?
Wie kan er antwoord geven?

Walter HLP

walter

Bedankt voor de reactie  ik denk dat het moeilijk is om bijde versterkers thuis te beluisteren.
Als je de versterkers beluisterd staat de verkoper al vreemd te kijken dat je niets koopt  maar klopt beter is om ze thuis te beluisteren.
Ik heb wel van andere merken bod gehad om ze thuis te besluisten diverse audio dealers.

Maar toch bedankt voor het meedenken van het " leukse probleem" oude versterker doet het nog te goed.

walter

Bedank voor meedenken voor het probleem.
Ik denk ook dat het ergens in moet zitten het prijsverschil ik heb zelf nu een PM 75  die het best goed tegen over de moderne heren deed.
Ik had eigenlijk meer verwacht ik bedoel dat meer audio vooruit gang in de jaren daarom de twijfel  of  thuis wel goed kan horen dat er vooruit gang zit niet dat het tegenvalt.
Toch bedankt voor het anwoord

xander32

Wil je een echte verandering (en mogelijke verbetering),dan kan je beter omzien naar andere ls.  :yes:.
Met welke ls. speel je nu?

Citaat van: walter op augustus 20, 2015, 21:15:01
Bedank voor meedenken voor het probleem.
Ik denk ook dat het ergens in moet zitten het prijsverschil ik heb zelf nu een PM 75  die het best goed tegen over de moderne heren deed.
Ik had eigenlijk meer verwacht ik bedoel dat meer audio vooruit gang in de jaren daarom de twijfel  of  thuis wel goed kan horen dat er vooruit gang zit niet dat het tegenvalt.
Toch bedankt voor het anwoord

walter

Ik heb nu de PM 75 in gebruikt  en merk dat deze op lage volume te kort schiet  denk ik.
Luisteren en vergelijken naar andere versterkers is best moeilijk want het stuk voor stuk A klass en wordt moeilijk
tot een goed besluit te komen.

arjan1312

Citaat van: walter op augustus 20, 2015, 21:05:24
Bedankt voor de reactie  ik denk dat het moeilijk is om bijde versterkers thuis te beluisteren.
Als je de versterkers beluisterd staat de verkoper al vreemd te kijken dat je niets koopt  maar klopt beter is om ze thuis te beluisteren.
Ik heb wel van andere merken bod gehad om ze thuis te besluisten diverse audio dealers.

Maar toch bedankt voor het meedenken van het " leukse probleem" oude versterker doet het nog te goed.

Mijn vader maakte pas bij Correct in Rotterdam het volgende mee. Wilde een Marantz SR7009 beluisteren, maar die stond niet aan gesloten. Verkoper adviseerde mijn vader zijn luidsprekers thuis te gaan halen en dan zou de verkoper deze aansluiten op de SR7009!  redface Wel met de opmerking erbij dat het dan thuis wel eens anders zou kunnen klinken....

Overigens heb ik zelf gisteren een PM11 S3 besteld.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

walter

Bedankt voor de reactie
Ik heb laatst ook gehad om te besluisteren naar een buizenversterker brengen maar eventje de luidsprekers mee voor het beste resultaat maar dingen wegen 30 kg per stuk lomp om op te pakken dus niet echt handig.
Uit eindelijk gewoon de oude versterker meegenomen en vergeleken met de nieuwe versterker.

Blijft moeilijk audio vergelijken wat is nu goed en wat wil mijn oor horen en wat moet ik horen de verkoper willen maar 1 ding verkopen en geven geen advies wat moet horen.
Je mag alles horen maar verder sta je alleen ervoor  en dan staan nog beetje raar te kijken dat je er over na wilt denken.
Het is immers een berg geld wat je wilt geven en dan moet het met gevoel zeker goed zitten.

lo

Inderdaad, altijd je eigen gevoel volgen en gaat het niet naar je zin dit aangeven dan ligt de bal bij hun in hoeverre ze werkelijk met je mee willen denken.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantzer

Walter,

Je zou kunnen overwegen je PM 75 een servicebeurt te laten geven door een van de experts hier op het forum. Dat is slechts een fractie van de kosten van een nieuwe 15 of 11 en de experts kunnen vast wel een inschatting geven of de servicebeurt wat op gaat leveren of niet.

PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

xander32

Klopt, een goed voorstel, met daarbij wel de opmerking dat een recente Marantz wel duidelijk minder warm (wollig) klinkt. In dat opzicht zou een 15 of 11 een upgrade kunnen zijn.

Citaat van: Marantzer op augustus 21, 2015, 22:56:17
Walter,

Je zou kunnen overwegen je PM 75 een servicebeurt te laten geven door een van de experts hier op het forum. Dat is slechts een fractie van de kosten van een nieuwe 15 of 11 en de experts kunnen vast wel een inschatting geven of de servicebeurt wat op gaat leveren of niet.

walter

De servicebeurt heeft dit apparaat paar jaar geleden al gehad en was wel een vooruit gang maar ik denk toch na of iets anders maar ben er nu wel achter dat de stap naar voren niet groot zal zijn?

Maar toch bedankt voor het meedenken.
En misschien toch de beste keus zal toch de PM 11s3 zijn  denk gezien aan betrouwbaarheid en goed waarderingen
alleen kon ik dit met een luister sessie niet goed uit halen.
Ik heb toen een PM 14  tegen over PM 11s3 beluisterd  en je zou toch zeker zegen dat de PM 11 met kop en schouder boven uit moet steken .
Maar zijn kleine broertje deed het best goed ...

Eip

Citaat van: arjan1312 op augustus 21, 2015, 10:34:22
Mijn vader maakte pas bij Correct in Rotterdam het volgende mee. Wilde een Marantz SR7009 beluisteren, maar die stond niet aan gesloten. Verkoper adviseerde mijn vader zijn luidsprekers thuis te gaan halen en dan zou de verkoper deze aansluiten op de SR7009!  redface Wel met de opmerking erbij dat het dan thuis wel eens anders zou kunnen klinken....

Overigens heb ik zelf gisteren een PM11 S3 besteld.

Arjan

Ook bij Correct, of ergens anders.   hello
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

xander32

Een PM14 is ook een pracht van een versterker met veel controle en finesse.

Citaat van: walter op augustus 22, 2015, 09:46:07
De servicebeurt heeft dit apparaat paar jaar geleden al gehad en was wel een vooruit gang maar ik denk toch na of iets anders maar ben er nu wel achter dat de stap naar voren niet groot zal zijn?

Maar toch bedankt voor het meedenken.
En misschien toch de beste keus zal toch de PM 11s3 zijn  denk gezien aan betrouwbaarheid en goed waarderingen
alleen kon ik dit met een luister sessie niet goed uit halen.
Ik heb toen een PM 14  tegen over PM 11s3 beluisterd  en je zou toch zeker zegen dat de PM 11 met kop en schouder boven uit moet steken .
Maar zijn kleine broertje deed het best goed ...