DVD/SACD of alleen puur CD speler

Gestart door ckuhl, oktober 02, 2007, 21:39:02

Vorige topic - Volgende topic

ckuhl

Hallo,
Heb op dit moment de Marantz 6500 dvd/SACD speler.
Wie kan mijn vertellen waar het verschil zit als ik puur voor een SACD/CD speler ga van Marantz voor dezefde prijsklasse (650 euro)

Stadium III

Je bent heel het video gedeelte kwijt!

Maar ik zou dan eventueel de 6500 houden en een van de medevoort modificatie laten uitvoeren
Dat schilt al een hoop
Als je het nog anders wilt doen de DV 7001 kopen ! top speler
Goedkopen CD speler erbij dan de nieuwe 6002 proberen of een oudje zoals de cd 10 of oziets!

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

MadVillain

ik zou gaan voor een 2e handse cd speler. Want voor 650 kan je een heel erg goede speler krijgen!

Een cd17 is dus echt een aanzienlijk verschil met bijvoorbeeld een sa7001, de ki versie ken ik alleen niet.
De sa7001 wilt nogal lafjes klinken vergeleken met de cd17. En 2e hands kan je een cd17 voor rond de 300 krijgen.

ckuhl

De 6500 DVD/cd speler speelt dus ook SACD,cd.. ik ga binnenkort het verschil tussen paar cd spelers en deze horen..

Alvast de vraag aan jullie wat / en hoe anders het klinkt (feitelijk gezien dan)

mahansz

Ben het met MadVillain eens, gewoon een 2dehands cd-17 kopen, fantastisch apparaat voor het geld. Ik heb zelf de SA8400 vergeleken met de cd17mkII, de laatste won glansrijk!
Qua SACD, zelf heb ik 2 SACD's, welke ik destijds op de SA8400 geluisterd heb. Het klonk wat homogener en detailrijker moet ik zeggen. Echter, het grootste argument tegen SACD, ga je nou echt allemaal sacd's kopen voor dat geld?? En hoe zit het met je huidige cd-collectie? daarom hou ik het mooi bij gewone cd's! :lol:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

MadVillain

Er is op dit moment een cd17 mkII m te koop op marktplaats. ik zou zeggen sla je slag! hello

En als je veel sacd's hebt of wilt gaan kopen dan zou ik voor een 2e handse sa17 (??? heb ik het goed) gaan.

Of doorsparen voor een sa-15s1. Die zijn nieuw zelfs nog op dit forum te vinden voor rond de 1100,-
Of als je echt geluk hebt zelfs 800,-
En zelf denk ik dat ze binnen een half jaar echt heftig in prijs dalen omdat er een nieuwere uitkomt....

ckuhl

MadVillain

Ik heb de 7001 zelf gehad. En als je de cd17 en sa7001 vergelijkt dan wint de cd17 het MAKKELIJK!

mahansz

die cd-17mkII is overigens ook nog een M versie, een nieuwere dus.

off-topic: Die versterker ken ik overigens wel (zie foto MP), die staat nu bij mij namelijk  :-D :-D :-D Aardige verkoper overigens, is netjes met z'n spullen omgegaan
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

dmeerpa

Zelf heb ik een DV7600, voorganger van de DV7001. Wel de Marantz CD5001 haalt het zelfs gemakkelijk op CD gebied van de DV7600.

Deze week nog vastgesteld, toen de vriendin miste, en de CD afspeelde in de DVD speler, ik verstak die naar de CD5001, en het verschil was opmerkelijk. En de CD5001 is nog maar een instapmodel bij de Marantz Cd speleers.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Stadium III

ik heb hier cd 7300 en dv 7600 gehad

en idd cd verschil was zeer groot 1

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

ckuhl

Klopt het dat cd CD17 (veel) ouder is ?? dan de 7001,

MadVillain

Jep!

Maar wel een dijk van een speler!

ckuhl

Grappig dat ik nergens prijzen van kan vinden.. CD-17MKII M

MadVillain

Originele verkoop prijzen of de dagprijzen?