Vinyl beleving

Gestart door Rob46, juli 14, 2015, 11:44:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mafranktz

Citaat van: valkyrienineball op maart 05, 2016, 22:53:34
Ik heb mijn Grado nu ruim een week in gebruik, wat een heerlijk element, sprankelend hoog, mooie gitzwarte bassen... echt perfect maar ook merk je met een top-element als deze verschillen op in persing van de verschillende platen.
Vandaag een 12 inch van Mike Oldfield en Jon Anderson uit mijn collectie gevist, die had ik nog nooit eerder gedraaid.
Destijds wel gewassen dus deze brandschone plaat op de 6100 gelegd.

Wow, wat een geluid, gewoon niet normaal.

Voor mij is het vinyl all the way.... HB

Same here, ook een Grado Gold1  :-) , luister er graag naar!

Marantz😎 :
Versterkers: PM11s1+PM35+PM80+PM80mkII+Model2252B+Model2220
Equalizer: EQ515
Cassette: SD60+Model5030
Platenspeler: TT165+6270Q
CD: SA15s1+CD67mkIISE
DVD: DV4400
Tuner: ST40L
Overig😊 :
Platenspeler: ERA-444+ERA-MK4 (SME arm)
CD: Philips CD473

Maus

Citaat van: valkyrienineball op februari 20, 2016, 19:12:41
Ik ben van plan wat uit te testen thuis, ik wil een aantal platen gaan digitaliseren, heb daarvoor Audacity op mijn Ubuntu pc gezet en dacht de 1040 vanuit de tape uitgang aan te gaan sluiten op de line in van mijn geluidskaart.

Hopelijk gaat dit lukken, wordt dit hier ook gedaan door jullie ??

Jup dat kan prima. Het is even rommelen om uiteindelijk losse nummers te knippen als je wilt.

valkyrienineball

Het lukt me nog niet helemaal zoals ik het wil hebben helaas.

Het is me gelukt een paar eerste opnames te maken maar als ik ze wil terugluisteren dan speelt Audacity het op te hoge snelheid af, klinkt voor geen meter....
Op een of andere manier herkent ie mijn line-in niet op de geluidskaart maar dat is blijkbaar een Ubuntu issue.

Maar goed, ik bijt me daarin eens goed vast en zoek dat uit, kijken of het me uiteindelijk gaat lukken.

Zo niet dan niet getreurd, luister ik toch lekker thuis, volledig analoog.......zoals het hoort......

Matt

Citaat van: AkTeVox op maart 06, 2016, 09:12:53
Neen maar wel naar Dynaudio.  :wink:




Enkel in vw? of kan je dat laten plaatsen...
Ik rij met een 9 jarige Fiesta, het investeren niet waard in een degelijk audio systeem (maakt teveel lawaai tijdens het rijden).
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

valkyrienineball

Zo...Gisteren ook een platenklem bemachtigd via MP, die is vanmiddag op de bus gegaan.

Kijken of dat veel verschil gaat uitmaken......

Worden deze klemmen en pucks ook hier veel gebruikt door de vinyl liefhebbers trouwens ??

sjoek

Ik gebruik er geen. Heb me ook wel eens afgevraagd waarom je 1 zou gebruiken. Als de plaat goed plat op de draaitafel ligt is het al goed toch? Waarom dan nog eens aandrukken? Mischien te simpel gedacht van mij, maar wel benieuwd wat je ervaring is als je hem hebt gebruikt.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: sjoek op maart 07, 2016, 21:09:06
Ik gebruik er geen. Heb me ook wel eens afgevraagd waarom je 1 zou gebruiken. Als de plaat goed plat op de draaitafel ligt is het al goed toch? Waarom dan nog eens aandrukken? Mischien te simpel gedacht van mij, maar wel benieuwd wat je ervaring is als je hem hebt gebruikt.
Helaas zijn niet alle goede platen goed plat: ofschoon de naaldophanging verticale deining (natuurlijk ook horizontale bewegingen) opvangt, zou dit bij kromme platen van invloed kunnen op het geluid.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

valkyrienineball

Ik heb de platenklem vanavond voor het eerst gebruikt, ik kan nog niet echt aangeven of het verschil maakt maar heb dan ook niet veel kromme platen in mijn bezit (behoorlijke schifting in gemaakt en de mensen van Terre des Hommes er blij mee gemaakt).
Mijn Knosti heeft vanavond wel goed zijn werk gedaan, heerlijk om schone platen te draaien......


De voorste is nog nat....






Cornelis1921

Citaat van: mafranktz op maart 06, 2016, 15:19:21
Same here, ook een Grado Gold1  :-) , luister er graag naar!
Ja nogal wiedes, als hij toch als vast element onder de kop van de toonarm van je TT zit. :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Citaat van: valkyrienineball op maart 06, 2016, 23:28:55
Het lukt me nog niet helemaal zoals ik het wil hebben helaas.

Het is me gelukt een paar eerste opnames te maken maar als ik ze wil terugluisteren dan speelt Audacity het op te hoge snelheid af, klinkt voor geen meter....
Op een of andere manier herkent ie mijn line-in niet op de geluidskaart maar dat is blijkbaar een Ubuntu issue.

Maar goed, ik bijt me daarin eens goed vast en zoek dat uit, kijken of het me uiteindelijk gaat lukken.

Zo niet dan niet getreurd, luister ik toch lekker thuis, volledig analoog.......zoals het hoort......

Staat de afspeelsnelheid wel goed?

Eventueel eerst exporteren als WAV of Flac..

valkyrienineball

Citaat van: Maus op maart 11, 2016, 20:18:27
Staat de afspeelsnelheid wel goed?

Eventueel eerst exporteren als WAV of Flac..

Dat is iets waar ik komend weekend even mee aan de gang wil, ik heb ook nog een ander issue met de geluidskaart icm Ubuntu; Hij herkent mijn line-in namelijk niet, ik neem nu via de microfooningang op maar dat zou minder zijn qua kwaliteit.
Ik heb nog wat experimentjes te doen wat dat betreft..... :|

Maus

Microfooningang werkt of goed, of helemaal niet. Microfoonsignaal is heel laag dus met een line out van je versterker gaat dat mis, vervormd.

Beter is nog een externe geluidskaart ;)

valkyrienineball

Ik ben al een beetje aan het rondzoeken geweest, ik heb een Soundblaster Audigy SE kaart, mijn Ubuntu herkent de line-in dus niet maar er schijnt wel een oplossing voor te zijn middels een programmaatje die ik erbij kan downloaden.
Misschien lukt het, als het niet lukt dan laat ik het erbij en luister mijn vinyl gewoon zoals het is bedoeld.....analoog......

valkyrienineball

Het hele opname debakel lukt maar niet, ik geloof dat ik daar nog wel een tijdje mee bezig ben.
Mijn Grado element is inmiddels ingespeeld, die gaat pas weg als ie echt versleten is....
Wat een prachtig geluid, vanavond mijn Jeff Beck LP Wired nog eens beluisterd op de koptelefoon.
Gewoon fantastisch, daarna Graceland van Paul Simon er maar eens opgelegd.
Die heeft afgelopen week ook een wasbeurt gehad, de eerste keer sinds ik die in mijn bezit heb.
Op de 6100, naald erop en dan stilte...absolute stilte tot het eerste nummer inzet.

Kippevel....... :angel:

Kan geen cd tegenop......

Vinyl_Fuchs

Citaat van: mafranktz op maart 06, 2016, 15:19:21
Same here, ook een Grado Gold1  :-) , luister er graag naar!
Mooie, strakke draaitafel.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.